Gå til innhold

Bruktpriser på utstyr nikon, help?

Anbefalte innlegg

Tenker på å bytte system, fra nikon til canon. Og innser nå at jeg ikke har litt peilig på hva ting er verdt.

Har ganske mye jeg må selge, så blir nok vanskelig å få solgt det i en pakke, og finner ikke pris eksempler på noen av tingene på foto.no's.

Har:

Sigma 70-200 2,8 (kjøpt rett før jul, nesten ubrukt) ny pris ca 8k

Sigma 30mm 1,4 (kjøpt forrige sommer) ca 3,4k

Nikon 50mm 1,4 (kjøpt etter jul, men noe rart med fokus som gjør at den ikke er helt genial på lave blendere, men er skarp på studio bruk etc) 2,9k

Sb-800 (med fargefiltre) litt over 3k

Lensebaby 2,0 2k

Nikon D80 m/ batterigrep, 2 batterier, 4 minnekort(2gb,2gb,2gb og 4gb)sikkert 11k nytt?

Og en bag som er verdt en 500 - 600(kan slenge med for free på kameraet). Evt. hel canon pakke mot min nikon pakke hadde funka greit, but Im guessing I wont be that lucky.

Er vel verdt rundt 27k nytt. Ville sett for meg en 18 - 20 tusen for det er rimelig tilsammen?

Ingen spesielt god grunn til overgang..føler bare at utstyret ikke er helt meg.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at prisen du nevner er ny pris og ikke hva du vil ha for dem? Er helt enig med deg i at det neppe er lett å selge som en pakke som kommer på rundt 20k.

Sånn som jeg kjenner bruktmarkedet så vil følgende priser være "fornuftig". (ikke skyt meg hvis du er uenig ;) )

Sigma 70-200 2,8 - 3700-4000,-

Sigma 30mm 1,4 - 1800,-

Nikon 50mm 1,4 - 1800,- (men kan nok trekke fra endel lapper pga. fokus problemene)

Lensebaby 2,0 - 700-800,-

Nikon D80 m/ batterigrep ++ - 5500-6000,-

Men hva er galt med 50mm? Og hvordan var det du ødela den? Jeg er muligens interessert i å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Psycore, under halvpris for sigma objektivet? ser canon versjonen ligger ute for 4,9k på dotten.

Fått 3 ineteresserte på 30mmern @ 2,4k allerede.

50mmern fikk litt malibu på seg, ikke spesielt mye, men bare nok til at fokus-thingyen er litt seig. Problemet er at fokusmotoren ikke er sterk nok til å flytte den alltid, men det går greit om du gir den ett lite dytt:P

tomsi, just because I feel like it =)

lensebabyen tror jeg at jeg har fått solgt for 1000, 80% sikkert at jeg har ihvertfall.

Lenke til kommentar
Tenker på å bytte system, fra nikon til canon. Og innser nå at jeg ikke har litt peilig på hva ting er verdt.

.....

Er gresset grönnere på den andre siden...?

Som "Nikonist" må jeg innrömme at du gjör et töfft valg. Bare ikke selg deg for billig, vär litt obs på at US dollaren ödelegger en del for prisene på bruktmarkedet. :innocent:

Lenke til kommentar
Nikon D80 m/ batterigrep ++ - 5500-6000,-

D80 selges nytt for 5000kr hos Japan Photos nettbutikk.

Edit: Hva slags Canon skal du ha?

D80en min har jo nå med batterigrep, 2 batteri, 4 minnekort, minnekortleser og fjernkontroll. Og da tror jeg prisen burde bli litt høyere. Men mulig 6,5k - 6k er mere realistisk.

Mest idielt hadde likevel vært å finne en sjel som vil gå over til nikon fra canon, men det skjer nok ikke :p

Lenke til kommentar
D80en min har jo nå med batterigrep, 2 batteri, 4 minnekort, minnekortleser og fjernkontroll. Og da tror jeg prisen burde bli litt høyere. Men mulig 6,5k - 6k er mere realistisk.
Minnekort kan du ikke regne med å få noe for, batterigrep med batterier får du nok litt for. Er fjernkontrollen trådløs eller med ledning? Sistnevnte koster jo litt, men den trådløse er ikke verdt rare greiene - koster ca 200 ny. Synes den første antydningen din, 5500-6000 er realistisk.
Lenke til kommentar
Psycore, under halvpris for sigma objektivet? ser canon versjonen ligger ute for 4,9k på dotten.

Ser det nå at du kjøpte den nettopp. Jeg regnet bare med at du hadde en eldre modell (ikke spør hvorfor). Men kan nok legge på litt på den prisen jeg antydet hvis du har en av den nyeste modellen.

Men send meg en pm hvis du vil selge 50mm din så kan vi ta det der.

Lenke til kommentar
Jeg våger meg å stille spørsmålet. Hvorfor bytte, og hvorfor akkurat Canon?

Tom

Det forstår jeg godt. Cruel jobber med studioportretter, og 1Ds mkII og III er de fotografenes favoritt av forskjellige årsaker. Den litt myke mellomformataktige bildekvaliteten er forskjønnende på samme måte som Hasselblad. Bildefilosofien til Canon er rett og slett foretrukket av denne yrkesgruppen. I Cruels tilfelle kommer det også en annen og veldig viktig faktor med i vurderingen. Han blir kompatibel med utstyret i studio, og får dermed tilgang på fantastisk utstyr som han kan låne ved behov.

Lenke til kommentar

Til mitt personlige bruke er i alle fall 5D det optimale blant dagens dSLR når det gjelder bildefilosofi, og jeg er ganske fornøyd med 20D også. Det er fordi jeg setter mf-kvalitetene høyere enn småbilde-kvalitene, i likhet med en studiofotograf som deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...