Gå til innhold

Svart skjerm etter suspend

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske ny Dell xps m1330 som jeg kjører Ubutnu på. Det har funket ypperlig helt til nå.

For noen timer siden satte jeg PC-en i suspend, og da jeg kom tilbake startet ikke skjermen opp igjen. Dette er jo egentlig ikke så rart, det skjer ca. en av to ganger at skjermen ikke starter opp etter suspend, så jeg startet PC-en på nytt og regnet med at det skulle gå bra. Men nå nekter skjermen å starte. PC-en er ellers i orden (jeg skriver på den nå, den er tilkoblet en crt-skjerm). Det virker også som det går strøm til skjermen, det er nemlig et blått lys øverst på skjermen ved web-kameraet som lyser av og til. Skjermen blir altså ikke slått på i det hele tatt, ikke engang under bios boot, og heller ikke i windows for jeg bilde på skjermen.

Noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Jeg syns det virker litt rart at det er noe galt med hardware siden jeg ikke har gjort noe med den. Jeg lurer derfor om det kan være noen innstillinger jeg kan stille litt på?

Jeg kan jo selvfølgelig klage til dell support, men problemet er at jeg ikke er i Norge for øyeblikket, så det hadde vært fint å fikse det nå, siden jeg trenger PC-en den neste uka..

All hjelp mottas med takk :)

Update:

Jeg kjørte nettopp Diagnostic testen i Bios, og da startet skjermen og viste diverse farger. Så tydeligvis fungerer skjermen, det er bare at den ikke blir startet under oppstart...

Update 2:

Jeg kjørte diagnostic en gang til, og nå fikk jeg følgende feilmeldinger (jeg fikk de antageligvis i sted også, men da hadde jeg koblet fra den eksterne skjermen):

error code 0321

msg: Error code 2000-0321

msg: unable to detect LCD

error code 0326

mag error code 2000-0326

msg:lcd inverter error, unable to turn lamp ON. Vendor. -revision :0

Endret av glotón
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...