Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

pappa er utro :(


Gjest Guest_manjana_*

Anbefalte innlegg

Gjest Reddforåblikjentigjen

@skalle

 

Jeg fant tilfeldigvis et brev fattern hadde skrevet til muttern der han unskyldte seg. Når jeg viste det skjønte jeg plutselig mye mer av mine foreldres oppførsel i den perioden.

 

Jeg skal ikke fortelle hva trådstarter skal gjøre, men det er fordeler og ulemper med å fortelle og med å holde det hemmelig. Utroskapen er i all hovedsak en sak mellom to mennesker i et parforhold. Konsekvensene av denne utroskapen er det som kan påvirke andre enn de to, og det veier nok inn i hvordan de håndterer det.

 

Btw, trådstarter. Er du helt sikker på at det er utroskap? Det kan jo være opptakten til en trekant, eller annen seksuell eksperimentering fra dine foreldre. Har foreldrene din vært gift lenge så kan det tenkes at de ser på sex/forhold anderledes enn du gjør nå.

 

Om du ikke vil holde det hemmelig så kan du jo rett og slett spørre din far om moren din vet hva han gjør med 'damen'. Om hun gjør det så er dette en sak jeg mener er en privatsak mellom dine foreldre, og ikke noe du trenger å involvere deg i. Gjør hun ikke så vet faren din at du vet. Da synes jeg du skal vente å se hva han gjør med det.

 

Noen her sier at det er respektløst overfor moren din å ikke fortelle det. Jeg mener du må tenkte grundig gjennom om du vil være den som potensielt blir sett på som 'starten' på konflikten. Jeg vet det høres ulogisk ut, men som den psykologen nevnt overfor mener så er ikke reaksjonen på noe slikt utpreget logisk. Det at faren din evt er respektløs overfor moren din er i hovedsak et problem mellom de to. Ditt forhold til din far vil påvirkes negativt om du kommer med ultimaum osv. Om de kommer seg gjennom det vil forholdet bli bedre etterhvert, men om det blir brudd kan han komme til å klandre deg for det.

 

Om du har søsken så har vet du sikkert ting om de som ville føre til konflikt om du forteller det til foreldrene dine. Utroskap er veldig stort i forhold, men de fleste holder på hemeligheter som kan utløse konflikter.

 

Det er utrolig vansklig å si noe konkret om hva man skal gjøre. Kommer jo helt ann på familien, og hva slags forhold det er mellom familiemedlemene. Jeg vil alikevel komme med det generelle rådet at om du konfronterer faren din så gjør det så mykt og uprovoserende du kan. Feks. "vet mamma at du får nakenbilder fra 'damen', og at du sender meldinger til henne?" Så vente å se reaksjon før du evt gjør noe mer. Dette er uansett ikke noe du kan løse. Det er noe de må løse. Og det vil ta tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...