Gå til innhold

Hvilken Windows versjon?


Panasony

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær så snill. Ikke for å flame, men er det mulig! Prøv å søke, dette er et av de 5 mest spurte tingene opp igjennom tidene sikkert!

 

Det som finnes nå er hovedsakelig XP, Linux og 2000. XP er klart supermye bedre enn alt det andre til sammen og det er nokså logisk siden det er det nyeste..

Lenke til kommentar

Kommer vel an på hva du skal bruke maskina til, som vanlig.

Selv kjører jeg Win2k, som funker utmerket. Har hatt det i et par år og det er det mest stabile M$-produktet jeg har vært borti (Har ikke prøvd xp).

 

WinXP skal vel være bedre med hensyn til spill, men personlig spiller jeg i grunnen ikke noe særlig, så da trenger jeg ikke dette OS'et.

 

sikkert lurt å liste opp hva du vil bruke PC'en til (spill, programmering, surfing, høre musikk, se film, skrive... ), så kan de som veit mer enn meg her komme med fordeler og ulemper ved de to systemene.

Lenke til kommentar

Skal bruke maskinen til det meste (bortsett fra spill), og den vil nok møte noen tunge løft. Den er splitter ny til 10 lapper u/skjerm, så den skal nok klare XP selv om det er nyest. Ble ikke så mye klokere her, men skjønner at det står mellom XP og 2K så da prøver jeg like gjerne begge. ;) Takker uansett alle for innspill.

 

Mvh Panasony

:woot:

Lenke til kommentar
Om du vil ha et annen look en standard Win look, så kan du laste ned å prøve Aston, som forandrer standard shellet ditt.

Det finnes mange alternative shell/skall der ute, du kan jo besøke Choose Your Shell, der flere av de mest populære anmeldes (relativt) objektivt. Flere av dem er svært enkle å sette opp og bruke, mens noen krever litt mer manual-lesing og erfaring. Prøv sjøl. Når det gjelder stabilitet, er min erfaring at alternative skall er minst like stabile som explorer (selvsagt spesielt skallene som har vært under utvikling over lengre tid).

 

(sorry at jeg bevegde tråden litt OT... ;) )

Lenke til kommentar
Det som finnes nå er hovedsakelig XP, Linux og 2000. XP er klart supermye bedre enn alt det andre til sammen og det er nokså logisk siden det er det nyeste..

 

At Windows XP er bra er jeg slettes ikke uenig i, men det kan da umulig være det nyeste.

Så vidt meg bekjent, oppdateres Linux oftere enn Windows... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...