Gå til innhold

Den tredje scientologi protesten 12. April - Operation Reconnect!

Anbefalte innlegg

Det der er jo selve problemet. Scientologene gjør snille ting for å gi et godt inntrykk til alle som ikke bryr seg over gjennomsnittet, mens de samtidig håver inn penger både gjennom narconon og de vanlige Co$-prosjektene sine. Hadde det ikke vært for anon&kompani hadde jeg kommet til å smilt litt drømmende når jeg så den koselige artikkelen der, men der er godt å vite hva som ligger under.

Nå skal det også sies at det virker som de ihvertfall har en eller annen positiv effekt av det, siden foreldrene virker glade. Jeg tviler ikke på at Co$ kan hjelpe noen på kort sikt, men hvor mye hjelper de egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tviler ikke på at Co$ kan hjelpe noen på kort sikt, men hvor mye hjelper de egentlig?

Uansett hvor mange som skades (fysisk, psykisk eller økonomisk) vil det alltid være noen som opplever en positiv effekt, og takk og pris for det... "can't be evil without accidentally doing some good every once in a while"

Men til tross for den strenge seleksjonen inn til programmet og de skyhøye prisene som øker sjansen for at det er mennesker fra øvre sosiale lag (ihvertfall middelskiktet) som deltar, så har de ut fra den lille statistikk som finnes særs høy drop-out-% og generelt middelmådige resultater på verdensbasis... og å skulle starte et nytt liv med Hubbard-tech som eneste våpen...

Jeg håper de får massiv sosial støtte og oppfølging av sine nærmeste (og forhåpentligvis behandlingsapparatet her i landet) slik at de får den sjansen de fortjener.

edit: og de som hjelper er vel enkelte ildsjeler som har vært gjennom narkohelvetet før og som vet hva det dreier seg om... ta bort Hubbard-tech, og stedet går like bra/dårlig som før.

Endret av anonymized
Lenke til kommentar

ok folkens det er en gjeng fra ullern vgs som skal lage en full dokumentar om de negative sidene om scientology, jeg har kjenner en av de som er med og vet at dette ikke er noe kødd. så vis de kommer så må vi backe de litt opp.

så bare dere ikke kaster bort de fordi dere tror de er scieons

Lenke til kommentar
ok folkens det er en gjeng fra ullern vgs som skal lage en full dokumentar om de negative sidene om scientology, jeg har kjenner en av de som er med og vet at dette ikke er noe kødd. så vis de kommer så må vi backe de litt opp.

så bare dere ikke kaster bort de fordi dere tror de er scieons

Vi kan regne med at Co$ har bilder av alle som har deltatt tidligere, og vil skaffe seg bilder av alle som deltar nå uansett (enten åpenlyst eller stealthy fra et vindu fordi de tror de er superhemmelige superflinke superagenter)... så jeg vil da oppfordre samtlige til å være vennligsinnede og samarbeide med dem - man trenger jo ikke å oppgi navn, adresse og telefonnummer uansett.

Lenke til kommentar

Oppdatering om tillatelsene:

Her kommer begge tillatelsene. Som tidligere nevnt er det en fordel om alle har med en kopi av dem som kan forevises eventuelle kontrollører fra kommune eller politi på forespørsel. Som det fremgår av tillatelsen fra politiet fikk vi dessverre avslag på søknaden om dispensasjon fra maskeforbudet, og det ble sagt at det er minimal sjanse for at dette vil bli innvilget ved senere demonstrasjoner.

Dermed er det bare å oppfordre alle til å RESPEKTERE maskeforbudet slik at vi unngår kjedelige situasjoner.

Fra kommunens side v/eiendoms- og byfornyelsesetaten har det kommet en korreksjon av den tidligere gitte tillatelsen - bord er ikke tillatt! Dette er i tråd med det jeg opprinnelig fikk muntlig informasjon om, ikke en egentlig innsnevring av tillatelsen (forvirringen skyldtes en feil i kommunikasjonen internt i kommunen).

Det har vært en svært hyggelig tone i komunikasjonen med både politi og kommune - dette skal vi beholde til senere demoer!

Jeg har uttrykt takknemlighet fra vår side for at politiet vil bidra til å ivareta vår (og scientologenes) sikkerhet, men det skader ikke om de skulle få et anonymt takkekort i etterkant av demoen - de gjør en ofte utakknemlig jobb.

Tillatelsen fra Oslo Kommune:

tillatelsenyrd6.th.png

Stor versjon kan lastes ned HER!

Tillatelsen fra politiet (anonymisert):

tillatelsepolitietvr2.th.png

Stor versjon kan lastes ned HER!

NB! NB! NB!

En fugl har hvisket meg i øret at Co$ også denne gangen har forsøkt å blokkere vår tilgang til Kirkeristen ved å søke om tillatelse samme sted. De har fått AVSLAG fra kommunen, og vil selvfølgelig ikke få tillatelse fra politiet heller, av samme årsak som vi ikke fikk tillatelse forrige gang. :tease: Vær obs på at enkelte utsendte fra dem kan komme til å møte opp for å lage kvalme/bullbaite/namefagge/etc for å sabotere vårt forhold med politi og kommune... Utvis i så tilfelle stoisk ro, ikke bit på agnet, bare la dem skyte seg selv i foten og ødelegge de små fragmentene de måtte ha igjen av positivt rykte hos enkelte i befolkningen. LE av dem mens de dummer seg ut. Denne demoen handler om kjærlighet og en utstrakt hånd til de scientologene som er blitt frarøvet kontakten med sine familier - det kan ikke slå feil.

Lenke til kommentar

Jeg beklager at jeg ikke kan bli med dere denne gangen, håper å få det til senere! Det ser ut som dere har mkommet godt i gang nå. Mitt bidrag er derfor 3 videoer jeg har laget. To av dem er fra mitt besøk i Los Angeles forrige uke. Det kommer mer fra den turen snart som vil skape masse blest! ;)

Her er videoene (se særlig melding fra 85 år gamle Ida til Anonymous):

http://www.youtube.com/user/spirous

------

"Hver og en av oss gjør det vi kan gjøre. Vår forpliktelse er å gjøre det så godt vi kan, med så mye eleganse, verdighet, integritet og ære som vårt ego kan tolerere."

-Robert Vaugn Young

Endret av spirous
Lenke til kommentar

Infosnutt for de som ikke har fått det med seg:

De verdikonservative blant kristenfolket har aksjonsuke mot partnerskapsloven denne uken, og har nå på lørdag en samling og et tog som går gjennom byen (husker ikke hvor fra, men tror de skal ende på Eidsvolls plass uten å komme forbi oss). Det kan være greit å være oppmerksom på dette hvis noen skulle blande oss sammen med dem ettersom vi også har et familietema...

Uavhengig av om man er enige eller uenige i deres budskap kan det av PR-hensyn være greit å gjøre det klart at de ikke har noe med oss å gjøre hvis noen lurer.

Lenke til kommentar

Har fått med meg at en gjeng kristennazister skal demonstrere. (toget går fra universitetsplassen til stotinget, ikke en veldig lang strekke mao.) Det er antakeligvis en viss fare for at folk kobler oss sammen med disse idiotene, iom at vi begg har religionsrelaterte budskap.

Lenke til kommentar
Har fått med meg at en gjeng kristennazister skal demonstrere. (toget går fra universitetsplassen til stotinget, ikke en veldig lang strekke mao.) Det er antakeligvis en viss fare for at folk kobler oss sammen med disse idiotene, iom at vi begg har religionsrelaterte budskap.

Minner om at det er kristne blant oss også, det kan sågar være noen som sympatiserer med disse andre - uten at det skal gjøre at de føler seg mindre velkomne hos oss hvis de deler vårt syn på Co$.

Lenke til kommentar
Minner om at det er kristne blant oss også, det kan sågar være noen som sympatiserer med disse andre - uten at det skal gjøre at de føler seg mindre velkomne hos oss hvis de deler vårt syn på Co$.
For all del. Syke fundementalister som plukker ut løsrevne brokker av en "hellig bok" og går til store anstrengelse for å lage helvete for folk som ikke plager noen, er velkommen til å hate scientologi, de er bare ikke velkommen til å bli sett på som mentalt friske mennesker i mine øyne.
Lenke til kommentar

alle kristene er i mot scientology også, det er positivt. spess så konservative som de er.

jeg er kristen selv. jeg tror ikke det er en ide og få med disse fordi de er litt koko. vi er normale i forhold. og jeg tror det er mange gamle der.

Lenke til kommentar

Vi trenger en frivillig til å ringe bydelsoverlegen angående støyforskrifter for å sjekke hva som er lov/ikke lov... any takers? (heter bydelen rett og slett "sentrum bydel", eller er det mer komplisert enn som så?)

edit: nevermind.

Endret av anonymized
Lenke til kommentar

Har dere klart å skaffe nok cash til flyveblader? Jeg får ikke vært med på demonstrasjonen, men det kan hende jeg kan bidra med en hundrings eller så til demonstrasjonsmateriale hvis noen kommer opp med en konto. (Helst en bruker som noen andre kan gå god for ... ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...