Gå til innhold

Trenger tips til lydkort! FPS-spill og musikk


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har planer om å kjøpe nytt lydkort, jeg. Har sett meg lei av det dårlige Audigy SE-kortet jeg har, og tenkte å bestille et nytt fra netshop som jeg kan plukke opp på vikingskipet.

 

Bruksområdene er for det meste å spille CoD4, BioShock og høre på musikk. Hovedprioriteten er vel at det skal høres bra ut til spill, men det skader ikke at musikklyden blir et hakk bedre heller.

 

Kan ikke skryte på meg at jeg er noe lydekspert, så jeg satser på at dere gir meg en hjelpende hånd :)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

har planer om å kjøpe nytt lydkort, jeg. Har sett meg lei av det dårlige Audigy SE-kortet jeg har, og tenkte å bestille et nytt fra netshop som jeg kan plukke opp på vikingskipet.

 

Bruksområdene er for det meste å spille CoD4, BioShock og høre på musikk. Hovedprioriteten er vel at det skal høres bra ut til spill, men det skader ikke at musikklyden blir et hakk bedre heller.

 

Kan ikke skryte på meg at jeg er noe lydekspert, så jeg satser på at dere gir meg en hjelpende hånd :)

 

Mvh

 

Kjøpte Creative SB X-Fi XtremeGamer Retail får over et år siden, er knall fornøyd :new_woot:

Billig og knall bra lydkort til spilling :thumbup:

Prøvd lyden i HK får en måned siden, var det verst jeg har hørt... Merka STOR forskjel i spill!

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro

:: Kommer med 64MB Ram for å avlaste CPU under spill

:: Har nyere komponenter og skal være bedre en de gamle(under)

-- Om du vil gi såpass for et kort, så kjøp dette framfor de andre

 

Creative SB X-Fi XtremeGamer Retail

:: Lest at dette foretrekkes framfor musikk kortet

Lenke til kommentar

Vel, her er noen grunner :

Det er billig

Har SPDIF Out - TOSLINK & Coax

Har gode spesifikasjoner

 

Fra hjemmesiden til Club3d - "Designed for the audiophile PC consumer, looking for the best sound. The Club 3D Theatron Agrippa is build with selected audio components for optimal sound. The result is more warmth and depth with DTS."

 

Det høres nå positivt ut.

 

Det nesten samme lydkort som Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS, . Dette kortet skal være meget bra.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg ville gått for XtremeMusic som var et av de første X-Fi-utgavene, sammen med Platinum, Fatal1ty og Elite Pro. Det eneste som skiller XtremeMusic fra de dyrere modellene, er intergrert RAM, fjernkontroll og medfølgt frontpanel.

 

Har selv XtremeMusic, hatt det nå i to år og ingen problemer. Dog har jeg kun hatt kortet sammen med Windows XP Pro 32-bit, så det blir spennende å se hvordan det vil fungere i Vista når ny PC skal kjøpes til sommeren. Om du skulle være litt i tvil, så har du link til kortet her.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Tror jeg går for Retail, da.

 

Har sett at retail har kommet godt ut i tester, er forsåvidt derfor jeg kjøpte det selv....

Det fungerer fint med Vista 64 bit, er bare å spørre om driver link vis du trenger det senere!

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Heisann.

 

Jeg ville gått for XtremeMusic som var et av de første X-Fi-utgavene, sammen med Platinum, Fatal1ty og Elite Pro. Det eneste som skiller XtremeMusic fra de dyrere modellene, er intergrert RAM, fjernkontroll og medfølgt frontpanel.

 

Har selv XtremeMusic, hatt det nå i to år og ingen problemer. Dog har jeg kun hatt kortet sammen med Windows XP Pro 32-bit, så det blir spennende å se hvordan det vil fungere i Vista når ny PC skal kjøpes til sommeren. Om du skulle være litt i tvil, så har du link til kortet her.

 

God helg.

 

Vil det egne seg bra til spilling også da?

Lenke til kommentar

Ja, det vil den. Fungerer utmerket til spilling, man hører også forskjell ved at lyden er klarere i spill. I tillegg skal det også sies at bassen er klarere og mer ''stiv'' eller ''crisp'', i stedet for en svak lompe som andre on-board-lydkort og billige lydkort gir fra seg. :)

Lenke til kommentar

Med XtremeMusic har jo man fordelen med X-Fi-lydbrikken som egner godt til spilling. Tatt prisen i betraktning, så ville jeg gått for XtremeMusic. Av de gjenværende nettbuttikene som nå selger XtremeMusic, så ville jeg kjøpt kortet hos PS.no. Lang traver og god kundeservice generelt. Link.

 

God kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...