Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rød i skjinna etter og ha drikket alkohol

Gjest Guest_Aero_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Aero_*

Jeg lurer på hvorfor jeg blir så syyyyyyyyyyyyykt rød i skinna etter og ha drikket litt alkohol, Veit det er gift og alt det men skjer jo ikke med kameraten min :\ er så sykt iriterende og være Tomat rød i skjinna etter og ha drukket en smirnoff ligsom...

Så..hvorfor skjer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Aero_*

...Kan teste det haha, Drakk 3 flasker (4,7%) i går..2 i dag..ble rød begge gangene..får prøve og doble da ^^

Lenke til kommentar

Du mangler en enzym som kalles for "acetalaldehyde-dehydrogenase."

Det du opplever, kalles for, "asianflush" dette inkludere symptomer som; tett i nesen, allergi symptomer og "rød" i kinnet.

Slik enzym-mangel er vanlig hos asiater/japanere, men kan også forekomme hos enkelte i europa og afrika.

vaio ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Aero_*
Du mangler en enzym som kalles for "acetalaldehyde-dehydrogenase."

Det du opplever, kalles for, "asianflush" dette inkludere symptomer som; tett i nesen, allergi symptomer og "rød" i kinnet.

Slik enzym-mangel er vanlig hos asiater/japanere, men kan også forekomme hos enkelte i europa og afrika.

vaio ;)

Javel?...Er det fordi jeg har drukket mye i det siste eller? Kompisen min sier bare at vist jeg drikker skjeldnere så skjer det ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...