Gå til innhold

Programvare for å lage plakat?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs om plakaten din skal lages i vektor eller ikke..

 

Lages den i vektor kan du senere blåse den opp så stor du vil, hvis dere f.eks tenkte dere skulle ha en ekstre stor her og der. I vektorgrafikk vil jeg anbefale Illustrator.

 

Skal det lages i pixelgrafikk er det vel ett hav av muligheter. Det du har og føler deg mest betrygd med vil gi bedre resultater en noe som er proft og dyrt som du kanskje ikke skjønner noe av?

Hvis du har photoshop er jo det veldig greit.

Lenke til kommentar

For lenge siden laget jeg plakatene mine i Pagemaker, noe jeg var fornøyd med for ti år siden. Quark ble for dyrt, så jeg mistet interessen fram til jeg begynte med Adobe InDesign. Det er nok det aller beste programmet å lage plakater i. Eksporter som PDF så kan du sende det til trykkerier også. Kan du Photoshop og InDesign trenger du sjelden Illustrator.

Lenke til kommentar
For lenge siden laget jeg plakatene mine i Pagemaker, noe jeg var fornøyd med for ti år siden. Quark ble for dyrt, så jeg mistet interessen fram til jeg begynte med Adobe InDesign. Det er nok det aller beste programmet å lage plakater i. Eksporter som PDF så kan du sende det til trykkerier også. Kan du Photoshop og InDesign trenger du sjelden Illustrator.

 

Personlig synes jeg ikke indesign holder mål for hva illustrator faktisk kan gjøre grafisk sett.

Men som selve side oppsett og for print etc er indesign best, helt klart.

Lenke til kommentar

Illustrator er flott til å lage logoer og lignende med, men til layout er saken annerledes. Det er ikke så mye bruk av Illustrator her på jobben, selv om vi har det på alle maskinene. Jeg har kursing i alle viktige Adobe-programmer, men ser ingen viktige bruksområder for meg i Illustrator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...