Gå til innhold

Leveringstid i helgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er de "1-3 dagene" å stole på? Er man nesten helt sikker på at man får det innen da?

Hadde tenkt å hente PC istedet for å ta frakt fra netshop, men av en eller annen grunn sto det bare Sandefjord og ikke Oslo og må ha PC innen TG.

Lenke til kommentar
Hvis det står 1-3 dager leveringstid på noe du kjøper teller de da med lørdag og søndag da?

Helgene er fri jo, hvordan skal varen flyttes da.

Det virker slik at Posten må ansette noen polske arbeidere og slavdrive dem i helgene også, noe som flere skamløse har lært seg i disse dager. Da slipper du å bry deg om virkedager og helgedagr og arbeidsdager.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hvis det står 1-3 dager leveringstid på noe du kjøper teller de da med lørdag og søndag da?

Helgene er fri jo, hvordan skal varen flyttes da.

Det virker slik at Posten må ansette noen polske arbeidere og slavdrive dem i helgene også, noe som flere skamløse har lært seg i disse dager. Da slipper du å bry deg om virkedager og helgedagr og arbeidsdager.

Ja, gud forby at posten skulle fungere på samme måte som nærmest samtlige private fraktbedrifter. Jeg lo meg hes da jeg leste postens virkedager i påsken.

På tide at dette tullelandet begynner å innse at verden ikke stopper fordi det er helg. Om de ikke har kapasitet til å holde ballen rullende i helgene/på helligdager, får de eff meg bare ansette flere mennesker.

Ufaglært servicesektor har fortsatt tusenvis av arbeidsledige, har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Ansette folk som kun jobber helg og helligdager? Lykke til med å finne søkere til den stillingen sier jeg bare.

Vanlig A-post sendes på lørdager og når det gjelder pakker så er det kun ekspresspakker som sendes i helgene.

Lenke til kommentar
Ansette folk som kun jobber helg og helligdager? Lykke til med å finne søkere til den stillingen sier jeg bare.

Det var det jeg sa, jeg mente overhodet ikke "ansette flere mennesker, slik at bedriften kan holde åpent i helger/helligdager uten at arbeidsmengden blir urimelig"

Fedex og UPS jobber 24/7 365 dager i året i statene etter det jeg er kjent med. Det er ingen grunn til at posten ikke skal kunne gjøre det samme, i alle fall ikke med de røddag/overtidssatsene vi opererer med.

Og fortell meg at det ikke er marked for det, at folk liker å slippe å kunne sende/motta pakker og brev på en uke.

Er det mer rettferdig at f'eks ansatte hos shell må jobbe disse tidene, enn en bedrift som oppfyller en svært viktig funksjon?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...