Gå til innhold

motering av styrekabel på yamaha 9,9


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått satt på settet for kontroll boksen på min motor.

Nå skal jeg altså da sette på styringen.. kjøppte ultraflex styrekabel,og sa på sjappa at jeg måtte ha alt jeg trengte for å få til å styre denne med ratt.

Å her står jeg,med en styrekabel som jeg trør igjennom det laange hulllet på motoren,men hva trenger jeg da for å få montert fast denne stanga til motoren?

Sikkert utrolig teit spørsmål,men trodde jeg hadde det som skulle til da jeg handlet styrekabel og klargjøringssett for kontroll.

 

Noen som kan svare meg på hvilken del jeg mangler?

Evt sende meg en link til en eller annen forhandler som har denne...

 

 

thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror jeg har vært innom minst 1000 forskjellige nettsteder uten å finne ut mer om denne saken her..

Må da være noen som har montert styring på en yamaha 9,9 her før :whistle: hehe..

 

 

thomas

jeg har styring på min 9,9. men jeg bestilte båten ferdig montert. Hør med din nærmeste yamahaforhandler så får du nok tak i den delen

Lenke til kommentar
tror jeg har vært innom minst 1000 forskjellige nettsteder uten å finne ut mer om denne saken her..

Må da være noen som har montert styring på en yamaha 9,9 her før :whistle: hehe..

 

 

thomas

jeg har styring på min 9,9. men jeg bestilte båten ferdig montert. Hør med din nærmeste yamahaforhandler så får du nok tak i den delen

 

ok,skal høre ettter med yamaha sjappa over helga,hadde håpet å finne noe uorginalt,da yamaha tar seg litt vel drøyt betalt,men slik er det..

Du har ikke tilfeldigvis et bilde av motoren med styremekanismen montert?

eller er båten tilfeldigvis i nærheten så du får knipsa et?

 

 

thomas

Lenke til kommentar
tror jeg har vært innom minst 1000 forskjellige nettsteder uten å finne ut mer om denne saken her..

Må da være noen som har montert styring på en yamaha 9,9 her før :whistle: hehe..

 

 

thomas

jeg har styring på min 9,9. men jeg bestilte båten ferdig montert. Hør med din nærmeste yamahaforhandler så får du nok tak i den delen

 

ok,skal høre ettter med yamaha sjappa over helga,hadde håpet å finne noe uorginalt,da yamaha tar seg litt vel drøyt betalt,men slik er det..

Du har ikke tilfeldigvis et bilde av motoren med styremekanismen montert?

eller er båten tilfeldigvis i nærheten så du får knipsa et?

 

 

thomas

skal se om jeg kan fikse det i morgen:)

Lenke til kommentar
Du får som oftest hva du betaler for ;)

Yamaha er kvalitet.

Nå er det ikke de mest voldsomme belastninger denne stangen utsettes for, så jeg ville ikke nølt med å kjøpe uorginalt :p

 

Samme her,men ser ut til å være en umulig oppgave å spore opp denne uorginal :thumbdown:

Ringte yamaha idag,1100 kroner for ei jernstang med 2 muttere der :!:

Lenke til kommentar

De fleste forhandlere som selger ultraflex/teleflex styreklabler, kontroller, styresnekker osv har som regel alt du trenger. Butikken jeg handler mest i, Holmestrand Båtsenter, har det meste man skulle trenge til den slags. Alt er jo likt for alle motorer frem til den siste festeanordningen og er jo litt forskjellige i andre enden også avhengig av hvilken type kabel man har, men denne butikken har fester som passer til alle motorer. Poenget mitt er at det burde ikke være så vanskelig å få tak i en slik stang som ikke er produsert av Yamaha og at de fleste som forhandler styresnekker og den slags ofte har dette også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du får som oftest hva du betaler for ;)

Yamaha er kvalitet.

Nå er det ikke de mest voldsomme belastninger denne stangen utsettes for, så jeg ville ikke nølt med å kjøpe uorginalt :p

 

Samme her,men ser ut til å være en umulig oppgave å spore opp denne uorginal :thumbdown:

Ringte yamaha idag,1100 kroner for ei jernstang med 2 muttere der :!:

Nå er den vel strengt tatt ikke i jern men i syrefast eller rustfritt stål :!: Men det er fortsatt h******* mye penger for en metallklump..... Er mer enn jeg ga for komplett no-feedback styring til pumaen.

 

Men disse er ganske greie og oppdrive brukt, mange store innen brukte motorer og deler på finn som garantert har en sånn og selge deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...