Mentalmind Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Syns det er rart. Men min WD 80GB 7299, Special Edition 8MB overdøver alle andre komponentene i maskinen min. Noen gode tips tli støydemping....helst så billig som mulig ?? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Billigste er vel å henge den opp i strips eller strikk. Da vil ikke vibrasjoner forplante seg så godt, og dermed får du en god del mindre støy. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Bruk strikk, ikke strips. Strips er ikke i nærheten av så gode vibrasjonsdempere. Så kan du sikkert også lime på en litt tykkere aluminiumsplate på toppen. (Det demper litt den direkte støyen fra det tynne lokket uten å hindre varmetapet nevneverdig.) Og seff. litt lydisolerende materialer i veggene og fronten av kabinettet. Eller du kan selge disken og kjøpe en barracuda. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Syns det er rart. Men min WD 80GB 7299, Special Edition 8MB overdøver alle andre komponentene i maskinen min. Noen gode tips tli støydemping....helst så billig som mulig ?? Solgte raskt min wd 80GB (8mb) da den bråkte som bare fa.. Jeg fikk redusert endel av støyen ved å bruke "IBM feature tool" dette kan brukes til wd disker også. Du reduserer ytelsen litt, men du reduserer også bråket/klikkingen. (bare trykk på test knappen når du er i dos, så vil du høre/merke stor forskjell ved bare å senke den 2-3 hakk) http://www.softnews.ro/public/cat/13/8/13-8-13.shtml Gunder Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Er det noen som har prøvd Samsung's Noise Guard harddisker? Hvor mye støy lager de? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Er det noen som har prøvd Samsung's Noise Guard harddisker? Hvor mye støy lager de? Hm, veldig så opptatt dere er på støyen til diskene. Trudde dere var ute etter max ytelse eg, og tester viser at sagate støyer litt mindre men er og tregere. 120GB versjonene av wd, maxtor og seagate tenker eg på. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Er det noen som har prøvd Samsung's Noise Guard harddisker? Hvor mye støy lager de? Hm, veldig så opptatt dere er på støyen til diskene. Trudde dere var ute etter max ytelse eg, og tester viser at sagate støyer litt mindre men er og tregere. 120GB versjonene av wd, maxtor og seagate tenker eg på. Litt mindre, du har tydeligvis ikke prøvd begge. Seagaten høres nesten ikke, men WD derimot... Gunder Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hvordan er 120GiB 8MB-cache versjonen til Seagate? Er ytelsen på den nevneverdig bedre? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg har god erfaring med å bruke asfaltplater til å dempe støy og noe vibrasjoner. På Torshov Bilrekvisita har de dessverre kun 2mm tykke plater (de hadde tykkere før), men de hjelper. Man plasserer plater på alle kanter som er mulig, ev. med unntak av under pga. kjøling. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Er det noen som har prøvd Samsung's Noise Guard harddisker? Hvor mye støy lager de? Hm, veldig så opptatt dere er på støyen til diskene. Trudde dere var ute etter max ytelse eg, og tester viser at sagate støyer litt mindre men er og tregere. 120GB versjonene av wd, maxtor og seagate tenker eg på. Jeg personlig venter gjene 5 sekunder per GB jeg kopierer for at den skal være helt stille Lenke til kommentar
icaruz Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg hadde en Samsung Spinpoint SV8004H 80GB 5400 rpm disk. Den ble solgt pga at den hadde for høyt støynivå. Hvis man er ute etter stillegående disker, så tror jeg at det er Seagate Barracuda IV - V som er det rette valget. Jeg har en 40 GB Barracuda IV, og syntes det var stor forskjell mellom den og Samsungen. Brukte begge samtidig til jeg ble lei av Samsungen. Til Samsungens forsvar så synes jeg at den gikk bortimot vibrasjonsfritt. Seagaten vibrerer litt mer. Lenke til kommentar
m`K Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Er det noen som har prøvd Samsung's Noise Guard harddisker? Hvor mye støy lager de? Hm, veldig så opptatt dere er på støyen til diskene. Trudde dere var ute etter max ytelse eg, og tester viser at sagate støyer litt mindre men er og tregere. 120GB versjonene av wd, maxtor og seagate tenker eg på. Jeg personlig venter gjene 5 sekunder per GB jeg kopierer for at den skal være helt stille Hvilken harddisk bruker 5 sec's på å kopiere 1GB?! Lenke til kommentar
lasse Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Er det noen som har prøvd Samsung's Noise Guard harddisker? Hvor mye støy lager de? Hm, veldig så opptatt dere er på støyen til diskene. Trudde dere var ute etter max ytelse eg, og tester viser at sagate støyer litt mindre men er og tregere. 120GB versjonene av wd, maxtor og seagate tenker eg på. Jeg personlig venter gjene 5 sekunder per GB jeg kopierer for at den skal være helt stille Jeg lurer også veldig på hvilken disk som kopierer 1GB på 5 sekunder ? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Les det han skriver en gang til da folkens! Han sier at han gjerne venter 5 s ekstra. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg hadde en Samsung Spinpoint SV8004H 80GB 5400 rpm disk. Den ble solgt pga at den hadde for høyt støynivå. Hvis man er ute etter stillegående disker, så tror jeg at det er Seagate Barracuda IV - V som er det rette valget. Jeg har en 40 GB Barracuda IV, og syntes det var stor forskjell mellom den og Samsungen. Brukte begge samtidig til jeg ble lei av Samsungen. Til Samsungens forsvar så synes jeg at den gikk bortimot vibrasjonsfritt. Seagaten vibrerer litt mer. Jeg hadde også en samsung før min barracuda. (Samsung SV6004H 60GB 5400rpm og Seagate Barracuda IV 80GB) Jeg har ikke merket noen forskjell i vibrasjon, men lydnivået var det kjempe-forskjell på. Samsungen var ganske stille de første månedene, men jeg tror kulelagret ble ganske slitt etter hvert fordi støynivået stadig økte. Når jeg så kjøpte barracudaen etter ca 10 mnd. så var det enorm forskjell i støy på de to diskene. Samme dagen som barracudaen ble innstallert, bestemte jeg meg for å kopiere over dataene, koble ut samsungen, og selge den så snart som mulig. Barracudaen har holdt samme lave støynivå nå i 8 mnd, og jeg er kjempefornøyd. Neste disk blir sikkert en barracuda. (med mindre det lanseres noen like stillegående disker fra andre produsenter snart) Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Har selv tre Barracudaer i pc'n, og en IBM... la oss si det slik, en IBM overdøver 3 barracudaer... det sier noe om støynivået på Seagate sine disker.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå