Gå til innhold

Avbestille Dell-maskin??

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte i går en Dell Inspiron 8200 med Pentium 4-M prosessor. Har i dag lest masse om den nye Pentium M/Banias prosessoren.

Blir denne mye bedre enn Pentium 4-M?

Kommer prisen på Pentium 4-M til å stupe nå som den nye prosessoren kommer?

Bør jeg avbestille? Går det i det hele tatt an å avbestille?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig kan du avbestille. 10 dagers angrefrist på alt som er bestilt på nett.

Om Banias er raskere er det jo ingen som vet, men trolig er den det. Det blir vill gjetning.

Om P4-M vil falle i pris? Ja, det er helt garantert. :) Men om den vil falle mer enn normalt er vel tvilsomt.

:woot: Et godt råd : :woot:

Datautstyr faller alltid i pris. Kjøp når du trenger det, ikke før, og ikke senere.

Lenke til kommentar
Joda, jeg vet at alt datautstyr faller raskt i pris, men det er vanvittig kjedelig å se PC'n din til halv pris en måned senere, fordi det har kommet en ny, fancy prosessor som henviser din nyinnkjøpte til gamlehjem...

Dette er dessverre en vanlig oppfatning, at alt som ikke er det aller nyeste, er ubrukelig...

Hvor mange av verdens PC-PC-brukere har egentlig bruk for en 3Ghz P4? Svært få tipper jeg. Forstår selvfølgelig bekymringen din, men skal du tenke slik kan du jo faktisk aldri gå til innkjøp av datautstyr. ;)

Lenke til kommentar

Enig i at det alltid er fare for at datautstyr vil synke relativt kjapt i pris, men akkurat nå virker det som om det er veldig stor fare for at spesiellt Pentium 4-M vil rase i pris/bli utdatert, da det helt nye Centrino-systemet kommer om et par uker.

Noen som vet hvorfor Pentium-M kommer med så lav klokkefrekvens?

Fra IT-avisen:Tre versjoner av Pentium-M lanseres i mars, på 1.6 GHz, 1.1 GHz, og 900 MHz.
Lenke til kommentar
Joda' date=' jeg vet at alt datautstyr faller raskt i pris, men det er vanvittig kjedelig å se PC'n din til halv pris en måned senere, fordi det har kommet en ny, fancy prosessor som henviser din nyinnkjøpte til gamlehjem...[/quote']

Dette er dessverre en vanlig oppfatning, at alt som ikke er det aller nyeste, er ubrukelig...

[/qoute]

Jeg bestilte 9 mai i fjor en Inspiron 8200, 40 gig hd, 128 mb ram, 64 mb gf4go og betalte 24.211,- kr.

Du får bedre Inspiron 8200 i dag til under 15k.

Dessverre.

Lenke til kommentar

Ang ras av pris.....

Før ett par år sedan, var dette ett skikkligt problem...

Pga, viss du køpte en 200 mhz, så kom det en 300 mhz efter ett par månader...samme med hardisk,ram,mm mm..og det er likadant nu...

Men skillnaden er att en P4 på ca 2 ghz ++ med bra skermkort...da.da. :o

håller ju i masse ett par år fram i tiden..

Kanske uppgraderar man litt ram, eller hardisk.

Men man kan ju ikke låte bli og køpe en pc før att morgondagens er litt billigare :wink:

Tenk på att en ny bil sjunker ca 40 -50 000 bare du vrir om tendningsnøkeln :D

Lenke til kommentar

Utviklingen på hardware har tatt såppas mye av at sofwareprodusentene ikke klarer å holde tritt.

Tror ikke man legger merke til den store forskjellen mellom en prosessor på 2,2 og 3 ghz på de fleste programvarer nå til dags. I hvert fall ikke de programmer som Ola Normann bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...