Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm slår seg av under spilling

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et rart problem her, skjermen min slår seg av etter rundt en halvtimes spilling. Dette skjer ikke vær gang, men av og til (spesielt når jeg har besøk, og jeg får kommentaren "right, skikkelig fin data....). Jeg vet ikke hva dette skyldes, temperaturen er ihvertfall ikke for høy (dette har jeg sjekket).

I hendelsesloggen står det:

- Det eksterne kortet (00:1e:45:7a:f8:d4) ble forbundet med det lokale kortet.

- Tjenesten WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service gikk inn i tilstanden running.

- Tjenesten WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service gikk inn i tilstanden stopped.

- Forrige avslutning av systemet 01:18:58 på 16.03.2008 var uventet.

Det som skjer er at skjermen bare slår seg av, lyden fortsetter. Dette skjer spesielt i Unreal og Counter Strike Source. Jeg blir nødt til å slå av dataen på "fyfy"-måten.

Hva kan dette skyldes? Har formatert flere ganger og den samme feilen oppstår...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være at skjermdrivere slutter å svare, har opplevd samme selv på både x1900 og HD3870, noen ganger kommer bildet tilbake etter ca 10 sek, mens andre ganger måtte jeg restarte.

Endte opp med å installere driveren til kortet som Vista fant på Windows update, da opphørte problemet. Prøvde selv med flere eldre drivere fra ati.com, men hjalp ikke.

Så har du vista, avinstaller driverne du har nå, restart maskinen og la Vista finne driverne selv:)

Lenke til kommentar
Dette problemer kommer av at du bruker DVI med for høy oppløsning.

Prøv og gå inn i Catlyst Control Center>Egenskaper for digitalskjerm og deretter huk av for valget: Reduser DVI-frekvens på skjermer med høy oppløsning.

Takk for hjelpen :) Da var problemet løst! Har spilt helt til nå og har ikke hatt noen problemer :D

Lenke til kommentar

EDIT: Problemet var vist ikke løst allikevel... Skjermen slo seg nettopp av etter bare 10 minutters spilling. Temperaturen lå på ca. 50 grader, så det kan vel ikke være det?

Faen, og jeg som trodde dette var løst og greier :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...