JMartins Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Interessant test, dette her. Hvilken vei ser du at kvinnen spinner? Dersom du ser henne gå clockwise, er visstnok din høyre hjernedel dominant, og vice versa. Selv hadde jeg store problemer med å se henne spinne noen annen vei enn clockwise, men nå i ettertid er det veldig tilfeldig. Føler at jeg blir litt gal i hodet dersom jeg stirrer på henne over tid i forsøk på å "snu henne" når jeg ønsker. Jeg kan ikke gå god for at vitenskapen bak denne testen er korrekt eller ei, men dette er analysen som ligger på nettsiden jeg fant testen på. En betraktelig simplistisk analyse av hjernedelene vil jeg tro. LEFT BRAIN FUNCTIONSuses logic, detail oriented, facts rule, words and language, present and past, math and science, can comprehend, knowing, acknowledges, order/pattern perception, knows object name, reality based, forms strategies, practical, safe. RIGHT BRAIN FUNCTIONSuses feeling, "big picture" oriented, imagination rules, symbols and images, present and future, philosophy & religion, can "get it" (i.e. meaning), believes, appreciates, spatial perception, knows object function, fantasy based, presents possibilities, impetuous, risk taking. Kilde: http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,2...281-661,00.html Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Eg klarte å snu ho Såg den for nokre månader sidan, men klarte aldri å snu ho! Ho går foresten for det meste med klokka... Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hun går med klokken her, men synes left brain beskriver meg bedre enn right brain. Lenke til kommentar
JMartins Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Lukker man øynene og forestiller seg at hun går den motsatte veien, gjør hun som regel det når man åpner dem. Prøver man å få henne til å skifte retning mens man stirrer på henne, er det lett å bli litt gal i hodet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Gaaaaaammal! Finn noe nytt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=846858 Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Lukker man øynene og forestiller seg at hun går den motsatte veien, gjør hun som regel det når man åpner dem. Prøver man å få henne til å skifte retning mens man stirrer på henne, er det lett å bli litt gal i hodet. Lukket øynene og prøvde, men fortsatt samme vei. Edit: Jeg klarte å snu henne mot klokka Jeg følger at når jeg bare ser på henne går hun med klokka og hvis jeg konser går hun mot. Er selv passe god i matte, midt på treet (4), i naturfag (er jo en del science der) scorer jeg som regel fullt (6), men jeg har fortsatt en god fantasi og har en del dagdrømmer om diverse. Kan vel hende at jeg bruker begge like mye. Endret 16. mars 2008 av DNA Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hvilken vei snur dama seg? <- med poll og greier. Stenger denne jeg. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg