Evas Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Har Microsoft Outlook 2007 og vil gjøre det til mitt standardprogram. Har forlengst lagt div data inn, så alt skal være i orden. Prøvde som test å sende en mail fra programmet (som jeg har angitt som standardprogram), men den ligger bare i utboxen og nekter å røre på seg. Hva er galt? Siden jeg ikke kan eksportere/impotere direkte mellom Outlook og Thunderbird (som jeg har nå), tenkte jeg å sende alle mailer jeg har tatt vare på til min Gmail-adresse, og så videresende derfra til Outlook. Og så oppdager jeg plutselig at min Gmail ikke vil motta post??? Prøvde å sende en mail fra Gmailen til Gmailen, og det gikk bra, men fra min C2i.net-adresse gikk det ikke..? Har aldri opplevd dette før. Hva er galt? Hjertelig takk til deg som evt kan hjelpe her!! Endret 16. mars 2008 av Evas Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Mange leverandører har sperret for andre SMTP servere enn sin egen (utgående epost server). Om du opplyser oss om følgende, så kan vi evt. fortsette å hjelpe videre: Internett Leverandør... Hvilken epost adr./leverandør du forsøker å bruke... Løsningen på dette problemet vil antagligvis være å sette utgående epost server til din internett leverandørs utgående. Lenke til kommentar
Evas Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Takk så langt, skal prøve om jeg kan svare riktig på dette. Har Tele2 som leverandør. Min Epost-adresse er mitt.navn@c2i.net. I forhold til å sende mail til min Gmailadresse ([email protected]), så har jeg aldri hatt problemer med det før. Og problemet med å sende fra M. Outlook er vel en eller annen innstilling jeg har oversett...? Endret 16. mars 2008 av Evas Lenke til kommentar
Evas Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 POP3-server: popc.c2i.net SMTP-server: mail.c2i.net Vet ikke om disse opplysninger hjelper. Er det her du mener jeg må endre noe? Lenke til kommentar
Evas Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Får denne meldingen når jeg prøver å sende. "Opgaven [email protected] - sender' rapporterede en fejl (0x80042109) : 'Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til udgående post (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen." Noen her som vet hva jeg kan gjøre? Problemet med at Gmail ikke mottar post har løst seg. Endret 16. mars 2008 av Evas Lenke til kommentar
Evas Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 PROBLEMET ER LØST!!! Fandt omsider Tele2's hjelpesider, og etter knoting i mange timer lykkes det for den litt uerfarne her!! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå