TCi Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Kom på en ting nå! Noen ganger før så kjede det også i opstarten av windows, altså når den loader. Da kunne det ta opp til 5 min til jeg kom inn i windows og enda 10 min før den var ferdig så jeg kunne begynne med andre ting. Typisk minnemanko med "mett" windowsregister og unødvendige prosesser som starter opp sammen med Windows. En fersk installasjon av Windows er ikke "mett" på noen som helst måte. Selv etter noen år skal ikke en Windows-installasjon oppføre seg slik. Det kan virke som at disken har noen dårlige sektorer e.l. Hvorfor det ikke merkes i Linux aner jeg ikke. En fil forsvinner uansett ikke av seg selv uten grunn, noe som tyder på at disken ikke er i beste form. At en disk lager slike lyder er enten: - Lesehodet er skadet - Sektorer på disken er skadet Det er liten grunn til å fortsette å bruke disken. Trolig vil den ganske snart slutte å fungere, selv i Linux. Var jeg deg ville jeg ha skaffet meg en ny disk og overført dataene du trenger til den. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) En fersk installasjon av Windows er ikke "mett" på noen som helst måte My bad, var jo en ny-installert XP, ja.. Man bør helst ikke skrive noe når man er trøtt Endret 16. mars 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå