Gå til innhold

Yamaha 20 HK 1987 starter, men stopper etter ca. 1 minutt


Anbefalte innlegg

hvis du ikke finner forgasseren på en påhengsmotor, bør du la noen andre rense den for deg :) er mange små deler inni en forgasser som er lette å ødlegge/miste, når man demonterer den/de....

har du prøvd å kjøre motoren med litt kondensfjærner i bensinen? det pleier å danne seg litt vann i drivstofftanker i løpet av vinteren...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du ikke finner forgasseren på en påhengsmotor, bør du la noen andre rense den for deg :) er mange små deler inni en forgasser som er lette å ødlegge/miste, når man demonterer den/de....

har du prøvd å kjøre motoren med litt kondensfjærner i bensinen? det pleier å danne seg litt vann i drivstofftanker i løpet av vinteren...

Joda... Jeg har funnet forgasseren nå. Er ganske sikker på at det er hoved "jet"'en som har tettet seg. Problemet nå er at den ene skruen som forgasseren er festet med er umulig å nå fordi den sitter bak el-starteren. Kommer ikke til med noen av endene på fastnøkkelen. Så da ble jeg litt usikker på om det er meningen at man skal skru av hele el-starteren for å få tatt av forgasseren, eller om det er noen triks??

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt ut forgasseren. Den så helt fin ut, og helt sikkert renset før lagring i fjor. Jeg la derimot merke til at det ikke fantes noe luftfilter i "luftfilterhuset". Kan det være en årsak til problemene?

Dersom jeg skal ha kondensfjerner i oljeblandet bensin, blir smøringen svekket (og i så fall så mye svekket at det ikke er tilrådelig som engangstilfelle?)

Endret av patronskive
Lenke til kommentar

På samtlige utenbordsmotorer jeg har skrudd på hittil har det ikke vært noe filter i boksen foran forgasseren, og jeg kan si at det ikke skal være det på deres heller....

Grunnen er at en utenbordsmotor har et lukket deksel og vil ikke suge inn rusk og drit på samme måte som en bil, moped, gressklipper og andre landkrabber.

Lenke til kommentar

Kan nå opplyse at motoren har startet og gått i 20 minutter.. Den var vanskelig å få start på, men når den til slutt startet, så gikk den problemfritt (om dog med litt hosting) Kanskje for mye olje?

 

Takker for alle tips og råd underveis.

 

Jeg byttet plugger og renset forgasseren. kombinasjonen så ut til å gjøre trikset.

Endret av patronskive
Lenke til kommentar
Jeg har blandet bensin til en Yamaha på hytten, men jeg husket ikke om det var 1 eller 2 % :)

Er du sikker?

Har bensin her hjemme med 4 % olje på også.. gammal moped..

Finnes det noen båtmotorer som skal ha 4% olje?

Ja, de fleste skal ha 4% når de kjøres inn ;)

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...