Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et kjedelig liv!

Gjest weiss

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_arne_*

Hei.

Jeg er en gutt på 16 år og er langt ifra fornøyd med mitt liv. Det er liksom så kjedelig. Noe av grunnen til dette tror jeg kan være min personlighet. Jeg er litt sjenert og har dårlig selvtillit. Før jeg begynnte på vidregående skole så hadde jeg maaange venner rundt om kring og hadde ganske god kontakt med alle, men nå har jeg mistet kontakten med omtrent alle. Jeg går fortsatt på samme skole med mange av de men har alle ser ut til å ha glemt meg på en måte, at jeg er for kjedelig. Jeg føler at jeg fortsatt er en av de "kule" og er med en fast guttegjeng på 4-5 gutter. Har mistet abslutt all kontakt med alle jente-venner fra tidligere. Jeg følte meg veldig godt likt blant dem og hadde neste noe mer med noen av de, men jeg var så dum og redd at jeg ikke turte å gå et steg videre.

Nå går alt bare nedover. Jeg savner de tidligere tidene. På Facebook ser jeg bilder av fester o.l. folk har vært på og det ser ut som de har det så gøy sammen, alle de jeg pleide å være med tidligere. Jeg drar veldig sjeldent på fest, og om jeg gjør det så er det veldig kjedelig. Jeg har ikke evnen til å snakke og bli kjent med folk, føler meg litt usynlig.

Ser ofte kjærestepar på skolen. Når jeg ser de så blir jeg så sjalu. Skulla bare ønske jeg hadde evnen til å snakke med ei jente uten å bli nervøs, svett og rød i trynet. har veldig lyst på dame, men det er jo ingen som vil ha noe på gang med en som meg.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette. Føler kanskje at jeg vil snakke med noen om dette, og håper på noen råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel ikkje sei noke anna enn at du må komme deg ut i helga, snakke med folk der, då har man liksom nokke å prate om litt ut i veka og :)

Ute blir man lettare kjendt med folk og :)

Vanskeleg å ta noken "inn" i gjengen sin om dei bare går rundt å surmuler for at dei ikkje blir det. Dra ut å møt folk i helgane, einaste rådet eg kan gi ^^

Vetsje korleis det er med drikking og sånt, men du kan no smake litt og komme litt inn i miljøet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_arne_*

Det er jo det som er problemt, jeg klarer ikke å snakke med folk. Jeg kommer ikke på noe å si, og da virker jeg lite interissang å snakke med.

Lenke til kommentar

Da er dette noe du må jobbe med. :) Det er bare én måte å gjøre det på: Practice, practice, practice. Men forandring tar også tid, husk det. Gi deg selv pusterom, også når du møter på vanskeligheter. Det er en del av gamet.

Ikke fokuser på at du ikke klarer å snakke med folk, det blir en selv-oppfyllende profeti.

Fokuser på hvordan du kan lære deg å bli bedre til å snakke med folk. Merk deg denne viktige forskjellen på fokus.

Lenke til kommentar

Gi deg selv to år til kanskje. Tror jeg ganske sikkert kan si at over halvparten av de andre guttene på skolen din som er 16 år føler noe av det samme som deg av og til. Problemet er kanskje at du føler at det kun er du som har det sånn?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Trener du? Viss ikke, kan dette være med på å bedre selvtilliten din.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...