Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hei! Kvifor er det så få skjermkort med HDMI-utgang? Hadde ikkje det vore ein fordel år ein skal kobla PC-en til TV-en? Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hei! Kvifor er det så få skjermkort med HDMI-utgang? Hadde ikkje det vore ein fordel år ein skal kobla PC-en til TV-en? På mitt 3870, så fulgte det med DVI til HDMI overgang.... men uansett så fungerer VGA best til mitt TV... Pixelmapping fungerer dårlig med HDMI for min del... men dette kommer an på TV til TV. Kjekt å ha HDMI når jeg skal kjøpe BD-avspiller til PCen... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hei! Kvifor er det så få skjermkort med HDMI-utgang? Hadde ikkje det vore ein fordel år ein skal kobla PC-en til TV-en? Med ein enkel HDMI-DVI-overgang er ikkje det noko problem. Det er mange som forventar å kunne få lyd og når det først er HDMI, kanskje det bremsar litt. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hei! Kvifor er det så få skjermkort med HDMI-utgang? Hadde ikkje det vore ein fordel år ein skal kobla PC-en til TV-en? Med ein enkel HDMI-DVI-overgang er ikkje det noko problem. Det er mange som forventar å kunne få lyd og når det først er HDMI, kanskje det bremsar litt. På HD 3870 får man lyd via HDMI fra skjermkortet. Vet ikke om det fungerer med de nye HD-lydformatene, men i alle fall vanlig DD 5.1 og DTS. Men er CPU som tar seg av dekodingen av lyden, så vet ikke hvor bra denne løsningen er... jeg bruker den ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå