madompa Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Er 17 år og føler virkelig behovet for en "fast" jobb, og ikke bare ta på seg oppdrag i ny og ned. Med fast jobb mener jeg jobbe et par dager i uka etter skolen og i helger. Problemet mitt er at det ikke er så veldig mye å velge på her jeg bor, spesielt ikke for en som er under 18 og ikke har kvalifikasjoner til jobbe i en klesbutikk. Men i alle fall, tenkte jeg skulle skrive noen søknader og "dele" ut til noen steder jeg kunne tenke meg, men hvordan går jeg frem når jeg skriver en søknad for en jobb som ikke er utlyst? Jeg kan jo på en måte ikke bruke den standard norsk pensum "Søker på stillingen som" og "viser til annonsen" etc. Noen som har noen tips hvordan jeg kan gå frem? Jeg gikk ut fra ungdomsskolen med bare 5'ere og 6'ere (ok, og én 4'er), og har interesse innenfor egentlig ganske mange felt, men mangler altså noen ordentlig arbeidserfaring. Hva slags ting er det folk ser etter? En gang må jo tross alt være den første. Takker for alle tips Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 i ett sånn tilfelle ville jeg gått inn og rett og slett spurt om de har stillinger ledige, du sier du er intresert i og jobbe for dem for du trenger både pengene og erfaringer til senere anledning det verste som kan komme av det er ett nei Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Skriv en god søknad og legg ved karakterutskriftene dine. Karakterer betyr egentlig ingenting når det er fra ungdomsskolen, men siden du har gode karakterer er det verd å ta dem med siden det viser at du er flittig. Still deretter opp hos bedriftene du ønsker å jobbe for, be om å få prate med daglig leder. Forklar situasjonen og overrekk søknaden. Lenke til kommentar
1harHag Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg gikk bare inn på de butikkene jeg ville jobbe da eg hva 17 og fikk jobb med en gang. De bryr seg ikke om karakteren dine så lenge du gir et bra inntrykk på jobb intervjuet... lykke til Lenke til kommentar
madompa Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Takker for alle tips For å gå på litt småting, si jeg vil søke jobb på f.eks. elkjøp/expert/etc., hva skriver jeg da i overskriften? "Søker på stilling som butikkansatt" etc., eller bør jeg ikke skrive noe slik i hele tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå