turbo_t Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 hvis du ikke finner forgasseren på en påhengsmotor, bør du la noen andre rense den for deg er mange små deler inni en forgasser som er lette å ødlegge/miste, når man demonterer den/de.... har du prøvd å kjøre motoren med litt kondensfjærner i bensinen? det pleier å danne seg litt vann i drivstofftanker i løpet av vinteren... Lenke til kommentar
patronskive Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 hvis du ikke finner forgasseren på en påhengsmotor, bør du la noen andre rense den for deg er mange små deler inni en forgasser som er lette å ødlegge/miste, når man demonterer den/de....har du prøvd å kjøre motoren med litt kondensfjærner i bensinen? det pleier å danne seg litt vann i drivstofftanker i løpet av vinteren... Joda... Jeg har funnet forgasseren nå. Er ganske sikker på at det er hoved "jet"'en som har tettet seg. Problemet nå er at den ene skruen som forgasseren er festet med er umulig å nå fordi den sitter bak el-starteren. Kommer ikke til med noen av endene på fastnøkkelen. Så da ble jeg litt usikker på om det er meningen at man skal skru av hele el-starteren for å få tatt av forgasseren, eller om det er noen triks?? Lenke til kommentar
patronskive Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Da har jeg tatt ut forgasseren. Den så helt fin ut, og helt sikkert renset før lagring i fjor. Jeg la derimot merke til at det ikke fantes noe luftfilter i "luftfilterhuset". Kan det være en årsak til problemene? Dersom jeg skal ha kondensfjerner i oljeblandet bensin, blir smøringen svekket (og i så fall så mye svekket at det ikke er tilrådelig som engangstilfelle?) Endret 29. mars 2008 av patronskive Lenke til kommentar
turbo_t Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 hva skjer hvis du kjører motoren med litt choke pådrag? Lenke til kommentar
morgas Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hei! Åpnet min yamaha 9,9 idag for å åpne reedventilene litt.. Jeg også oppdaget at det ikke var noe luftfilter der det ser ut som det skal være et luftfilter.. Hmm.. Ikke sikkert det skal være noe filter da? Anyone? T Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 På samtlige utenbordsmotorer jeg har skrudd på hittil har det ikke vært noe filter i boksen foran forgasseren, og jeg kan si at det ikke skal være det på deres heller.... Grunnen er at en utenbordsmotor har et lukket deksel og vil ikke suge inn rusk og drit på samme måte som en bil, moped, gressklipper og andre landkrabber. Lenke til kommentar
patronskive Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Kan nå opplyse at motoren har startet og gått i 20 minutter.. Den var vanskelig å få start på, men når den til slutt startet, så gikk den problemfritt (om dog med litt hosting) Kanskje for mye olje? Takker for alle tips og råd underveis. Jeg byttet plugger og renset forgasseren. kombinasjonen så ut til å gjøre trikset. Endret 30. mars 2008 av patronskive Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hvis det var stygg eksos, så hadde du nok litt for mye olje i ja Er det 2% Yamaha skal ha? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hvis det var stygg eksos, så hadde du nok litt for mye olje i ja Er det 2% Yamaha skal ha? Er vel 1:100, som er 1%! Men det skader ikke med litt ekstra olje på eldre motorer Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg har blandet bensin til en Yamaha på hytten, men jeg husket ikke om det var 1 eller 2 % Er du sikker? Har bensin her hjemme med 4 % olje på også.. gammal moped.. Finnes det noen båtmotorer som skal ha 4% olje? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Jeg har blandet bensin til en Yamaha på hytten, men jeg husket ikke om det var 1 eller 2 % Er du sikker? Har bensin her hjemme med 4 % olje på også.. gammal moped.. Finnes det noen båtmotorer som skal ha 4% olje? Ja, de fleste skal ha 4% når de kjøres inn Endret 30. mars 2008 av csViRuS Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 *snip* og andre landkrabber. HAHAHA (kunne ikke annet enn å le) Vel 4% på en "innkjørt" motor. Da bli han vrang å starte og vil heller ikke gå på lavt turtall. Vil også bli lat. Lenke til kommentar
pepeminus Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 87-modellen mener jeg bestemt skal ha 1%, og problemet ditt (Topic) Har jeg vært borte i før, hvor problemet var falsk luft på forgasser. (kan selvfølgelig være andre muligheter...) Lenke til kommentar
Terbium Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 yamaha skla ha 1% olje. luftfilter er unødvendig på sjøen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå