Gå til innhold

Six-pack, hvordan øvelser og kan jeg få det?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 14, snart 15 og lurer på hvordan jeg kan skaffe meg six-pack. er det egentlig mulig at jeg kan skaffe det selv om jeg ikke er fult utvokst osv.? jeg er ca. 1,65 høy og har igjen en ca 10-15 cm å vokse , nå for tiden veier jeg ca. 50 kilo.

jeg har ingen treningsstudio her jeg bor og dermed må jeg bruke fantasi-øvelser og vanlige som armheving og situps osv...

jeg skjønner ikke så mange forskjellige øvelser så helst ikke bruk forkortelser og "treningsspråk" når dere svarer meg her..

er det muligheter for at jeg kan skaffe sixpack? hvordan øvelser og hvor ofte skal jeg gjøre de? hvor lang tid vil det kanskje ta?

Er glad hvis noen kan svare! :D

Har også lyst å få ganske brede skuldrer! ;)

Edit:

jeg trener fotball 3-4 ganger i uken + en liten joggetur i uken og kostholdet mitt er sånn:

Første matbit er kl. 11:05(klarer ikke å spise før jeg drar på skolen) 4 brødskiver og 1/4 liter melk + kanskje en yoghurt

16:00/17:00: enten 4-5 brødskiver eller fisk, kylling, eller andre middagsretter.

19:00/ 21:00: 3-4 brødskiver og litt melk.

i mellomtiden gnager jeg kanskje inne i blandt på potetgull, vafler, forskjellig dessert osv.

Endret av Vetke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vel ikke noen spesielle tips, annet enn at du kanskje burde bytte ut potetgullet og det du spiser i mellomtiden med frukt eller grønnsaker kanskje. Ellers så kan det vel være lurt og trene nedre del av magemusklene ved å ligge på rygg mens du løfter beina sakte opp og ned. Tror iallfall at det skal hjelpe deg litt :p Ellers syns jeg det ser ganske bra ut :)

Lenke til kommentar

Ta crunches.

Legg gjerne noe vekt bak hue eller på brystet når du kjører.

I tillegg må du ha en lav fettprosent, noe som innebærer at du må ligge på kaloriundrskudd til du har lite fett igjen på magen.

I og med at du er i voksealder, får du vurdere om det er lurt å spise lite nå, noe som kan gjøre at du kanskje blir mindre enn du potensielt kunne blitt.....

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar
Ta crunches.

Legg gjerne noe vekt bak hue eller på brystet når du kjører.

I tillegg må du ha en lav fettprosent, noe som innebærer at du må ligge på kaloriundrskudd til du har lite fett igjen på magen.

I og med at du er i voksealder, får du vurdere om det er lurt å spise lite nå, noe som kan gjøre at du kanskje blir mindre enn du potensielt kunne blitt.....

ok, men hvor mye kortere er det muligens snakk om da? er det snakk om at jeg i det heletatt ikke vokser mer?

Lenke til kommentar

Jeg har litt lyst til å ta sjansen. det er vel ikke 100 % sikkert at jeg ikke vokser ut eller..?

Hm. Først må jeg spørre:

Hvordan ser kostholdet mitt ut? Bør jeg ha flere måltid -mindre mat på hvert. eller sånn som det er eller spis annen mat eller noe!? er det noe jeg ikke skjønner er det kosthold! ; ]

Og, hva menes egentlig med fettprosent? trenger jeg og jogge mer eller? jeg jogger egentlig 1-2-3 ganger i uka , 2-3 km med ganske intensiv fart.

Lenke til kommentar

Spør du meg: Spis maten din. Som tidligere sagt, du er bare fjorten år, og skal vokse mye de neste årene. Vil ikke tippe at det er spesielt ideelt for en fjortenåring å legge seg i underskudd for å få frem en "six-pack". Spesielt i og med at du bare veier puslete 50kg. Dessuten, hva skal du med six-pack når resten av ramma ser ut som en fyrstikk? :) (Ikke vondt ment).

Du må gjerne begynne med trening, men spis mye mat. Ikke fokuser på å se så "shredded" ut. Bli større.

Lenke til kommentar
Du veier ikke mer enn Krystal Steal (ifølge wikipedia, ivhertfall), så hvordan du kan være så veldig kraftig klarer jeg ikke helt se for meg. :) But if you say so.

hehe, jA, men jeg har jo litt fett på magen men vil jeg kanskje vokse av meg det siden det ikke er snakk om mye..?

Lenke til kommentar

Det med å ha lav fett-prosent, mener dere med det at jeg skal spise mindre og gå rundt å være småsulten eller å spise meg mer mett på frukt, grønnsaker i stedet for mat med mye fett i..?

I mens jeg holder lav fett-prosent, skal jeg da ute å jogge, trene crunches osv.?

Hjelper push-up og pull-up på sixpack?

Lenke til kommentar

andre tråden din om dette? men shit au... det man mener med lav fettprosent i fare for å gjenta meg selv er og ha lav fettprosent at man har minst mulig fett, for å få til det burde man trene med hovedvekt på cardio-sånn er det ihvertfall jeg forbereder meg til sommern og det funker somregel..

spis mindre enn du forbrenner så går du ned i vekt... sålenge du ikke spiser mer enn du forbrenner kan du teknisk sett putte i det hva du vil.... men er jo å fortrekke grønnsaker da de har lite kcl innhold i forhold til mengde...

Lenke til kommentar
OZ-racing: Om han veier 50kg er det ikke kardio-trening som mangler. Du ser nok bein før du ser muskler på en som veier 50kg når han får lav fettprosent.

men han sier han er krafig, om det går ann og være kraftig på 50 kg og 165 på strømpelesten kan diskuteres, men er han chubby så er kardio tingen..

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å ha lav fettprosent om du ikke har noe som helst å vise under. Du trenger ikke mye, men om han faktisk er 50kg så er det rett og slett ingenting å vise fram.

nei men alle har magemuskler, og ved en viss fettprosent ville den kommet frem uansett, selv om han da ville sett ut som ett sultbarn fra afrika... men leste ikke i første post at han veide 50 kg, men så at han skrev at han var chubby, derfor skrev jeg som jeg skrev..

edit: dessuten sier han jo at han har de 4 øverste..

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

OZ har rett, 6-pack handler om fettprosent. Du trenger ikke ha mye muskler i det hele tatt før det dukker opp 6 pack hos en tynn fyr. En svekling på skolen vår som er til og med tynnere enn meg :innocent: sliter med stanga i benkpress, men likevel synlige magemuskler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...