Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg brukket foten?


Gjest knekten per

Anbefalte innlegg

Gjest knekten per

Jeg tok på meg et par tresko for et par timer siden og plutselig tråkket jeg feil og falt som en gammel vott på gulvet. Det var vondt som faen i ca. 2 minutter, så gikk det over og en halvtime senere var det dritvondt igjen. Det er vondt når jeg går. Det er en steinhard kul ca. mitt på foten. Det kjennes nesten ut som om kulen er mitt på et bein...Men jeg er ikke sikker. Kan foten være alvorlig skadet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest knekten per
Det finnes ingen måte å stille en diagnose over internet. Eneste måte å finne ut om foten er brukket er å dra til legen og ta røntgen.

 

Du burde gjøre det allerede i kveld.

 

Jeg kommer meg ikke til legen i kveld... Jeg tør ikke kjøre bil pga. noen glass whisky..

Lenke til kommentar

Det er lettere å knekke bein i foten enn man tror. Jeg fikk flere brudd i foten etter at jeg tråkket over og falt ned en trapp, men da gjorde det så vondt at legevakta var neste stopp. Du kan også ha brudd i foten og klare å gå på den og å røre på tærne. Jeg vil anbefale deg å komme deg til legevakta så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Gjest knekten per

Jeg vil jo ikke til legen mitt i påskeferien å få lagt på masse gips... Har ennå ikke turt å dra til legen. Men det føles litt bedre nå enn igår. Jeg har mye jeg skal gjøre i påskeferien, så det passer jævlig dårlig med gips. Jeg klarer jo å gå, men det er litt vondt. Den lille harde kulen er der fortsatt. Jeg tror ikke at noe er brukket...

Lenke til kommentar
Jeg vil jo ikke til legen mitt i påskeferien å få lagt på masse gips... Har ennå ikke turt å dra til legen. Men det føles litt bedre nå enn igår. Jeg har mye jeg skal gjøre i påskeferien, så det passer jævlig dårlig med gips. Jeg klarer jo å gå, men det er litt vondt. Den lille harde kulen er der fortsatt. Jeg tror ikke at noe er brukket...

herregud, forbanna idiot!

 

Hva er best? å dra til legen, få konstantert brudd, og få gips og kykker, så du har en sjangse til å komme til litt rundt i ferien, eller å ikke dra til elegen , å ha det vondt å jævlig hele ferien?

 

Ring til legevakta fort som faen, og få det gjort.

 

Antagelig så er det ikke noe farlig, for hvis du hadde brukket noe når du tråkket over, så ville det vært i ankelen du hadde brukket det, og da hadde du ikke hatt en sjangse i helvete til å gå på foten.

Lenke til kommentar

La oss si at det er brudd da, så går ikke du til legen med det, så går du et halvt år med det, så merker du at det er rart og vondt å gå på, klarer kanskje ikke å bevege foten 100%. Så går du til legen så spørr han deg om du noen gang har hatt brudd. Så finner han til slutt ut at du må knekke oppat benet ditt pga at det har grodd feil.

 

kjiipt

Lenke til kommentar
Har man brukket foten så pleier man som oftest ikke å være i så enormt mye tvil. Man bare vet at her er det noe som ikke stemmer. Men det kan jo være at du har tråkket skikkelig over.

Prøver ikke å si at du tar feil, man vet som oftest når noe er brukket. Men når det er sagt så gikk en venn av meg med brudd i ankelen og i 3 tær i over en uke uten å vite om det. Han trodde bare han var litt forslått eller noe.

 

 

Var forresten jeg som skadet han...hurra.

Lenke til kommentar
Har man brukket foten så pleier man som oftest ikke å være i så enormt mye tvil. Man bare vet at her er det noe som ikke stemmer. Men det kan jo være at du har tråkket skikkelig over.

Prøver ikke å si at du tar feil, man vet som oftest når noe er brukket. Men når det er sagt så gikk en venn av meg med brudd i ankelen og i 3 tær i over en uke uten å vite om det. Han trodde bare han var litt forslått eller noe.

 

 

Var forresten jeg som skadet han...hurra.

 

Da er han nok en typisk mannemann som ikke går til legen før han må. Er så mange som gjerne ikke går til legen før de er en kroppsdel i minus eller to. De vet gjerne noe er galt, men de tror de bare kan "riste det av seg". Menn ;)

Lenke til kommentar

Åltså, hvor på beinet er det da? Er det mitt på leggen, så tviler jeg på at den er knekt. Er det nede i ankelen er det værre. Der er det mange små bein, sener og muskler i hue og ræva. Der skal du være forsiktig, samme med kneet. Leggen består av to store bein, knekker du de, merker du nok det. Samme med lår.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...