Zimster Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 jeg har nettopp byttet kabinett, i prosessen så lakk det en del vann fra vannkjølinga på hovedkortet. nå vil ikke pcen boote harddisker lenger, og den sliter fælt med å gå inn i bios. er rimelig sikker på at jeg må ha nytt hovedkort men vil bare ha det bekreftet av noen med mer peiling enn meg hehe Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 du ventet vel med å boote til HK var tørt? Du brukte vel `batteri`vann? og ikke vann fra springen? Lenke til kommentar
turbo_t Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 du kan prøve å vaske kortet med teknisk sprit. men siden du har startet opp kortet allerede, er det større sjanse for at det har oppstått feil på det... Lenke til kommentar
Zimster Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 du ventet vel med å boote til HK var tørt?Du brukte vel `batteri`vann? og ikke vann fra springen? det begynte ikke å lekke før jeg skrudde på pcen. skyndte meg og skru av og tørke opp, men da jeg startet opp senere var problemet der. var sånn vann med tilsetningsgreier for vannkjøling oppi hvis det er det du mener med batterivann Lenke til kommentar
HAG Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Visdomsord for vannkjøling: Koble kun strøm på vannkjølinga etter nymontering / modifisering da kan lekkasjer bli mindre kostbare siden kjølevæska som da lekker kun treffer "elektronikk" som er "død" (ikke har spenning / strøm). Har "sikra meg" en PSU fra ei Window$ 95 maskin (AT PSU) Som eg bruker til og "testkjøre" vannkjølinga etter "ombygginger". For to uker siden fikk eg ei "XT ULTRA" vannpumpe fra AC, den hadde ei kobling for og "tjuvkoble" ATX strømforsyninger for "prøvekjøring" av pumpe (vannkjøling" uten at PC-en må startes) - I "bruksanvisninga" fra AC stod det samme som i "visdomsorda" over.... Endret 15. mars 2008 av HAG Lenke til kommentar
Zimster Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 hehe takker du. har fått meg en liten lærepenge nå ja. bare fordi jeg kjøpte meg ett litt større kabinett for å få plass til all driten min til tg haha Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 ja og det vannet er ikke tilsatt noe... det er heller tatt vekk mineraler, kalsium osv... destilert vann.. kjipt med HK, bedre lykke neste gang.. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 ja og det vannet er ikke tilsatt noe... det er heller tatt vekk mineraler, kalsium osv... destilert vann.. Kjølevæska er i endel tilfeller basert på "longlife" frostvæske (samme som blir bruk på bilmotorer), er mer inne på motorer enn PC...., der er ofte "longlife væska" rød og må ikke blandes med den "vanlige" "blå" kjølevæska en får om en går på første bensinstasjon..... Blander man "blå" og "rød" frostvæske får man en morsom "kjemi" som kan kalles gele - radiatoren blir "tett som ei potte" og kjøleevna blir null.... Her skriver Thermaltake litt om "kjemien" som er i kjølevæska, det er litt mer enn "batterivann".. Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Her skriver Thermaltake litt om "kjemien" som er i kjølevæska, det er litt mer enn "batterivann".. Ok, men det er jo ikke noe poeng å kjøre frostvæske i maskina da.. Med mindre du sitter i en snøhule og skal spille... det der er som å kjøpe vann på flaske når du kan få det gratis i springen. Så er det grønt da, for unga;) Værste OVERKILL jeg noensinne har sett den "kjemien" der.. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Litt av "kjemien" i frostvæska er antibakteriell, eller vil du ha ting som lever i kjølevæska? Er man ekstrem har man "WaterWetter" i kjølevæska, på endel bilmotorer med litt effekt har temperaturen på motoren sunket, med nøyaktig samme pumpe, radiator og avgitt effekt... Her er litt tekst eg "stjal" hos Red Line •Doubles the wetting ability of water •Improves heat transfer •Reduces rust, corrosion and electrolysis •Provides long term corrosion protection •Cleans and lubricates water pump seals •Prevents foaming Her skriver Red Line litt mer om "waterwetter" Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) destilert vann tilsatt 5-6% sprit.. destilert vann: er uten mineraler, kalsium osv og derfor reduserer rust, corrosjon og elektrolytter Sprit: antibakteriell På en såpass liten pumpe som kjører vannkjølinga i pc behøves ikke noe annet. Endret 17. mars 2008 av Djenzn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå