Gå til innhold

Ny flatskjerm, plasma eller LCD?

Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke har så mye greie på flatskjermer så spør jeg litt her.

Saken er at det står mellom to skjermer, den ene på 32" (Panasonic TX-32LXD70F), som er en LCD-TV, og den andre på 42"(Panasonic TH-42PX80E), som er en plasma-TV. Grunnen til at det står mellom disse er at jeg kan få et godt tilbud på de.

Jeg har mest lyst på 42", men jeg har hørt at plasma har mye dårligere kvalitet i forhold til kontruksjon, og at de er skjøre. Stemmer dette? TVen skal brukes til alt mulig (Film/X360/TV-titting). Jeg har nå en 28" bilderørsTV, så jeg tror ikke størrelsen på skjermen vil være det mest avgjørende, men den som gir meg best bilde.

Noen som kan hjelpe meg litt? (Det er neppe noen stor vits i å prøve å få meg til å kjøpe en annen TV, men om noen av de nevnte har vesentlige mangler, så skrik ut!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonic sine plasmamodeller har vunnet det meste av tester og er utvilsomt det beste kjøpet i den prisklassen for tiden. Når det gjelder skjørhet kan det være et problem med plasma i forhold til transport men ikke mer enn at du ikke er i fare om du behandler den på rette måte.

Lenke til kommentar

Den nye px80 serien har sterkere glas, så det knuser ikke så lett som på px70 serien. Ser man bort ifra att de ikke kan fraktes liggendes, så er vel forskjellen lik null når det gjelder skjørhet.

Hva med 37" til px80, kanskje det kan være et kompromiss viss du ikke vil att tv`n skal være for stor.

Generelt er plasma best på film og vanlig tv-titting. Forskjellen når det gjelder spill er liten, men dette vet sikkert andre bedre enn meg. Spill og plasma er i alle fall ikke noe problem blant de jeg kjenner.

Lenke til kommentar

42" fraktes vel som "stor pakke" eller hva de kaller det. Min kom ihvertfall stående på egen palle pakket inn i svart plastikk, men det har vel like mye med avsender å gjøre.

Men om TV'en er ødelagt når den kommer frem så er det uansett ikke ditt problem så lenge du forsikrer frakta.

Må huske at eskene som disse TV'ene kommer i er en god del større enn selve TV'en.

Endret av NewGUY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...