Panasony Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg gjør comeback i dataverdenen, etter mange års fravær. Da jeg ga meg, var Windows 98 fortsatt ganske nytt. Eneste ordentlige alternativ for oss som ikke var interessert i Linux, var NT. Hva har man å velge mellom i 2003? XP, 2000, ... ? Hva bør jeg velge? Mvh Panasony Lenke til kommentar
smetho Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 XP er helt greitt det. 2000 er også et veldig bra alternativ. Siden XP er nyeste så kunne jo det vært en idè Kommer litt an på hardwaren din og da...(XP krever mer) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 Vær så snill. Ikke for å flame, men er det mulig! Prøv å søke, dette er et av de 5 mest spurte tingene opp igjennom tidene sikkert! Det som finnes nå er hovedsakelig XP, Linux og 2000. XP er klart supermye bedre enn alt det andre til sammen og det er nokså logisk siden det er det nyeste.. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 Bruker XP på jobben og 2000 hjemme, må vel egentlig si at jeg er mest fornyød med 2000.. Men XP er frivillig installert på jobben så er ikke så store forskjeller synes jeg.. Er ikke så vanskelig å få XP til å se ut som 2000, noe som er ett MUST Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 Kommer vel an på hva du skal bruke maskina til, som vanlig. Selv kjører jeg Win2k, som funker utmerket. Har hatt det i et par år og det er det mest stabile M$-produktet jeg har vært borti (Har ikke prøvd xp). WinXP skal vel være bedre med hensyn til spill, men personlig spiller jeg i grunnen ikke noe særlig, så da trenger jeg ikke dette OS'et. sikkert lurt å liste opp hva du vil bruke PC'en til (spill, programmering, surfing, høre musikk, se film, skrive... ), så kan de som veit mer enn meg her komme med fordeler og ulemper ved de to systemene. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 I dag står det mellom win2k eller Xp. hva du velger er opp til smaken din. Personlig liker jeg Win2k, uten "gjør det for deg, og skaper problemer når jeg ikke får det til" guidene til XP:-) Om du vil ha et annen look en standard Win look, så kan du laste ned å prøve Aston, som forandrer standard shellet ditt. Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 Er ikke så vanskelig å få XP til å se ut som 2000, noe som er ett MUST hehe, ja det kan du trygt si. Det derre default-greiene på XP ser jo helt jævlig ut. minner meg om "My First Sony"-produkter. Lenke til kommentar
Panasony Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 Skal bruke maskinen til det meste (bortsett fra spill), og den vil nok møte noen tunge løft. Den er splitter ny til 10 lapper u/skjerm, så den skal nok klare XP selv om det er nyest. Ble ikke så mye klokere her, men skjønner at det står mellom XP og 2K så da prøver jeg like gjerne begge. Takker uansett alle for innspill. Mvh Panasony Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 Om du vil ha et annen look en standard Win look, så kan du laste ned å prøve Aston, som forandrer standard shellet ditt. Det finnes mange alternative shell/skall der ute, du kan jo besøke Choose Your Shell, der flere av de mest populære anmeldes (relativt) objektivt. Flere av dem er svært enkle å sette opp og bruke, mens noen krever litt mer manual-lesing og erfaring. Prøv sjøl. Når det gjelder stabilitet, er min erfaring at alternative skall er minst like stabile som explorer (selvsagt spesielt skallene som har vært under utvikling over lengre tid). (sorry at jeg bevegde tråden litt OT... ) Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 Hvis du er interessert i å registrere produktet en gang i måneden så er XP os'et for deg ;-) Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 25. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2003 Det som finnes nå er hovedsakelig XP, Linux og 2000. XP er klart supermye bedre enn alt det andre til sammen og det er nokså logisk siden det er det nyeste.. At Windows XP er bra er jeg slettes ikke uenig i, men det kan da umulig være det nyeste. Så vidt meg bekjent, oppdateres Linux oftere enn Windows... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå