Gå til innhold

BK: Snø scooterhopp

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

Nå etter og ha begynt og få litt teken, på fotograferingen så tenkte jeg at det kunne være på tide med litt kritikk :thumbup:

Noen har sikkert fått med seg at jeg sleit litt i starten med lukketider på disse hopp bildene, men begynner og komme seg nå, heldigvis.

Er noe uklarhet i disse bildene og dessverre, men prøver hele tiden og holde lukketiden så lav at jeg får med rotasjonen i beltet.

Så jeg trenger kritikk på hva som kan gjøre bildene bedre :new_woot:

post-28938-1205621593_thumb.jpg

Iso: 100, 28mm f8 1/350s

post-28938-1205621602_thumb.jpg

Iso: 100, 55mm f8 1/350s

Er ikke av de høyeste hoppene i verden, men er jo gøy og få festa på film fordet:)

Bakgrunnen er jo vanskelig og få gjort mye med, men teknikk, vinkel, redigering osv...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er her du må ta et valg - skarp bakgrunn eller skarp scooter/fører. Jeg tror nok at hvis du øver deg på panorering, og senker lukkertiden, så vil du få skarp fører (og full rulle på beltet), og samtidig en bakgrunn som er blurret på en slik måte at vi får en fin fartfølelse.

Av disse to likte jeg nr.2 best. Sannsynligvis på grunn av plasseringen av scooter/fører i bildet.

Tom

Lenke til kommentar

Ja er nok noe og tenke på, ang vinkel, man tar bildet i, blir veldig ofte i den vinkeln som er på førstebildet dessverre, må nok bli flinkere og flytte på seg..

Panorering ja... huff ser for meg en ca 2% med skarpe bilder da...

Har trent en del med 200mm fra verandaen på E6'n som passerer her, går ganske greit, men høy % med ikke brukbare bilder..

Prøvde litt hurtig i PS, blei ikke det samme nei, med motion blur:

post-28938-1205627072_thumb.jpg

Men skal se om jeg ikke får mestret den teknikken ettervert, er jo virkelig så så, når det sitter:)

Er litt urolig for og komme hjem fra fjellet med ingenting som i begynelsen var kjedelig det, da alt bare var ubrukelig..

Men er vell bedre med panorering og bruke litt tele?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...