Gå til innhold

Den tredje scientologi protesten 12. April - Operation Reconnect!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi må absolutt ikke ta selvmordet for noe positivt for oss. vi kan si at det har hjulpet oss men det er fortsatt en forferdligtragedie. vis dere var på sist demo husker dere nok de som møte han som hadde ne venn som tok selvmord etter hvert med i kirken meg. var synd at vi ikke fikk den personen til å snakke mer

Lenke til kommentar
Vi må absolutt ikke ta selvmordet for noe positivt for oss. vi kan si at det har hjulpet oss men det er fortsatt en forferdligtragedie. vis dere var på sist demo husker dere nok de som møte han som hadde ne venn som tok selvmord etter hvert med i kirken meg. var synd at vi ikke fikk den personen til å snakke mer

Dette er ufattelig vanskelig å forklare. Og ber dere prøve å ikke misforstå.

 

Se her - http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.5397193

80 døde i flystyrt i Kongo i dag. Lignende leser man så ofte at man kan ikke la det påvirke seg. Samme med hun som tok selvmord. Det påvirker meg ikke på det nivået.

 

Mitt perspektiv er ikke at selvmordet er noe positivt, selv om man fort kan annta det utifra postene.

Fakta er at hele denne saken har positive elementer i seg, og det er dem jeg fokuserer på og frydes over.

Sammen med 15-20 000 andre i verden, har vi stått på for å gjøre verden oppmerksom på hvor sykt og farlig scientologi er. Pga. dette har media begynnt å fokusere mer og mer på kulten. Også i Norge, selv om de har vært tilbakeholdne med kritikken. Jeg har prøvd å gjøre så mye jeg kan de siste 3 månedene for spre sannheten. Brukt uttalige timer. Til og med når jeg egentlig var dritt lei.

Helt til nå, hvor media plutselig klikker fullstendig. Akkurat hva jeg har drømt om.

Slikt blir jeg veldig glad av. Og mener jeg bør få lov til det. Selv det er noe negativt som endelig fikk journalistene til ta steget.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Jeg vil si ja denne saken er positivt for motstand bevegelsen og er en hjelp for oss. men vi kan ikke takke for at selvmorden har skjedd, men vi burde være glade at den ble trukket bånd til CoS.

Det jeg syns er dumt er at det er en selvmord av datteren til en partitopp som skal til for at folk hører om hva kirken gjør.

 

Og lunarpoet ta det med ro jeg skjønner forhåpentlig vis er enig med meg her

Lenke til kommentar

Dette er helt klart en tragedie,men dessverre ikke det første dødsfallet,som direkte eller indirekte er knyttet til Xenus trofaste underståtte.

Da jeg var 14-15år ble jeg ved flere annledninger selv stoppet av svært så velkledde menn utenfor deres "hovedkvarter" i Oslo. De ville på død og liv ha med meg og de jeg var sammen med inn for å se hva slags vitaminer, og antakeligvis selvinnsikt vi mangla.

Det vekte klart nysgjerrigheten i oss,men vi avslo.Det var ikke før jeg noen år senere begynte på skole i nærheten at jeg ble oppmerksom på COS skiltet, og forsto hva slags taktløs massesuggesjons kult som hadde henvendt seg til oss noen år tidligere.Jeg får angst i hjerterota over at de systematisk utnytter, spesielt unge menneskers usikkerhet og deres søken etter "Noe mer" her i livet.

Tanken på at mennesker verden over blir rekrutert på gaten før de i det hele tatt får overveiet hva de begir seg ut på, er hjerteskjærende.Jeg er av den formening om at man er nødt til å se det positive i det negative,og håper nå at det midt oppi denne tragedien blir satt et enda større fokus på hva denne melkemaskinen av en "religion" virkelig er.

dessverre fikk jeg ikke deltatt på protesten som var sist, og er vel ganske ny i gamet, men ser helt klart at det er viktig at anonymous får oppmerksomhet av pressen her hjemme ,så folk får opp gluggene for at COS har en del svin på skauen.Og at det ikke blir som nevnt tidligere i tråden,sett på som en "hype"

Vel neste demo er satt til den 10?Jeg kan gjerne sende mail ut til ymse medier for å melde om dette når det blir nærmere avklart..

 

Fred Ut I

Lenke til kommentar
Vi må absolutt ikke ta selvmordet for noe positivt for oss.

Selvmordet er ikke positivt som sådan. Men det bekrefter at vi har med en farlig kult å gjøre. Vi skal ikke juble over denne bekreftelsen, men ta den med oss videre og bruke den som inspirasjon til å knuse dette onde firmaet.

Lenke til kommentar

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/357720

 

her er debatten i Redaksjon EN for de som gikk glipp av det. Elsker det faktum at det ikke blir omtalt som en religion, men en sekt. Selv om det er en kult er jeg fornøyd med den omtalen co$ har fått, og medias vinkling på de reportasjene som er gjort de siste dagene. Tydelig at de har en god del bakgrunnsinformasjon om det, og har ventet på en mulighet til å angripe den på et slikt grunnlag. Skulle likt å sett en dokumentar alà Dokument2 på tv2 der de tar opp hovedelementene til scientology, og legger frem skadevirkningene av det de gjør.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål.

 

Er det noen norske Anonymous som har opplevd å bli "fair gamet" etter noen av demonstrasjonene? Opprigninger til venner, familie, arbeidssted e.l.? Hadde vært intressant å vite.

 

Jeg mener, om folk ikke sier de opplever noe av det man har hørt om, så er kanskje terskelen lavere for å delta på neste demonstrasjon.

Endret av ClammyHands
Lenke til kommentar
Er det noen norske Anonymous som har opplevd å bli "fair gamet" etter noen av demonstrasjonene? Opprigninger til venner, familie, arbeidssted e.l.? Hadde vært intressant å vite.

For min egen del kan jeg si at jeg ikke har opplevd noe slikt (enda?). Har ikke hørt om noen andre som er blitt utsatt for det heller blant Anonymous - Andreas Heldal-Lund havner jo i en egen klasse.

 

Vel neste demo er satt til den 10?Jeg kan gjerne sende mail ut til ymse medier for å melde om dette når det blir nærmere avklart.

 

Det ville være særdeles velkomment, tror ikke vi har vært noe flinke til å varsle media - og med den eksplosjonen som var i går burde det være gode sjanser for at noen stiller for å dekke hele eller deler av demoen/intervjue noen av oss.

Endret av anonymized
Lenke til kommentar

Ok. alle sammen jeg og en venn har fått et intervju med nettavisen vi trenger kanskje en anon til som har peiling på dette. vennen min sendte mail og hun hadde interesse for det. så vis det er en som syns at de selv har mye peiling send meg PM jeg har noen i tankene alrede. Men nå er vi på vei. vi får mer info om intervjuet i mårra

 

dere må sende meg pm i dag!

Lenke til kommentar

Anbefaler følgende:

Les opp om emnet. Forhold dere objektive og saklige. La være å komme med utsagn "i affekt" av typen, "synes det er noe dritt" o.l.

Skal en forvente å bli tatt seriøst må en gå analytisk til verks, bygge sin argumentasjon på solid bevisføring og objektivitet. Begrunn hver påstand, ikke kom med spekulasjoner om du ikke blir bedt om det, og i så tilfelle, understrek at dette er kun dèt og ikke annet, selv om du vurderer sannsynligheten for det scenariet du kommer frem til å være stor basert på egne objektive vurderinger.

 

Det er nå mine tanker om dette, men så er jeg jo en skikkelig nerd også da, hæhæ :D

Lenke til kommentar
Dette må jo være tidspunktet for å tipse pressen om protestene til anon! Skal det ikke være en ny den 10. mai?

 

I resten av verden har pressen fulgt opp Anonymous sine demonstrasjoner. Ikke i Norge. Sørg for at norsk presse ER DER 10. MAI!!! Og at bilder av dere blir så flotte og sterke at de vill brenne seg fast i folks minne i lang tid!

 

I Kajas minne, ikke la hennes unødige og ufattelige død bli helt meningsløs. :-(

 

PS: Kulten vil gjøre ALT for å sabotere dere nå, så snakk med politiet, ha med dere forsidene til Db og VG, be om hjelp og støtte, forbered dere skikkelig, kontakt politiske partier og studentorganisasjoner (ALLEREDE NÅ!), skriv innlegg i avisen og på nett, få med bestekompisen, lag store flotte men triste plakater og bannere, vis medfølelse, sverg på at dette ALDRI må få skje igjen, vis respekt, ta 3 minutters taushet med felles bøyd hode, spill på lag med politiet (be om møte, se dem i øynene og forklar at dere er redd noen vil forsøke å sabotere og alt dere vil er fredelig demo), kle dere i sort, del ut løpesedler på Karl Johan alle dager dere makter fra nå og frem til 10/5 hvor dere ber alle om å delta for Kaja, utfordre hverandre med ideer for hvordan flest mulig kan få høre om dette, lag en parole som dere kan gi til pressen og som alle kan støtte seg til, få opp tempoet (dere kan aldri være for tidlig ute).

 

Det er nå vi må samle krefter og vise at INGEN skal få lov til å gjøre noe så avskyelig og slippe unna med det. Verken denne kulten eller noen andre.

 

Jeg gjør alt jeg kan for å kunne bli med dere i Oslo, men det er ikke sikkert. :( Men jeg lover at jeg gjør alt jeg kan og makter herfra for å hjelpe til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...