endrebjo Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 I Norge følger et registreringsnummer bilen i hele dens levetid. Med mindre skiltene blir stjålet. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Eller med mindre man jobber i politiet, da man har autoriteten til å fikle så mye med registreringsnummre og skilter som man føler for. Jeg vet ikke om norsk politi bedriver dette, men jeg ser ikke poenget med å ikke gjøre det hvis de har tilgangen. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Nå er du på bærtur, Fev4ng. Det er Statens Vegvesen v/ Vegdirektoratet som er "sjef" over Autosys (kjøretøyregisteret). Politiet er bare en bruker av den databasen, på linje med regionvegkontorene, Tollvesenet, forsikringsselskaper, banker, skattemyndighetene o.l. Politiet har ingen mulighet til å endre data i den databasen, annet enn de sender inn meldinger om mangellapper og avskilting. Førerkortregisteret er også en del av Autosys. Hvis du har et legitimt behov, så kan du be om tilgang til kjøretøydelen av Autosys her. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Nei nei, men jeg tenkte at Politiet sikkert har mulighet til å skifte skilter på sine egne biler, hvis det medfører at sivilbiler i tjeneste faktisk kan holde seg "sivile". Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Dei som går inn for det har neppe noko problem med å identifisere ein sivilbil sjølv om den endrer skilt. Er berre til å kjøre eit nytt søk på nummerskiltet det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå