aloras Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg holder på å instalere Windows XP nå på maskinen, men det oppstår problemer når jeg skal partisjonere harddiskene. Bilde: Som du ser så står det at harddiskene kun er på 131 GB, noe som er helt feil. Jeg har to Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM disker og de står oppført når jeg går inn i BIOS som enabled. Noen som vet hva jeg må gjøre nå? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Finn et partisjoneringsprogram som klarer å lese skadede filsystemer/filsystemer som ikke er støttet av Windows, f.eks gparted. Hvorfor innstallerer du Windows på nytt, brukte du linux før? Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Kanskje en ide å ta et lite søk før man spør? Det står godt forklart HER. Dette skjer dersom du bruker en original XP cd (uten SP1 eller SP2 integrert), iom. at original XP ikke hadde støtte for større disker (fantes ikke så mange disker som var så store i 2002 da XP ble lansert). Endret 15. mars 2008 av covah Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Lag en partisjon for windows, partisjoner resten i windows etter at du har oppgradert til sp2. Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Eller lag en cd med SP2 slipstreamet inn i XP. Guide finner du HER. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå