Gå til innhold

Den tredje scientologi protesten 12. April - Operation Reconnect!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjenner noen scientologer, og de er ikke hjernevaskede. De som er hjernevaskede, er vi andre, som tror på alt vi leser og hører, uten å studere et emne selv for å gjøre oss opp vår egen mening om det.
Er det noen som tror på alt de leser, så er det scientologene. Hvorfor? De kan ikke annet, eller de tør ikke annet. For er de uenige i noe, eller har de avvikende meninger, er det, i følge "kirken", dem selv det er noe feil med. De risikerer å bli degradert i organisasjonens hierarki og sendt til konsentrasjonsleirliknende annlegg der overgrepene og de uverdige forholdene er dokumentert. Gjennom mange nok vitneutsagn, og mange nok avhoppere som har stått frem med sin historie til at jeg tar detfor god fisk. Har medlemmer familiemedlemmer som er skeptiske til organisasjonen, blir folk tvunget til å bryte kontakten - de blir til og med isolert med makt.

De robber sine medlemmer mens de bruker millioner på bekvemmeligheter for de øvre medlemmene sine, og de rike og berømte. Og hundrevis av millioner på markedsføring for å spre sitt budskap samt millioner på å stilne meningene til de som har et annet budskap. Metodene de bruker er ikke pene, men i følge Scientologimafiaen er alt tillatt mot annerledestenkende. Minner det om noe annet? Minner det om holdninger som har ført til korstog, terror og millioner av døde?

De truer sine egne medlemmer med uttalelser som har kommet i det medlemmene trodde var konfidensielle veiledningssamtaler, noe tilsvarende skriftemål. For denne organisasjonen er ingenting hellig, ingenting forbudt så lenge det tjener deres egen sak.

Vi har ikke amerikanske $ci-tilstander i Norge enda. Men de er en del av den samme organisasjonen, det samme undertrykkende, menneskerettighetsbrytende og destruktive mafianettverket som ikke er der for medlemmenes del, men for sin egen og sjefenes del. Det er "bare" et pyramidespill som så mange tidligere, men det er så ufatteløig mye grovere.

Lenke til kommentar
Må si postene som naina har laget her på forumet lukter veldig av egen-interreser.

Kanskje vi har fått en egen undercover sci-fag her på forumet? I så fall bør vi vel egentlig ta det som et kompliment. :wee:

Jeg kjenner ikke bare scientologer, jeg kjenner også muslimer, katolikker, protestanter og buddhister. Og de har alle rett til å forsvare sin egen religion.

Lenke til kommentar
Religion er Gratis. Scientologi Er det ikke

HURRA !!!!! I hvilken bokhandel kan jeg hente meg en gratis Bibel?

Haha! Billigste poenget jeg har hørt. Nesten litt sjarmerende.

Litt interessant at du kaller deg selv hjernevasket. "De som er hjernevaskede, er vi andre, som tror på alt vi leser og hører, uten å studere et emne selv for å gjøre oss opp vår egen mening om det."

Miss Undercover...?

Lenke til kommentar
"Butikken" du leter heter kalles et bibliotek. Du kan også gå inn i en hvilken som helst norsk kirke og be om å lese deres helligste skrifter helt gratis. :)

Og du trenger ikke dobbeltposte sånn forresten. Trykk på "Sitat" på alle de innleggene du vil sitere. Så trykker du på "Svar nå" helt nederst på siden. Moderatorene (og vi andre) er ikke helt glad i folk som dobbelt-, trippelt-, og som du gjorde i den andre tråden, kvarduppelposter. Det gir inntrykk av at du bare jakter postcount.

Lenke til kommentar
Det finnes nok av menigheter/organisasjoner som gir ut disse gratis. Har du gått i 4.klasse eller hvilket trinn det nå er, så har du en du og. I bokhandelen kan du kjøpe den for et ppar hundrelapper. I stedet for å kjøpe den side for side, til en samlet pris av flere hundre tusen. Dollar, vel og merke.

Jeg kjenner ikke bare scientologer, jeg kjenner også muslimer, katolikker, protestanter og buddhister. Og de har alle rett til å forsvare sin egen religion.
De fire siste har faktisk en religion. Så vidt jeg vet er scientolgi det ikke. I beste fall kunne det kanskje kalles et livssyn. Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Hvor mange av dere har faktisk studert Scientologi selv? Åpnet en eneste av bøkene de selger, gått på et lite kurs hos dem?

Og hvor mange av dere baserer deres meninger om en hvilken som helst religion, kun på hva som sies i media, kun på hva andres meninger om emnet er eller kun på historier som dere faktisk ikke vet om er sanne eller ikke?

Jeg kjenner noen scientologer, og de er ikke hjernevaskede. De som er hjernevaskede, er vi andre, som tror på alt vi leser og hører, uten å studere et emne selv for å gjøre oss opp vår egen mening om det.

Protestene har ingenting med bøkene å gjøre. Det finnes en gruppe scientologer som kaller free zoners. De følger den scientologiske læren, men har fjernet seg fra CoS. Det er ikke dem vi protesterer mot. Vi protesterer heller ikke mot den gjengse scientologen, ikke engang det gjengse CoS medlemmet. Og dermed ikke vennene dine. Det er utrolig viktig for oss at folk skal få tro hva dem vil. Og hvis folk vil følge CoS og scientologi har vi ingen rett til å prøve å stoppe dem. Men vi vil gjøre dem oppmerksom på informasjonene vi har, slik at de kan ta et skikkelig valg med alle sider og synspunkter lagt ut på bordet.

Vi protesterer mot de kriminelle og umoralske handlingene som lederne av CoS utfører i skjul. Til og med i skjul for sine egne medlemmer. Den viktigste taktikken for å oppnå målet vårt om å få stoppet dette, er ved å gi informasjon og å oppfordre folk til å nettopp studere saken videre. Slik alle oss allerede har gjort. For å skapen en sterkere bevisthet i samfunnet om handlingene til lederene i CoS.

Hvem syns du vi skal stole på? Deg? En random person som prøver å støtte vennene sine? Er du kyndig til å oppdage om personer er hjernevasket eller ikke? Men la oss si at du har rett, at de ikke er hjernevasket på noen måte, hva så? Er dette enkelttilfellet bevis på hvordan CoS og scientology fungerer?

Eller skal vi stole på den ufattelige mengden med informasjon, intervjuer og beviser på internett som sier motsatt? At kirken faktisk er en bedrift, maskert som en religion. Som utnytter medlemmene sine for å tjene penger? Som er livredd for all kritikk, og går til kriminelle og umoralske taktikker for å stoppe kritikken? Som prøver desperat å holde sannheten skjult?

Jeg har ikke planer om å snu mitt synspunkt på saken før ikke-scientologiske kilder kommer med ekte bevis på at kirken ikke begår disse handlingene. Scientologiske bøker og kurs er urelevant.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Dette forumet leser jeg bare i for å holde øyne med hva dere, våre motstandere planlegger. Men her vil jeg komme med et svar.

Scientologi er anerkjent som religion av EU menneskerettighets domstolen i Brussel ved dom. Dette er den høyeste domstolen som finnes i Europa. Og dette kan dere aldri ta fra oss.

Lenke til kommentar
Dette forumet leser jeg bare i for å holde øyne med hva dere, våre motstandere planlegger. Men her vil jeg komme med et svar.

Scientologi er anerkjent som religion av EU menneskerettighets domstolen i Brussel ved dom. Dette er den høyeste domstolen som finnes i Europa. Og dette kan dere aldri ta fra oss.

Om scientologi definerers som en religion eller en kult forrandrer ikke troverdigheten på bevisene som sier at CoS driver med kriminelle handlinger og at scientologi ble oppfunnet av en maktgal idiot som bare ville tjene penger.

Og det er opp til hver enkelt person å bestemme hvordan de vil definere noe så vanskelig som ordene kult og religion. Ikke en domstol.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Om du er trygg på religionen din, og ikke minst organisasjonen din, vil jeg oppfordre deg til følgende: Still kritiske spørsmål. Be om hjelot til tolkninger, spør om det umoralske ved bla. fair game, "konsentrasjonsleirene" de driver i USA m.m. Og se hvor lenge Co$ fortsetter å være vennlig innstilt mot deg. De vil ikke ha tilhengere, men en saueflokk de kan gjøre hva de vil med.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Ser du på ikke-troende som motstandere? Eller bare de som protesterer mot syke organer i Co$? For uansett vil jeg ikke si at noen her er motstandere mot Scientologi som et levesett, men motstandere av det øverste organet som bader i penger og dreper de de ikke liker.

Så igjen: Er det dine motstandere, og er det en del av det scientologiske levesettet? For om det er det så er scientologi den sykeste religionen jeg har hørt om, sånn som det er nå så er har dere bare de sykeste lederne.

Lenke til kommentar

Hjelp til med å holde XENU.NET synlig på Drawball!

Drawball er et "tegnebrett" der du får en begrenset mengde "blekk" for å tegne. Hvem som helst kan tegne. ED har en artikkel om det, inkludert tips og hvordan du løser "gåten" for å komme i gang:

http://www.encyclopediadramatica.com/Drawball

Tips:

- Du må zoome helt inn for å kunne tegne

- Bruk små pensler og små, kontrollerte strøk (store pensler og store strøk sløser visst malingen bort fortere)

- Noen tegninger er beskyttet, som ulven midt på XENU.NET-tegningen. Hvis du prøver å tegne og ser at det bare forsvinner igjen, ignorer det, for den tegningen er beskyttet

- Når du er tom for blekk kan du ikke tegne i det hele tatt (strekene dukker ikke engang opp som når du tegner på et beskyttet område), og må vente litt på at den sakte begynner å fylle seg opp igjen

- Du kan tegne igjen før du har fullt med blekk, men det kan jo være frustrerende å gå tom med en gang

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Tillatelse fra kommunen til å avholde markeringen utenfor scientologenes lokaler har ankommet - så da er begge søknader i boks, og festen kan starte.

Tillatelsen gjelder lørdag 12.04 kl 1000-1800

Hvor? "Østsiden av krysset Kirkegata/Karl Johans gt / på fortauet nedenfor Domkirken"

Noen vilkår (standardvilkår formoder jeg) som er listet i tillatelsen:

Vi har tillatelse til bruk av "nødvendig bord og lignende utstyr på maksimalt 2x3m" :thumbup:

"Det tillates ikke bruk av høyttaler på Egertorget før etter kl 1800" :wallbash:

"Salg fra arealet tillates ikke"

"Arealet skal i hele leieperioden være betjent" :idea:

"Tillatelse fra politiet må innhentes før arelaet kan benyttes"

"Kjøretøy tillates ikke på arealet"

"Arealet må ryddes og rengjøres umiddelbart etter bruk. Leietaker vedtar at utleier ved manglende renhold kan utføre nødvendig renhold for leietakers regning. ..." <--- Don't forget... :ermm:

"Bruk av arelaet må ikke føre til sjenanse eller annen ulempe for omgivelsene" <--- Jeg har vel på følelsen at 'Our Friendly Neighbourhood Scientologist' uansett vil føle at vi er til sjenanse, men dette betyr vel bare at vi skal oppføre oss som folk.

"Det må til enhver tid sørges for minimum 3 meter fri passasje til utrykningskjøretøy og annen ferdsel"

Dox incoming, men jeg har ingen scanner, så jeg må finne en lur løsning...

Ellers savner jeg fortsatt dox for masketillatelsen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...