Gå til innhold

Ny gamer, funker oppsett? gts vs gtx ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har satt sammen en ny pc nå, og lurer på om dette er et bra oppsett?

Jeg lurer litt på ram, er det fine brikker? har ikke så mye greie på det.

Er det noen deler som ikke passer inn eller noen "flaskehalser" ?

Er den cpu kjøleren fin ? har en Thermaltake Big Typhoon VX nå, kjøler bra men er plaget av lyder i oppstart fordi den ikke starter med det første.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68218

Jo, lurte også på det med SLI, må jo ha det for å ha 2 skjermkort.

Hvordan fungerer det?

Jeg har også gigabyte hovedkort nå, veldig fornøyd med det.

Men har hørt at hovedkortet jeg har valgt (Asus Striker Extreme)skal være bra.

noen meninger om noen gigabyte hovedkort som er like bra eller ?

Mvh

Bendik

Endret av Bendik-_-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har satt sammen en ny pc nå, og lurer på om dette er et bra oppsett? Jeg lurer litt på ram, er det fine brikker? Er det noen deler som ikke passer inn eller noen "flaskehalser" ?

Jeg syns det ble dyrt i forhold til hva du fikk utav det. Og i forhold til hva du faktisk kan få i dag til den prisen. RAM`en er sikkert bra, kjenner ikke til den. Men også det var unødvendig dyrt, i mine øyne.

Du har vel en plan med alle de harddiskene, så jeg skal ikke legge meg borti den delen, selv om også det ble vel mye penger. 2365,- for lagringsplass hørtes litt overkill ut for meg :)

Er det noen deler som ikke passer inn eller noen "flaskehalser" ?

Delene passer inn og det er gode deler du har valgt, så det skal ikke stå på det :)

Du må bare huske å oppdatere BIOS for å bruke den prosessoren.

Jo, lurte også på det med SLI, må jo ha det for å ha 2 skjermkort.

Hvordan fungerer det?

Hvis du ikke vet så mye om SLI, så er det kanskje litt dumt å bruke over 5000,- på skjermkort allerede nå. Du kan evt kjøpe et SLI hovedkort og se om du blir fornøyd med ett skjermkort. Hvis ikke kan du kjøpe ett til.

GTX-kortet er blitt billig nå, men jeg tror jeg likevel ville valgt GTS 512mb - hvis du ikke har en skjerm med større oppløsning enn 1680x1050.

GTS tar mindre plass, bruker ikke så mye kraft og blir derfor heller ikke så varmt som GTX. Ikke dermed sagt at GTX "tar fyr" eller slår knockout på systemet ditt, men greit å ta med alle de fordeler man kan liksom :)

Lenke til kommentar

Takk for et ordentlig svar :)

PC-en ble litt dyr ja, men ikke overaskende dyr. Tenkt å ha en del filmer på PC-en, det tar jo brått mye plass det :)

jeg bruker 1680x1050 på skjermen min, men har hørt at gtx kortene er en del bedre en gts kortene ? Å vis jeg kjøper et sli hovedkort, følger den "brua" som man conecter GPU'ene sammen med det hoved kortet?

Så på det GTS 512mb fra XFX, det var jo ikke så mye billigere en GTX da.

Endret av Bendik-_-
Lenke til kommentar

RAM

De gullfargede Crucial Ballistix brikkene (kr 401,- og 499,-) er iallfall bra. Jeg har foreslått de så mange ganger nå at man skulle tro jeg jobbet for Crucial :p

Skjermkorttester

Du kan ta en titt i denne tråden. Test nr 17 bl.a. Jeg har ikke oppdatert de på en stund. Du må selvsagt også se hva slags maskinvare de bruker i testene for å se hva du kan forvente av ditt oppsett. GTS har ingen problem med å yte like bra som GTX. Det er først på veldig høye oppløsninger og bruk av AA osv at GTX stikker litt ifra.

Ang prisene så har GTX sunket veldig mye det siste, rett og slett fordi GTS har blitt det mest populære (sammen med GT). Så det tar sikkert ikke lang tid før GTX er enda billigere enn begge de to. Tilbud og etterspørsel, som med alt annet :)

Alt du trenger skal følge med hovedkortet, hvis broen mangler får du bare si fra, så sender de en.

Ang de diskene så er det sikkert en knallbra disk den Western Raptor. Jeg har aldri hatt noen disk "utenom det vanlige", men det er vel først etter man har prøvd man skjønner verdien, selv om en tusenlapp for 150GB høres dyrt ut i utg.pkt. Så det skal jeg ikke "kritisere" ;)

CPU-kjøler har jeg aldri hatt eller lest særlig mye om, så der melder jeg pass.

Lenke til kommentar

takk ^^ Jeg byttet til Crucial ballistix (499,-) De var jo 500kr billigere og hadde samme volt osv :)

Hvor er denne Test nr.17 tråden ? fant den ikke.

Får se hva som blir billigst når jeg kjøper da, GTS eller GTX :)

hehe ^^

Tenkte det var lurt med en egen disk til OS, plaget av treig oppstart som har kommet etterhvert nå. Nå har jeg bare en stor disk.

Lenke til kommentar

Nja...sikker? :)

GTS

3.8 cm x 22.9 cm x 11.1 cm

GTX

3.8 cm x 26.7 cm x 11.1 cm

Ultra er, så vidt jeg vet, større eller iallfall på samme str som GTX.

Dette er XFX mål, men kortene er vel like samme hvem som lager de? Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...