Danny92 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Hei! Jeg vile prøve windows igjen da jeg har brukt linux. Dette skjer hver gang jeg prøver windows, pcen henger seg og hardisken går i en merkelig takt. Etter 1-2 min så går det over og kommer tilbake om ikke lenge. Dette er noe som ikke skjer i linux, så tror ikke det er noe med hardisken. Jeg har 256 mb ram og 2ghz cpu, pcen er fra 2001-2002 eller noe. Vet noen svare? Hadde vært suuuupert! Endret 15. mars 2008 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Kan være at lesehodet sliter. Tegn på at disken holder på å ta kveld. Du kan sjekke disken for feil med scandisk via recovery console. 2000/XP: http://www.computerhope.com/issues/ch000627.htm Vista: Start opp med platen og velg recovery console i valgene som kommer opp. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg har nettopp innstalert windows xp, det pleier og gå sirka 1 time etter at jeg har innstalert at probleme begynner. Linux funker det helt fint med og. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Harddisken går i en merkelig takt? Det betyr uansett at den leser data fra et eller annet sted, om du ikke driver på med noen større filoperasjoner når dette skjer burde du sjekke om det er noe i bakgrunnen som leser/skriver store mengder data...sjekk feks med Process Monitor. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Hardisken går i en merkelig takt, men en samme takt når det holder på. Jeg driver ikke på med noe stort, hakke innstalert noe annet en virus prog(avg), og firefox, ikke mer en det. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Vel lager harddisken lyder selv når du ikke gjør noe med maskinen? Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Nei, det skjer vis den jobber mye på en måte, det er litt vanskelig og forklare siden det bare kommer liksom.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Tja nei du må nesten se hva den driver med med å bruke Filemon eller noe, om du feks surfer på internettet og ser på videoer og slikt kan det hende at feks Temporary Internet Files mappen må tømmes ofte. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Når den henger seg så viser harddisk ikone på pcen, den lyser hele tiden også jobber ikke hardisken på fullt, det er vit jeg hører noe faktisk. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Om det er den indikatoren på PC-en som viser harddisk aktivitet så betyr vel det faktum at den lyser hele tiden at den jobber for fullt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Nei, det skjer vis den jobber mye på en måte, det er litt vanskelig og forklare siden det bare kommer liksom.. 256MB minne er langt i fra nok for å kjøre XP. Pagefile(virtuel minne) går grazy grunnet gamle og trege disker, samt mangel på mer fysisk minne, tipper jeg da.. Endret 15. mars 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Men den jobber ikke på fult, dette er en laptop og hardisken pleier og være høylydt, jeg hører den nesten ikke i det helle tatt. Så det betyr at den ikke jobber nesten! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Vel min trofaste bærbare fra 2001 med 256mb ram kjører Xp-med sp2 utmerket, om han bare har firefox og avg på maskinen burde ikke dette være noe problem? At harddisken fryser helt hvor indikatoren bare lyser med et konstant lys høres egentlig merkelig ut...du burde kanskje kjøre en diskkontroll på den...feks Chkdsk. Endret 15. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Jeg får se, det ser sånn ut at det er når jeg driver med litt større ting at pcen henger seg. Men jeg får se litt videre så kanskje jeg finner ut problemet. Edit: Kjører en chkdsk nå. Endret 15. mars 2008 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Vel min trofaste bærbare fra 2001 med 256mb ram kjører Xp-med sp2 utmerket Har sett noen og hundre slike maskiner og utmerket er vel en liten overdrivelse, mener nå jeg da. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Vel jeg bruker ikke Anti-virus så sparer en del minne der, og Xp er rimelig flink til å adaptere seg til maskiner med mindre minne. Ved normal bruk går jeg vertfall ikke på sidevekslingsfilen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Vel jeg bruker ikke Anti-virus så sparer en del minne der, og Xp er rimelig flink til å adaptere seg til maskiner med mindre minne. Ved normal bruk går jeg vertfall ikke på sidevekslingsfilen. Vil du gi meg en screenshot av taskmanager/ytelse i standby stilling? Endret 15. mars 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Kom på en ting nå! Noen ganger før så kjede det også i opstarten av windows, altså når den loader. Da kunne det ta opp til 5 min til jeg kom inn i windows og enda 10 min før den var ferdig så jeg kunne begynne med andre ting. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Kom på en ting nå! Noen ganger før så kjede det også i opstarten av windows, altså når den loader. Da kunne det ta opp til 5 min til jeg kom inn i windows og enda 10 min før den var ferdig så jeg kunne begynne med andre ting. Typisk minnemanko med "mett" windowsregister og unødvendige prosesser som starter opp sammen med Windows. Endret 15. mars 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Nå gidder jeg ikke windows xp mer på denne pcen, innstalerer linux nå(xubuntu 7.4). Det kom opp at windows manglet en fil også ba meg reparere, men underveis så henger pcen seg opp igjen, venta 10 min men det samme. Så har gitt opp windows på denne dritt pcen! Takk for hjelpen uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå