tacomodo Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg mener å huske jeg leste et sted at det følger med begge versjoner (32 og 64) på Ultimate DVD-en. Stemmer dette? Om man har installert 32 bit versjonen og aktivert denne, får man senere aktivere 64 bit om man fjerner 32 bit versjonen? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Ultimate inneholder både 32 og 64-bit ja. Det er ingen problemer med å få aktivert Vista med nøkkelen din på en ny installasjon. Du har lov til å installere så mange ganger du vil, så lenge det ikke er en OEM-versjon. Tråden er feilpostet og flyttes til Vista-forumet Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 En DVD har kun en versjon - 32bits eller 64bits . Vista retail pakka leveres med 2 DVD disker. Andre pakker OEM / UPG osv må du selv velge om du skal ha 32bits eller 64bits.Du får kun en DVD på disse. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det er ingen problemer med å få aktivert Vista med nøkkelen din på en ny installasjon. Du har lov til å installere så mange ganger du vil, så lenge det ikke er en OEM-versjon. så lenge du ikke bytter ut noe hardware skal det ikke være noe i veien for å installere Vista OEM så mange ganger du vil på samme maskin. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Sorry for at jeg forstyrrer i tråden, men: Jeg har kjøpt Vista Ultimate 32 Upgrade, men fikk selvsagt bare 32bits versjonen (lastet ned fra windows marketplace). Er det noen som vet hvor man kan få tak i Vista64? -Samme om det er nedlasting eller dvd, bare det koster (langt) under 200kr. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 eneste jeg har sett det på er i butikken da du får med en 32-bits utgave og en 64 bits utgave. du har dog denne OEM-utgaven av Vista Ultimate til litt under 1700 kroner. så lenge du ikke har planer om å oppgradere maskinen din med nytt hk, minne, cpu els med det første ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal kunne bruke denne. Den vanlige Windows Vista Ultimate kan du installere så mange ganger du vil på hvilken som helst av hardware men da dette er en OEM blir installasjonen knyttet opp til hardwaren i maskinen. Slik prisene er idag på ikke-OEM kan du kjøpe tre slike lisenser for prisen av en normal lisens. Lenke til kommentar
jeckyll Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 noen som kan forklare meg forskjellen på 32- og 64-bits utgavene? så jeg skjønner hva folk i det store og det hele prater om? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 noen som kan forklare meg forskjellen på 32- og 64-bits utgavene? så jeg skjønner hva folk i det store og det hele prater om? Det er ikke noen utseende messige forskjeller på de to versjonene, 32bit støtter max 3GB ram, mens 64bit støtter 8 (home basic), 32(home premium) eller mer alt etter utgave. 64bits utgaven er litt mer smooth, den bruker litt mer ram, den kan kjøre 64 bits programmer, og den trenger andre drivere enn 32 bits utgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå