mihkku Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Ok, jeg ventet på at denne dagen måtte komme men fikk mail her om dagen om at jeg måtte begynne å betale avgift for bruk av musikk på http://www.underthesun.no Så det endte med at jeg satt igjen med en hel masse spørsmål og litt små arrogante svar. Vi har klødd oss litt i huet på dette så jeg tenkte å legge ut en tråd her for å høre om folk har peiling. 1. Tono sier at de drives av opphavsmennene, men hva om opphavsmennene til den aktuelle låta sier at vi skal få bruke den på våres netside i form av 1min klipp uten å måtte betale avgift? Er ikke det litt selvmotsigende at TONO skal da kreve avgift? 2. Vi gjør hele tiden opptak fra våres eventer og i senere tid har vi begynt med live sendinger. Vi betaler TONO til Sentrum Scene, men hva om vi legger dette ut på net i senere tid, må vi betale dobbet avgift? Videoen blir redigert i ettertid også, så legger vi på "live opptak" fra eventet. 3. En DJ lager såkalte mixtapes i promosammenheng, for å vise hva han kan til folket. Jeg har hørt at dette ikke er avgiftsbelagt, stemmer dette? 4. Jeg har et månedlig radioshow på en radiokanal som betaler avgift til TONO sin USA partner, hva vil skje om jeg legger dette ut på våres sider? Dette spørsmålet går også under spørmål 3 da dette blir lagt ut som en mixtape senere på våres netsider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå