Gå til innhold

Den tredje scientologi protesten 12. April - Operation Reconnect!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
demoen varte litt kortere en sist gang, vi gikk sånn ca 16:30 fordi det var kaldt.

det var også mindre stykker der, jeg telte opp til 20 stykker om gangen, ellers var vi rundt 16 stykk. var noen forbi passernde som bare ble med.

vi har igjen ca 2000 flyers og jeg vet hvem som har de.

jeg skjønner godt at mange ikke ville komme fordi det var dårligt vær, men vi som var der hadde det hyggelig

nå hadde vi besøk av noe som het norsk sikkerhet vis jeg ikke tar helt feil, som på nettet sto at de var sikkhetsmakelerings firma. vis noen husker om de het noe annet post det. det var noen som trode av ve var sånne anti homofile og sånn fordi det var skrekkerlig sånne i byen i dag.

men til neste gang må noen søke om tilatlese nå med en gang før scifagene gjør det vis de ikke alerde har gjort det

Bra jobba folkens! Hold det gående! :D

Sykt bra at folk stiller opp, og i mai blir det jo varmere. ;)

Lenke til kommentar

Heppsann...

Da er det skrevet en How-To for hvordan man kan skaffe tillatelser til demoene våre fremover. Dette er en av rollene hvor det etter mitt syn er viktigst at vi rullerer på hvem som ordner ting, ettersom folk i junaiten har hatt leie opplevelser i etterkant.

Siden Co$ i Norge er særdeles puslete har vi neppe så mye å frykte, men bedre føre og alt det der.

Noen idéer til hvor How-To'en bør plasseres? Wiki?

Noen som føler seg kallet? Vår venn i OSA får nok rikelig med pisk etter at forsøket på å blokkere april-demoen feilet, så han er sikkert på hugget neste gang... i tillegg er det mengder av arrangementer i Oslo på sommeren, spesielt i helgene, så søknadene bør sendes avgårde ASAP.

Lenke til kommentar
det er 10 mai ikke sant. jeg tror vi burde ha en over 18 som gjør det. jeg er ikke det, ellers kunne jeg sikkert ha gjort det.

10. mai ja...:

http://forums.enturbulation.org/7-general-.../when-may-8148/

Jeg er redd tiden kan løpe ut fortere enn vi er i stand til å reagere... søknadene for april gjøres tilgjengelige om kun kort tid (i morgen?), og arbeidsmengden er egentlig fint liten. Vet ikke om de har noen aldersgrense for slikt.

Lenke til kommentar

Vi trenger bilder til den verdens-omspennende videoen:

Please, if you have any pictures, in a high reoslution, please send it to me at [email protected] so I can include it in my next global video.

Be sure to remind me of your location when you send it. Thanks.

Endret av 89
Lenke til kommentar

Må si at jeg stiller meg meget tvilende til denne "testen" de gjennomfører ja!!! Renspikket galskap er jo hva dette er, styrt av et ønske om å få tak i folks penger!! Utrolig at folk ikke kan se dette!!! Men det er vel som en eller annen sa i en annen tråd, det er ikke fornuft som styrer tro i noen form og har de bestemt seg skal det mye til å "se" feilene som ligger der, selv om de ligger helt oppe i dagen! Dessverre!!

Spørsmålet er om Tyskalnd har gjort det eneste riktige, å forby dem å kalle seg en religion! Bedre å kalt scientologene for piramide bedrift, for det er det de er. Den på toppen får pengene, de på bunn får... ?.

Lenke til kommentar

Ja jeg måtte kjøpe vg og dagbladet i dag. det står mye mer er den det står på nettet. skal nok ta med to aviser, med saken til mai, men det er en stund til. det ble en trist jubel når jeg hørte om det på nyhetene. i vg står det om anon, men ikke at vi hadde demo i oslo det må vi gjøre noe med

Lenke til kommentar

Vi må lage en liten liste over journalister som har skrevet om scientologi eller narkonon før, med mailadresser. Så kan vi både sende mail direkte til dem, og tips-mailen til avisene. Jeg har tenkt å skrive et debattinnlegg/en kronikk i løpet av uken, og har tenkt å la det være en liten innføring i scientologi, pluss gi oss en smule oppmerksomhet. Datteren til denne SV-toppen er absolutt verdt å nevne, samt enkelte overgrep i USA. Planen er å tegne et bilde av scientologi som den onde kulten den er. I hvor stor grad kan jeg "henge" ut enkeltpersoner uten å måtte stå frem med fult navn egentlig? Fosse hadde det jo vært kjekt å "ta" litt, tenkte blant annet å nevne saken med Berge(?), der de ble dømt også.

Og kan noen sende et brev til gårdeieren der de spør om hvorfor vi ble tatt bilde av, og be dem om å sørge for at de blir slettet, og ikke stilt til rådighet for scientologi-folk, da dette ville være brudd på personvernloven. (Om jeg ikke husker feil, sjekk med loven eller ta en telefon til datatilsynet først.)

Lenke til kommentar

Et lysglimt i denne tragedien er jo at det ser ut til at Dagbladet-dekningen tidligere ikke bare var et blaff, men starten på en skremmende føljetong som setter et etterlengtet kritisk lys på sektens virksomhet. Og ikke minst politietterforskning som kan munne ut i store problemer (krysser fingrene) for Co$ i Frankrike - kanskje kan det bidra til å redde andre.

Nå gjelder det å vekke andre medier.

Dersom andre skulle være villige til å bruke navnet sitt i avisinnlegg etc, vurderer jeg å stille som kosignatar dersom ønskelig... forutsatt at det blir problematisk å få inn anonyme innlegg.

De politikerne som ikke kjente til Co$ før er nå ihvertfall blitt mer oppmerksomme på dem.

Lenke til kommentar

Jeg ble bare trist av dette. Vi feilet Kaja. Selv om Kaja sin far visste om hva scientologi er, og vi har holdt på med denne protesteringen siden begynnelsen av Februar. Vi skulle nådd henne med flyers i Nice.

Nå som det norske folk igjen er påminnet om hva scientologi er, vil jeg at fokuset i Norge blir å eksponere front-organisasjonene deres som for eksempel deres praksis med å sette inn falske jobbannonser. Og å pushe HARDT på om at de anonyme i andre land gjør mini-flyer raiding i nærheten av stress-testing.

Det er noe å gjøre frem mot "Fair Game Stop" i mai.

Forresten: Kan en av dere i Oslo eksekvere dette:

http://www.xenu.nu/wiki/index.php/How_to_g...rmits_norwegian

Jeg snakket med plankontoret i dag, men siden jeg ikke bor I Oslo tror jeg ikke jeg er rette person til å søke.

Mulig du må søke for opp mot 200 personer denne gangen. Vet ikke.

Lenke til kommentar

Folk får tydeligvis mer og mer opp øynene for hva dette dreier seg om. Håper bare at dette ikke blir en 'hype', og deretter glemmes.

Det er så utrolig mange jeg prater med som ikke vet hva Co$ er, og det er disse som er potensielle ofre for å blindt gå inn i armene deres. Kunnskap er VELDIG forebyggende når det gjelder denne sekten, så selv om det bare var 16-20 stykker på demoen sist lørdag gjorde disse en jævli viktig jobb.

Endret av Livert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...