magneman Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hei, bare lurte på om folk som er nærsynte eller langsynte er stridsdyktige og kan bli infanterist. Faren min var grensejeger, og han sa at folk som var langsynte eller nærsynte måtte gjøre kontorarbeid og sånn, er det sånn i dag og? (Han tjenestegjorde tidlig på 80-tallet) Kan man bli infaterist og stridsdyktig selv om man er nærsynt eller langsynt? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Ja, men det kommer selvsagt an på synsgraden. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Nå er ikke jeg langsynt eller nærsynt, men kan hende at jeg blir det. La oss si at man er nærsynt på begge øynene med -1,75. Er det for mye? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 De har en viss grense for hvor dårlig syn man kan ha i forhold til langsynt/nærsynt, men den er relativ stor så sjansen for å bli tatt inn er ganske god likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå