lokeland Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Jeg har tenkt til å gå i gang med et nytt casebuild prosjekt og jeg har tenkt på to figurer som kan brukes; Mario og Zelda. Personlig er jeg veldig glad i begge da jeg er oppvokst med begge, men jeg greier ikke bestemme meg for hva jeg skal velge! Mario er jo enklest å lage, og det er enkelt å bygge videre (som Bizzardo) med ekstern harddisk osv. Zelda er litt værre, og kanskje litt dyrere. Men hva ville dere valgt, og hva ønsker dere å se? Endret 16. mars 2008 av Glisevask Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg ville prøvd meg på en casebuild av Link fra Zelda. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Jeg hadde likt og sett Mario Endret 15. mars 2008 av Keith White Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Link er jo utrolig kompleks å bygge. Han har jo sverd og skjold, og det krever jo en del metall. Mario er mye enklere å bygge. Cluet her er at jeg ikke har et veldig stort budsjett. Planen er ihvertfall at alle klær skal være ekte tekstiler og bruke lignende teknikk som Bizzardo på resten. Problemet er bare størrelsesforholdet på alt og hvor stor jeg må ha han for å få plass til innmaten. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Det er klart Mario er lettere å lage da han ikke har så mye detaljer som Link. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Der er det egentlig lite vits i, for jeg har nå skjønt at å lage en modell av Link blir for mye, så valget har fallt på Mario. Men da lurer jeg på om noen har noen gode forslag på hvordan jeg skal lage han? Det er jo utallige mange måter å gjøre det på, men bottom line er at det må være billig. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 En måte å gjøre det på et å bruke skummasse og "forme" figuren på døra av kabinettet. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hadde elska en skikkelig lubben liten Mario Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Ikke aktuelt! Skal bygge hele modellen, uten kompromisser. =) Men jeg kommer nok til å bruke skummasse utenfor en base lagd av en kombinasjon av netting og planker. Problemet er bare at jeg må finne ut av størrelsesforhold. Har en del bilder jeg bruker som referanse, men jeg tror hele modellen får litt størrelse på seg. Lubben blir'n nok uansett, om jeg skal få plass til hovedkort! Har ikke mulighet til å kjøpe inn et med mindre formfaktor, så det blir ATX jeg må forholde meg til. Her er noen bilder jeg bruker som referanse: Endret 16. mars 2008 av Glisevask Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ikke aktuelt! Skal bygge hele modellen, uten kompromisser. =)Men jeg kommer nok til å bruke skummasse utenfor en base lagd av en kombinasjon av netting og planker. Problemet er bare at jeg må finne ut av størrelsesforhold. Har en del bilder jeg bruker som referanse, men jeg tror hele modellen får litt størrelse på seg. Lubben blir'n nok uansett, om jeg skal få plass til hovedkort! Har ikke mulighet til å kjøpe inn et med mindre formfaktor, så det blir ATX jeg må forholde meg til. Her er noen bilder jeg bruker som referanse: Hadde vært tøffere om du hadde laget brune klumpen i første bildet XD Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Tenkte å lage soppen som ekstern HD, basert på en MyBook! =) Bare i litt mindre størrelse enn på det bildet selvfølgelig. Prosjektet står litt på vent nå, men har fått jobb nå så da er de økonomiske probleme løst. Det eneste som gjenstår er å la litt tid gå så jeg får penger til dette, og så er det bare å få overtalt meg selv til å flytte på liket og gjøre noe med planene. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Tror jeg ville lettet etter et billig M-ATX kort jeg. ATX tar "mye" plass... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Joa, får se hva valger havner på etter at jeg har målt opp litt! Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 prøv å form den som bilde nr.2 av Mario det var rått Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Nja, ser ikke akkurat for meg Mario som karatekid! =P Dessuten blir det nok enklere å lage en vanlig positur. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Nja, ser ikke akkurat for meg Mario som karatekid! =P Dessuten blir det nok enklere å lage en vanlig positur. hehe, litt utfordring for min skyld Lenke til kommentar
tensei Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Spennende prosjekt, hold oss oppdatert Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Dette høres spennde ut Glisevask Hvor høyt skal det være har du tenkt? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Har ikke tenkt veldig mye på det. Jeg må først finne ut hvor det skal plasseres! Har satt prosjektet på vent foreløpig da jeg har nok med skole, eksamener, jobb og PC-trøbbel. Og selvfølgelig en mangel på økonomi fordi jeg ikke får gjort jobben min pga. PC-trøbbel. Håper virkelig jeg får gjort noe av prosjektet, men flere ting må klaffe først. Jeg tenker nok at Mario blir opp imot 1 meter høy, alt etter hvor stor plass jeg får til maskinvaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå