Gå til innhold

Blandebatteri gir bare varmt vann

WiiBoy

Anbefalte innlegg

Hei

Fant ingen bedre kategori, så dette ble postet her..

Har pusset opp badet, brukt "ekte" rørlegger med sprekk og alt :thumbup:

men i kveld så har dusjen brått blitt glo varm. På det aller kaldeste så er det mulig å dusje noen deler av kroppen. Tidligere i uken har den vært perfekt. BLandebatteriet er av typen AQA fra produsenten Gribagno..

Er det noen som vet hva som kan ha hent, eller om det er noe jeg kan gjøre med det i kveld?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vanntrykket noe mindre når du skrur fra varmt til kaldt? På noen blandebatterier er det siler eller enveisventiler som kan tette seg. De sitter i vanntilkoblingene på blandebatteriet. Hvis ikke er det nok noe galt med blandeventilen. Sånn som jeg forstår deg er badet ganske nyoppusset, så du kan/må jo reklamere på det. Om problemet lå i varmtvannsbeholderen ville du merket det i alle vannkranene i huset.

Lenke til kommentar
Slå av eller juster temperaturen på varmtvannstanken slik at den blir passe varm.

Ettersom det får effekt for alle kraner er nok ikke det løsningen..

Blir vanntrykket noe mindre når du skrur fra varmt til kaldt? På noen blandebatterier er det siler eller enveisventiler som kan tette seg. De sitter i vanntilkoblingene på blandebatteriet. Hvis ikke er det nok noe galt med blandeventilen. Sånn som jeg forstår deg er badet ganske nyoppusset, så du kan/må jo reklamere på det. Om problemet lå i varmtvannsbeholderen ville du merket det i alle vannkranene i huset.

Jeg tror ikke vanntrykket endret seg noe, men temperaturen endrer seg drastisk. Altså fra varmt til sykt varmt, derfor må det vel komme kaldt vann igjennom..

Vi kommer til å reklamere, men skrekken er jo at det ikke sjer noe med det før etter påske..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...