Quattro7 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hei, Jeg lurer litt på en ting angående skjult nummer. Jeg har fått med meg at servicenummer og sånne tjenester som belaster deg når du ringer, får oppgitt nummeret du ringer fra. Da bør det vel være mulig å bestille et slik tjeneste og gjøre følgende: * Noen ringer nummeret mitt * Hvis skjult ID, viderekobler til servicenummeret jeg har * Servicenummeret lagrer nummeret og sender det på SMS til meg * Personen blir koblet tilbake til meg Er dette mulig å gjennomføre? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Servicenummeret vil da sende nummeret som ringer på sms til netoppp nummeret som ringte, siden det ikke kan registrere hvem som viderekoblet samtalen. Og hvordan skal det fungere for deg å få nummeret tilbake til deg etter viderekoblingen har funnet sted? Uansett skal ikke servicenumre få frem nummeret ditt om du ringer med skjult id. Så nei, tror ikke idéen din er gjennomførbar. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Hadde et 815 nummer før, og da fikk jeg oversikt over hvem som hadde ringt inn. Jeg kunne kjøre det opp mot egne koder (PHP elns). Jeg har også tilgang til utsendelse fra 2002, og da bestemme hvem jeg skal sende til (meg selv). Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Men skjult id betyr jo skjult id. Da skal det ikke komme frem hvem som ringer til for andre enn nødtjenester som 110, 112 og 113. Uansett lykke til med forsøket om du prøver! Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Prøv å ring en med mobilsvar med skjult id. "Vennligst tast inn det nummeret du vil at abbonenten skal ringe. For å velge det nummeret du ringer fra, tast stjerne." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå