Gå til innhold

VCD og SVCD hakker under avspilling

Anbefalte innlegg

Jeg bruker TMPGENC for å lage VCD/SVCD-filer for brenning. Prosessen ser ut til å gå greit, men på samtlige hakker filmene litt under avspilling på DVD-spilleren. Det er ikke så veldig mye, men likevel nok til å irritere. Noen som har lignende erfaring og formening om hva jeg kan gjøre?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er DVD-spilleren i stua som hakker. Har forresten ikke prøvd å spille av filmene på DVD-spilleren på pc'en. Er jo en ide å prøve det da.

Jeg lagrer mpeg-filene på HD før brenning, så den delen skulle være grei. CDR-platene jeg kjøpte sist var ganske billige, kan det være det som gjør utslaget?

Takk for svar forresten.

Lenke til kommentar
Det er DVD-spilleren i stua som hakker. Har forresten ikke prøvd å spille av filmene på DVD-spilleren på pc'en. Er jo en ide å prøve det da.

Jeg lagrer mpeg-filene på HD før brenning, så den delen skulle være grei. CDR-platene jeg kjøpte sist var ganske billige, kan det være det som gjør utslaget?

Takk for svar forresten.

Prøv å spill de av på PC'en, kan være stuespilleren som ikke liker de nye platene. Har du tidligere spilt av VCD/SVCD på stuespilleren som ikke har hakket ?

Gå til http://www.dvdrhelp.com/dvd og søk etter spilleren din (Stue DVD'en) og se om andre med samme spiller har opplevd det samme.

Lenke til kommentar

Hvilket format er vcd/svcd'ene dine? PAL eller NTSC?

Har samme problemet som deg med litt hakking(bare med svcd'er i NTSC-format).

En løsning er å sette spilleren i NTSC-mode, da forsvinner hakkingen.

Hos meg fungerer NTSC-mode dårlig, da jeg får svart/hvitt bilde, men regner med at dette skyldes en eldgammel/dårlig TV.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd vcd'ene på pc'en og de hakker der også. Prøvde å brenne på annet merke cdr, fremdeles hakking. Hakkingen ser ut til å være veldig regelmessig. Det er akkurat som om filmen stopper opp et lite øyeblikk hvert 3-4 sekund. Jeg merker ingenting galt med lyden.

Forresten er det PAL vcd/svcd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...