Gå til innhold

Alvorlige virus problemer i XP Pro!

Anbefalte innlegg

Jeg installerte XP på en macbook for noen timer siden. Jge er vant til å bruke OS X og tenkte ikke på og installere virus prog. jeg surfet ca 2 timer før problemene begynte sakte ble PCen treigere og treigere helt til det var umulig å åpne noe som helst(da hadde jeg installert virus prog.) prøvde og åpne virus prog. men pcen klarte det ikke, jeg restarta pcen og fikk åpna virus prog. etter 2-3 timer med scanning fikk jeg fjernet alt av trojanre og lignende. Jeg restarta pcen en gang til fikk 2 feil meldinger om at windows ikke hadde tilgang til win32...(husker ikke resten). jeg avslutta xp etter det hadde stått windows avslutter, kommer det opp: its not safe to turn off your pc, så skrudde den seg av. har også problemer med og installere enkelte ting, finner ikke alle filene prog. trenger for å kjøre. selvom de er der de skal være.

pc spes vis det kan hjelpe:

2,00GHZ to-kjerne pros.

2GB RAM, XP bruker 1,46GB, macbooken har 2GB

Kjører windows 2000 pro og vista home premium perfekt på macbooken:)

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forsent:( nå går det ikke ann og starte opp windows, rett før "welcome" kommer opp klikker alt og skjermen blir svart og blinker litt hvit noen ganger. Macbooken har også blitt veldig treig, det tar 30-40 sek og åpne nettleseren :S kan viruset i xp skadet noen av konponentene i macen, RAM, CPU, Harddisk osv??

Endret av johan_august
Lenke til kommentar

Får du staret i sikkerhetmodus.

Boot trykk f8 flere ganger "velg sikkerhetmodus"

I sikkehetmodus gå til.

Kontrollpanel->brukerkontoer

Lag en ny bruker,logg deg på den kjør hjt post logg.

Du kan og prøve og velg siste konfigrasjon som virket.

Skal komme opp i samme meny som du velger sikkerhetmodus.

Du kan velge sikkerhetmodus med nettverk.

Kjøre en runde med denne.

http://housecall.trendmicro.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...