Gjest Slettet+9817324 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Er det noen som bor i Bergen som aner hva Trappen Motiveringssenter er for noe? Ole Thiemer nevner det under spørsmålene som har blitt stilt, og at narkomane fra Bergen for oppfølging der. En kjapp google gav meg disse linkene: http://trappen.origo.no/-/workgroup/show/6...rappen-s-venner http://www.tor.blaha.com/flashpage.html Er dette scientolog-tilknyttet, eller samarbeider de kun med Narconon ved etteroppfølging av deres "pasienter"? Pricks: har dere noen som har sagt at de skal søke om tillatelse denne runden? I så fall kan vel han eller hun også spørre om det er mulig for oss å søke om å få gå med maske... Vi har jo tross alt vist oss fredelige to måneder på rad. Endret 31. mars 2008 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
thadon Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Kulten henger ut Anons: http://howtobeanonymous.blogspot.com/2008/03/aths-story.html Muligens har jeg ombestemt meg... Dette burde kanskje være grunn til å få innvilget søknad om å bære maske? Ville sendt inn en søknad jeg, skader jo ikke å prøve Lenke til kommentar
anonymous_oslo Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) NEWSFLASH! Politiet har bekreftet at vi har tillatelse til å demonstrere utenfor scientologikirkens lokaler lørdag 12.04.2008. Dersom noen skulle være i tvil om gehalten i dette er det mulig å ringe Plankontoret ved stasjonen på Grønland. Jeg har kontakt med dem angående dispensasjon fra maskeforbudet. Det er ikke umulig (det at vi har gjennomført to fredelige markeringer taler absolutt til vår fordel), men i den forbindelse går følgende oppgaver ut til de som måtte føle seg kallet: Oppgave A --- Vi trenger er ryddig og grei oversikt over grunnlaget for at vi ønsker denne dispensasjonen i form av: 1) Dokumentasjon på at scientologene har offentliggjort navn fra demonstrasjonene 2) Dokumentasjon på at scientologene har trakassert / fair game'et deltagere på demonstrasjonene 3) Dokumentasjon på at scientologene har tradisjon for å forfølge / trakassere sine kritikere 4) Andre relevante ting... Med dokumentasjon menes i dette tilfellet bilder (f.eks. "ath"), videoklipp, rettsdokumenter, avisartikler etc etc etc... Alt som har en viss troverdighet - vi ønsker ikke å skyte oss selv i foten som Co$ til stadighet gjør med fabrikert bevismateriale. --- Oppgave B --- Vi har hittil hatt et godt forhold til politiet, og ønsker at det skal fortsette. Forrige gang blokkerte Co$ området hele dagen (kl 1200-2000) fordi de ikke klarer å forholde seg til demokratiske verdier som ytringsfrihet. Vi er bedre enn det. Derfor må vi bestemme oss for når vi skal starte demonstrasjonen, og omtrentlig hvor lenge vi realistisk sett forventer å holde på. Foreløpig er det søkt om et bredt tidsrom, men jeg ble høflig spurt om vi kunne snevre dette inn noe, og sa ja til dette. --- Tillatelsen fra politiet vil bli sendt når disse tingene er avklart. Så snart jeg har mottatt den vil jeg legge den ut slik at hver enkelt som deltar 12.04 kan skrive ut et eksemplar og ta med (slik at Co$ har mindre mulighet til å jakte ned én person som de kan oppfatte som vår "leder"). Ellers ligger søknad inne hos Oslo kommune v/Eiendoms- og byfornyelsesetaten som er grunneier. Sedvane fra kommunen er at man får tillatelse så lenge politiet har godkjent det. Med tanke på at vi er i Karl Johans gt er det et poeng at vi ikke må stenge for vanlig ferdsel, men dette vil ikke bli noe problem i og med at vi er utstyrt med både vett og folkeskikk. Jeg holder kontakten med dem slik at vi forhåpentligvis får dette skriftlig snart - deretter gjør jeg som med politiets tillatelse. Jeg kommer i tillegg til å publisere retningslinjene kommunen har for dette - det som er klart er at det ikke vil være tillatt med standsmateriell i form av bord og lignende - vi benytter vår rett til å samle oss som en gruppe individer og ytre våre meninger, vi har ikke et stand av typen Co$ har på Egertorget. Håper dere kan hjelpe til med å samle dokumentasjon og avgjøre tidspunkt KJAPT, slik at dette ikke drar ut mer enn nødvendig. For ordens skyld, OSA: Jeg er ikke Latimer, jeg vet ikke hvem Latimer er, og dette er den første og siste tillatelsen jeg har hatt noe som helst å gjøre med. Endret 31. mars 2008 av anonymous_oslo Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Tidspunkt? Jeg synes 13-16 Dokumentasjon som vedlegg til en maskeringssøknad skal jeg se etter i morgen. (Samt at jeg kan kladde en søknad hvis jeg får tid.) Det er litt synd at vi ikke får ha en stand. Ville et lite bord for å ha informasjonsmateriell liggende på heller ikke være lovlig? Kjempeflott at noen har ordnet med tillatelse. Lenke til kommentar
Kagge Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 vi kan ikke ha stand eller bord der fordi cos har søkt om permanet lov til å ha bord der og de får ikke lov, og Oslo kommune v/Eiendoms- og byfornyelsesetaten har nektet de hver gang, så får å ikke få dårligere forhåld til cos må de si nei til oss også. sist gang holt vi vel på 4 timer til 18 vis jeg ikke tar helt feil, så jeg tror vi brude ha den oppe en time til altså fire timer, et til 17 tror jeg er mer greit det er da jeg tipper det er flest i byen. vi kan jo få spritous som kan snakke med politiet om maskering og andre ting om demon. han sier jo han er villig til det, så brude vi ta kontakt med han om stort banner det er en veldig god ide. men nå som søknaden er i boks må vi starte å jobbe med demoen sikkelig Lenke til kommentar
anonymized Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Forslag: Den som er villig til å påta seg en oppgave skriver her i tråden at de er på saken (gjerne flere på hver oppgave for effektivitet). Oppgaver som ligger klare for grabbing/er grabbet er da bl.a.: - Pre-raid poster og modifisering av forrige raid flyer [LunarPoet] - Tillatelser [anonymous_oslo] - Skaffe dox for masketillatelse [NgZ ++?] - Megafon [Kagge] - Kontakt med Spirous for å skaffe stort banner eller lage stort banner på egenhånd [???] - Lage alternative fliers for variasjon og spesifisitet [???] - Fikse lydanlegg (mikrofon + høyttaler) [???] - Bestemme tidspunkt [...alle...] - ... ... ...? edit: ikke glem å oppdatere planleggingswiki'en Endret 31. mars 2008 av anonymized Lenke til kommentar
Kagge Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 megafonen kommer igjen, men vi må ha noe bedre annlegg. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Folk må huske skilt denne gangen. Med stor skrift. Noen som har gode ideer til enkle og korte 'slogans'? Slik at alle som går forbi umiddelbart forstår hvorfor vi protesterer. Lenke til kommentar
Kagge Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Kunnskap skal være gratis! XENU.NET Du kan Ikke kjøpe frelse XENU.NET Religion er Gratis. Scientologi Er det ikke Scientologi er en kult! XENU.NET Scientologi ødelegger familier! XENU.NET Star Wars er ikke en religion XENU.NET IT’$ A TRAP! SE HVORFOR XENU.NET De sier kristendom er en kult! Xenu.net Det var de jeg hadde sist gang, må få de med pinne så vi får plaketene opp. ny en kan være: Bli scientolog å få 1,7 millioner i gjeld Endret 31. mars 2008 av Kagge Lenke til kommentar
anonymized Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Mye bra! Et par ting i forhold til publikum: > Du kan Ikke kjøpe frelse > XENU.NET - hvis jeg så dette i en tilfeldig demo uten å vite noe om Co$/Xenu ville jeg koble det med "min religion er bedre enn din"-tankegang og ignorere det hardt. Det fungerer for andre religiøse, men kan for ikke-religiøse gi en "du er en av dem"-assisiasjon som gjør dem mindre interesserte i å høre hva vi har å si... (imho) > Religion er Gratis; > Scientologi er det ikke. - Denne gir meg derimot ikke samme assosiasjon. > De sier kristendom er en kult! > Xenu.net - Også: Folk som ikke kjenner til Co$ og ikke er kristne kan tenke "hell yeah!" > Bli scientolog å få 1,7 millioner i gjeld - JA! Ellers: hva med noen som taler til dem som eventuelt måtte gjemme seg på innsiden av bygningen? Noe i retning av: "Familien din savner deg - Ring dem!" "Vi bryr oss om DEG, DM bryr seg om PENGENE DINE!" Nå er det så få scientologer i Norge at det kanskje ikke er vits i, men dette har ihvertfall vært debattert i andre fora. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeez. Jeg skjønner ikke alt dette oppstyret med scientologer. Hva med å bruke energien på noe konstruktivt i samfunnet? Når ble folk så omtenksomme at de vil forhindre andre folk i å melde seg inn i feil organisasjon? Your own fucking choice. Dette minner meg bare alt for mye om ymse politiske ungdomsorganisasjoner, og litt "hype". Neste år er det nok noe annet som er kult å kjempe mot. Endret 31. mars 2008 av Zaran Lenke til kommentar
Kagge Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeez. Jeg skjønner ikke alt dette oppstyret med scientologer. Hva med å bruke energien på noe konstruktivt i samfunnet? Når ble folk så omtenksomme at de vil forhindre andre folk i å melde seg inn i feil organisasjon? Your own fucking choice. Dette minner meg bare alt for mye om ymse politiske ungdomsorganisasjoner, og litt "hype". Neste år er det nok noe annet som er kult å kjempe mot. ok jeg vet ikke hvor mange ganger vi sier dette jeg, lest det vi har posta i trådene våre, den om 15 mars står det mye, de får jo lov til å melde seg inni hva de vil, men før de gjør det kan de vite litt om hva de melder seg inni. så vi vil infomere hva som "religionen" gjør. En ny en kan være: er det mye stress med venner og familie? bli scientolog å mist dem Endret 31. mars 2008 av Kagge Lenke til kommentar
anonymized Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Your own fucking choice. Thanks. Problemet er at Co$ ikke er så glade i dette konseptet med fri vilje, så etter at de har fått klørne godt festet i deg opphører denne å eksistere. Min ydmyke mening er at det å advare mot Co$ er blant de mer konstruktive tingene vi kan gjøre for samfunnet. Alternativ 1: Les en del av det som har vært diskutert i de to trådene om demoene, eventuelt ta en tur til Why We Protest, Xenu, Enturbulation eller andre sider for å sette deg ytterligere inn i sakene - kom deretter tilbake for å diskutere mer. Alternativ 2: Slutt å syte om at andre bruker tiden sin på ting du ikke synes er viktige. Vi kan ikke alle leke i samme sandkasse som deg. edit: hvis du er genuint interessert i å lære mer om Co$ skal vi selvfølgelig bidra etter beste evne... Endret 31. mars 2008 av anonymized Lenke til kommentar
Kagge Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Lurer på en ting med flyers, er det billigere å finne et sted som kopiere de for deg, vis jeg tar tusen stykker, en det koster vis jeg gjør det hjemme?? vet dere om noen kopiering steder i oslo hvor jeg kan printe det ut Lenke til kommentar
anonymized Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) edit: aprilsspøk fjernet Endret 3. april 2008 av anonymized Lenke til kommentar
Kagge Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) ...slett post.... Endret 2. april 2008 av Kagge Lenke til kommentar
MrDjees Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Mange gode forslag her! Jeg lurte på om det hadde vært en ide å sende inn ett innlegg til en av de store avisene her i landet, med litt informasjon om kampanjen og oppfordring til å stikke innom Oslo den 12. Jeg så at informasjonssjefen for Scientologene her i Norge hadde skrevet noe i Dagbladet. Kanskje vi kunne svart han, eller vinklet oss inn på Narconon saken. Det jeg tror kan hjelpe oss veldig er å få i gang en debatt i det offentlige rom, kanskje foreslå Scientologi eller Narconon som tema på debattprogram på tv og radio, hvis dette går ann. (Og hvis det går ann å få tak i relevante debattanter i Norge). Kanskje noen kanaler kunne vært interessert i å vise Bunker sin film? Uff, føler på meg at det var mange rare setninger ovenfor, man blir sliten av skole. Håper dere skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
anonymized Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Jeg så at informasjonssjefen for Scientologene her i Norge hadde skrevet noe i Dagbladet. Har han skrevet noe nytt? I så fall; ligger det ute på nettet? Link? edit: nevermind. Jeg går ut fra at det var denne du tenkte på? Endret 2. april 2008 av anonymized Lenke til kommentar
Naina Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hvor mange av dere har faktisk studert Scientologi selv? Åpnet en eneste av bøkene de selger, gått på et lite kurs hos dem? Og hvor mange av dere baserer deres meninger om en hvilken som helst religion, kun på hva som sies i media, kun på hva andres meninger om emnet er eller kun på historier som dere faktisk ikke vet om er sanne eller ikke? Jeg kjenner noen scientologer, og de er ikke hjernevaskede. De som er hjernevaskede, er vi andre, som tror på alt vi leser og hører, uten å studere et emne selv for å gjøre oss opp vår egen mening om det. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg forbeholder meg retten til å ha en mening uten å ha satt meg inn i et felt 100%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå