Fruktkake Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Min bestemor skal snart få seg en datamaskin til enkel bruk til banktjenester o.l. Jeg kom på en idé, å dele nettet vårt med hennes. Huset er vel en 50m unna i luftlinje. Jeg ser på Wikipedia at n har en 250m rekkevidde utendørs og 70m inne. Da burde det kanskje gå an å dele nettet trådløst med henne. Da burde det bare være å koble et n-kort hos henne, sette ruteren på full dekning og prøve. Men før jeg gjør det er det vel best å teste. Så her kommer spørsmålet mitt. Kan jeg med min bærbare se n-nett når nettverkskortet mitt ikke støtter det? Da kan jeg bare gå opp og se hvordan styrken er. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 vi har N-nett hjemme, og brodern har G kort og funka fint Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Såvidt jeg husker er N-enheter bakoverkompatible med G og tidligere versjoner, men en vil ikke oppnå høyere hastigheter enn det G-standarden tillater. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Er klar over det, bruker det her i huset med et kort uten n. Men det er ikke spørsmålet. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Ah, da misforstod jeg. Rimelig sikker på at det skal virka andre veien også. Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hei . jeg har en N router og G nettverkskort . og det fungerer kjempe fint . så du finner et N nett. dette på grunn av at routeren sender ut g signaler til g kort . så det funker fint . lykke til Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 En N-ruter dropper ned i G-modus så snart et G-kort kobler seg til. Med andre ord vil andre N-kort også koble seg til i G-modus dersom det også er et G-kort koblet til. Men ja, det vil virke. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Sikker på det? Min ruter (DIR-655) har tre antenner, og jeg har satt den til mixed ng, g og b. Lurer på om det ikke er 3 trådløse kort i den. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Den bruker samme kort til B, G og N. At du har 3 antenner betyr at den har MIMO (flere inn og utganger som gjør at den får bedre dekning og hastighet). Hva routeren gjør i forhold til tilkobling av B, G eller N avhenger av hvilken innstilling du har på WLAN. Vanligvis står den til å takle B,G & N etter behov. Ulempen med å tillate alle typer klienter er at hastigheten blir svært redusert med blandede klienttyper. Jeg synes forresten 250M høres veldig langt ut med orginalantenner... Når man setter opp langdistanse WLAN bruker man vanligvis 11G og en antenne med høy forsterkning plassert utendørs eller i vinduskarm. Dette gjør det mulig å nå flere km hvis man vet hva man driver med. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hvorfor ikke bare legge en lang nettverkskabel og evt sette opp et trådløst aksesspunkt hos henne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå