Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

pappa er utro :(


Gjest Guest_manjana_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_manjana_*

Gjemmer meg bak gjest ettersom jeg ikke vil bli sporet opp.

 

 

Har hatt mistanker om dette siden vi var i Sverige for ett aar siden. Jeg skulle sende en SMS, ogsaa klarte jeg aa trykke feil saa den uferdige SMS-en havnet i kladder. Jeg gikk inn dit og saa at pappa hadde masse meldinger til ei annen dame enn mamma om at han savnet henne og slikt. Tenkte ikke spesielt over det, men hadde en mistanke for han dro ofte paa trening.

 

De gangene mamma var paa hytten og jeg og pappa var hjemme saa kunne han dra paa trening og vaere borte i flere timer og unnskylde det med at han var paa arbeid.

 

Uansett, saa "rotet" jeg litt med mobilen hans og fant masse meldinger og nakenbilder av hun han holder paa med. Har tenkt naa lenge og tenker at siden moren min er paa randen med aa utvikle depresjon (tror jeg) saa vil ikke akkurat kunnskapen om aa ha en utro ektemann hjelpe paa.

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjoere. Har litt lyst aa konfrontere pappa med det en gang. Er ganske toeft for meg aa vite dette :(

 

Har forresten ikke ae oe aa her ned i Süden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd mye med foreldrene mine som ikke er så bra, (ikke akkurat det samme som deg da) og det jeg har funnet ut er at ofte er det bedre å konfrontere han med en gang, i stedet for å gå og gnage på det og la det bygge seg opp inne i deg. Urettferdig at du skal lide for noe som ikke er din skyld.

Lenke til kommentar

Var hun fin?

 

Kan jo hende du blir skilsmisse barn ut av det om mor får vite det. Kanskje det er best å holde stilt da. Så lenge ingen sier noe så er ting slik de er idag, noe jeg håper er bra. Om noe slikt vil komme ut blir det bare mer stress og bråk i huset og med en depressiv mor tror jeg ikke noe slikt vil være til hjelp for henne.

 

Så nei, bare hold det inne.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Enig med de andre, si det til faren din, og feks gi ett ultimatum.. slå opp med kjæresten eller fortelle kona. innen 4 uker?

 

Si ikke noe til mammaen din, som de andre sier det er ikke din plikt eller rettighet,

 

Ikke si noe

 

Terapeut i Samtalepartner, Irmelin S. Tjelflaat, mener det i de aller fleste situasjoner er best å ikke si noe. Den dårlige samvittigheten din får du heller jobbe deg gjennom på egenhånd – du hjelper uansett ingen andre enn deg selv ved å plumpe ut med det du har gjort.

Ikke fortell om utroskap

 

Men blir jo litt annerledes siden du vet om dette. men ta det opp med din far.

 

mvh

Karl

Lenke til kommentar
Var hun fin?

 

Kan jo hende du blir skilsmisse barn ut av det om mor får vite det. Kanskje det er best å holde stilt da. Så lenge ingen sier noe så er ting slik de er idag, noe jeg håper er bra. Om noe slikt vil komme ut blir det bare mer stress og bråk i huset og med en depressiv mor tror jeg ikke noe slikt vil være til hjelp for henne.

 

Så nei, bare hold det inne.

Damn... 0_o ... Trådstarter, håper ikke du hører på det lille rådet der hvertfall.

 

Å holde kjeft vil ikke fikse problemet, tvert imot kan det bli mye verre enn du aner, for det første så respekterer du ikke moren din en dritt hvis ikke du mener hun fortjener å få vite sannheten istedenfor å bli ført bak lyset. For det andre, hvis du skulle la være å si noe/konfrontere faren din, så kan det likevel hende at moren din finner ut om det etterpå, og hva skjer hvis hun finner ut at du har visst det men lyvet til henne hele tiden? Da har du ødelagt for deg selv i tillegg.

Lenke til kommentar

Det er altså snakk om å velge mellom 2 onder, du må bare velge om du vil ha pest eller kolera. Det var poenget med posten min.

 

Det er fullstendig opptil deg hva du vil gjøre, men du må også tenke på konsekvensene av dine handlinger og hva de kan føre til, så ikke ta en forhastet beslutning.

 

Og til slutt ønsker jeg deg lykke til med valget. Det kan ikke være lett å være deg nå, har forståelse for hva du velger å gjøre uansett.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er- men uansett- dette er voksenting. Barn skal ikke løse voksenting. Og i den sammenhengen her, er du barn så lenge det er dine foreldre det er snakk om. I slike sammenehenger er man bestandig barn.

 

Hensikten med innlegget er altså, at dette er ikke ditt ansvar, feil, noe du skal føle noe behov for å løse eller noe slikt.

 

Hvordan du skal takle det, rent utover at du vet det, har jeg ikke noe godt råd for. Men husk det, dette er ikke ditt problem.

Lenke til kommentar

Er det først utroskap med i bildet er det allerede noe veldig galt med forholdet. Kanskje holder de sammen for din del. Selv ser jeg ikke helt poenget med dette, da du for det første virker som du er gammel nok til å kunne takle dette forholdsvis greit, og for det andre sliter det enormt på alle parter og kan sette dype spor i psyken som ødelegger for mange år fremover. Men siden du nå vet det synes jeg du burde ta deg en prat med faren din, og be ham snakke ut med deg om hva som foregår og hvorfor.

 

Dette er en høyst usunn situasjon for alle parter selv slik den er nå, og spesielt siden du også vet hva det er det lite å tjene på å feie det under teppet. Jeg kan ikke se noen annen utvei enn at dette må konfronteres og snakkes ut om før eller siden uansett, så det er like greit å gjøre det nå.

 

I min erfaring er det fryktelig mange menn som nærmest har skiftet kjønn med tanke på rollen i et forhold, og det er noe jeg liker dårlig. Jeg håper ikke din far er slik. Ekte mannfolk setter ikke seg selv i en offerrolle samtidig som de går og har seg med andre kvinner. :thumbdown: Han har et valg å gjøre, og han har nok utsatt det lenge nok allerede.

 

Forøvrig enig med de andre her i at du burde holde moren din utenfor, iallfall inntil videre. Skal likevel ikke se bort i fra at hun selv har mistanker om dette og at det er årsaken til hennes depressive tendenser. Konfrontasjon er det sunneste på lang sikt uansett.

 

Det kan også være greit å ha en psykolog i bakhånden som kan hjelpe deg med å takle de psykologiske påkjenningene en slik situasjon medfører. Så håper jeg dere klarer å ordne opp i dette slik at alle parter kommer greit igjennom det.

Lenke til kommentar
Det kan også være greit å ha en psykolog i bakhånden som kan hjelpe deg med å takle de psykologiske påkjenningene en slik situasjon medfører. Så håper jeg dere klarer å ordne opp i dette slik at alle parter kommer greit igjennom det.
Synes dette er et greit råd, men man trenger ikke nødvendigvis bare ha en psykolog i bakhånd. Hva med å snakke med helsesøster/psykolog el. først? De kan enten ta seg av biten med å fortelle faren din at du vet det (så blir det hans oppgave å snakk med deg i stedet for omvendt), eller dere kan kanskje ha en samtale med alle tre?

 

Om du føler deg "upt to it" er kanskje det beste å snakke med faren din. Dette er ikke noe du skal gå og bære på. Et ultimatum om at han skal slutte å se henne er kanskje ingen god løsning, men hvis du føler det er det som må til, er det det du bør gjøre. Å fortelle moren din det uten å si noe til faren din derimot, det ville jeg ikke gjort.

Lenke til kommentar

Men vet du hva faren din egentlig har gjort? Det kan jo tenkes at han bare flørter med denne dama. I mine øyne er flørting helt greit og ofte nødvendig for at man ikke skal freake ut i et forhold.

 

Det jeg vil frem til er at du skal være 182,7% sikker på at faren din har et FORHOLD til denne dama før du gjør noe med det.

 

Edit: leif

Endret av Livert
Lenke til kommentar
Men vet du hva faren din egentlig har gjort? Det kan jo tenkes at han bare flørter med denne dama. I mine øyne er flørting helt greit og ofte nødvendig for at man ikke skal freake ut i et forhold.

 

Det jeg vil frem til er at du skal være 182,7% sikker på at faren din har et FORHOLD til denne dama før du gjør noe med det.

 

Edit: leif

Det vil ikke være galt å gå til faren og si at han har gått for langt.

Lenke til kommentar
Det vil ikke være galt å gå til faren og si at han har gått for langt.

 

Da kan du vel definere "for langt"?

Hva trådstarteren mener er for langt. Hva så om trådstarteren får vite at han har feil etter å ha snakket med faren? Da slipper han å sitte med tvilen. Og om trådstarterens anklager er korrekte, får han konfrontert faren med dette.

Lenke til kommentar
Det vil ikke være galt å gå til faren og si at han har gått for langt.

 

Da kan du vel definere "for langt"?

Hva trådstarteren mener er for langt. Hva så om trådstarteren får vite at han har feil etter å ha snakket med faren? Da slipper han å sitte med tvilen. Og om trådstarterens anklager er korrekte, får han konfrontert faren med dette.

 

Det er sant som du sier.

 

På den andre siden så har trådstarter tilfeldigvis fått innblikk i farens privatliv. Det blir litt som å ved et uhell lese en annens dagbok. Jeg er ikke så sikker på om man skal blande seg inn i det. Derfor mener jeg at han skal være skråsikker på at faren gjør noe drøyt før man griper inn.

Lenke til kommentar

Hvorvidt faren til trådstarteren har noe på si, angår hele familien. Derfor bør trådstarteren snakke med faren, så han får ordnet opp i dette, før det går alt for langt. Er det bare en flørt kan det forhindres å bli noe mer, er det gått over til mer enn en flørt bør noe gjøres (og det å starte med faren er det lureste). Ser ingen fordeler ved å holde dette for seg selv.

Lenke til kommentar

Du har faktisk et VELDIG godt overtak på Faren din.. Fortell han at du vet om det.. Og viss han er frekk eller gir deg straff eller noe kan du true med å si det til moren din(Vis han virkelig ikke vil at hun skal vite det så må han nesten gjøre alt for deg så du ikke skal si det) Da har du en ganske god mulighet til å bruke litt penger på spill osv.. ^^

Lenke til kommentar
Du har faktisk et VELDIG godt overtak på Faren din.. Fortell han at du vet om det.. Og viss han er frekk eller gir deg straff eller noe kan du true med å si det til moren din(Vis han virkelig ikke vil at hun skal vite det så må han nesten gjøre alt for deg så du ikke skal si det) Da har du en ganske god mulighet til å bruke litt penger på spill osv.. ^^

 

Hør på denne mannen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...