gemmi Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg bruker TMPGENC for å lage VCD/SVCD-filer for brenning. Prosessen ser ut til å gå greit, men på samtlige hakker filmene litt under avspilling på DVD-spilleren. Det er ikke så veldig mye, men likevel nok til å irritere. Noen som har lignende erfaring og formening om hva jeg kan gjøre? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Er det DVD-Spilleren på PC'en ? Har du forsøkt med andre plater ? Har du forsøkt og kopiere innholdet på CD'en til HD for å kjøre den rett fra disk, hakker det da også ?? Litt mere info så blir det lettere å svare. Lenke til kommentar
gemmi Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Det er DVD-spilleren i stua som hakker. Har forresten ikke prøvd å spille av filmene på DVD-spilleren på pc'en. Er jo en ide å prøve det da. Jeg lagrer mpeg-filene på HD før brenning, så den delen skulle være grei. CDR-platene jeg kjøpte sist var ganske billige, kan det være det som gjør utslaget? Takk for svar forresten. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Det er DVD-spilleren i stua som hakker. Har forresten ikke prøvd å spille av filmene på DVD-spilleren på pc'en. Er jo en ide å prøve det da. Jeg lagrer mpeg-filene på HD før brenning, så den delen skulle være grei. CDR-platene jeg kjøpte sist var ganske billige, kan det være det som gjør utslaget? Takk for svar forresten. Prøv å spill de av på PC'en, kan være stuespilleren som ikke liker de nye platene. Har du tidligere spilt av VCD/SVCD på stuespilleren som ikke har hakket ? Gå til http://www.dvdrhelp.com/dvd og søk etter spilleren din (Stue DVD'en) og se om andre med samme spiller har opplevd det samme. Lenke til kommentar
Zandar Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvilket format er vcd/svcd'ene dine? PAL eller NTSC? Har samme problemet som deg med litt hakking(bare med svcd'er i NTSC-format). En løsning er å sette spilleren i NTSC-mode, da forsvinner hakkingen. Hos meg fungerer NTSC-mode dårlig, da jeg får svart/hvitt bilde, men regner med at dette skyldes en eldgammel/dårlig TV. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg fikk samme problem når jeg lagde filmer i min egen standard (Det vil si noen extra pixler i hver retning osv i forhold til den offisielle standarden vcd/svcd) Problemet kan også være cd'ene ja... Lenke til kommentar
gemmi Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Nå har jeg prøvd vcd'ene på pc'en og de hakker der også. Prøvde å brenne på annet merke cdr, fremdeles hakking. Hakkingen ser ut til å være veldig regelmessig. Det er akkurat som om filmen stopper opp et lite øyeblikk hvert 3-4 sekund. Jeg merker ingenting galt med lyden. Forresten er det PAL vcd/svcd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå