Gå til innhold

[LØST] iTunes - (sang) "originalfilen ble ikke funnet." Hvordan finne flere sanger på en gang?

Konnis

Anbefalte innlegg

Har et litt kjipt problem. For litt siden bestemte jeg meg for å få litt system i mappa "min musikk", og derfor begynte jeg å endre navnet på mapper, lage nye mapper osv. Jeg vet ikke hvorfor, men da jeg åpnet iTunes etter ryddeoperasjonen var det tomt. Alt var borte. Jeg tenkte at det kanskje kunne ha noe å gjøre med det at jeg flyttet mappen "iTunes" som lå i "min musikk" til en ny mappe ved navn "Diverse". Derfor flyttet jeg mappen "iTunes" tilbake til "min musikk", og dobbeltklikket på filen "iTunes Library". Til min store glede kom alle sangene mine inn i iTunes igjen, med albumbilde og hele pakka. Men gleden var kortvarig, for da jeg prøvde å spille av en sang, fikk jeg beskjeden: "Sangen (sang) kunne ikke brukes fordi originalfilen ikke ble funnet. Vil du å finne den?" Greit nok, ganske enkel oppgave ettersom jeg nettopp fikk orden i rotet. Men ikke når det er mange hundre sanger!

Så spørsmålet er: Går det an å finne flere sanger på en gang, eller må jeg gi tapt og legge inn alle CD-ene på nytt?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke kjennskap til iTunes, men det høres ut som om du bare trenger å oppdatere databasen til iTunes som holder styr på biblioteket ditt. Er det ikke en funksjon der for å finne alle filer i en mappe? Virker helt bak mål at man ikke kan sanitere filer og mapper uten å miste hele biblioteket.

Lenke til kommentar

Hvis du har flyttet all musikken er ikke dette vrient.

Merk alt, seriøst alt, i iTunes. Høyreklikk, Delete. (Svar Nei til å slette filer hvis du blir spurt). Nå blir det tomt og fint.

Gå meny File - Add folder to library. Bla deg frem til mappa musikken ligger i. OK og la maskinen gjenfinne musikken din.

Menyene er marginalt annerledes på mac men du finner ut av det og.

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...