mpeg Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hei. Er kanskje et dumt spørsmål dette, men det får så være :-) Skal bytte ut mitt "gamle"( er kun et halvt år) ASUS M2N SLI Delux med AM 2 sokkel, til Asus P5E, X38, Socket-775. Er det da mulig å avinnstallere alle chipsett driverene og andre drivere fra ASUS M2N SLI Delux på HD, og koble disken på det nye hoverdkortet( med XP og alle programmenne på disken)for så innstallere driverene til det nye hovedkortet? Er det da mulig at jeg slipper å innstallerer alt på nytt? Høres veldig innviklet ut dette spørsmålet, men håper dere forstår hva jeg mener :-) Kanskje noen av dere har forsøkt dette selv? Når man tenker etter ,så starter man jo pc`n uten chisett driverne når man innstallerer windows? Takker for svar Mvh mpeg Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Det er jeg temmelig sikker på at ikke går, du vil nok få blåskjerm. Vertfall det som har skjedd hos to kamerater når de har prøvd det samme. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Du vil få problemer da det gamle hket har nvidia chipset og det nye har chipset fra intel. Hvis du hadde byttet til ett nytt hk med nvidia chipset hadde det vært større sjanse for at det hadde fungert. Du må evt avinstallere alle hk drivere og bruke drivercleaner i windows safemodus før du prøver ett bytte. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Har bytte HK med Nvidia brikkesett uten problem med OS, men anbefalles ikke... Tviler sterkt på at det går å bra med tankepå at du går fra Nvida til Intel, men prøv gjerne... Det kan ikke skaddde å prøvd... Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvis du legger til "Standard PCI IDE kontroller" i Control Panel > Add hardware så øker det sjansen for at du kan boote disken din på et annet oppsett. Selv har jeg laget et oppsett på en Nforce3 maskin som hittil har bootet på mange rare oppsett. La ikke inn nforce3 driver i dette oppsettet, kun nettverk for å få oppdateret Windows osv. Så laget jeg et boot-image med Image for Windows.S Sparer med for mye installasjon når jeg skal installere en ny maskin. Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Hei igjen. Takker for mange gode innspill her. Vet ikke da om jeg tør å prøve, da det mest sannsynlig ikke vil funke.Men er veldig nysjerrig på å forsøke. Tenkte at hvis jeg fjernet alle Nvidia driverene, så er jo disken fri for drivere, og trodde nok at da var det kun å legge inn intel driverene. Men...skal ihvertfall tenke meg om før jeg prøver. Stor jobb å legge inn alt på nytt da....mange spill og en haug med programvare. Meeen..har gjort det før, så det går vel igjen:-) Mvh mpeg Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Om du bytter hovedkortet og kobler opp disken med det gamle OSet så får du starte windows slik at du kan få ut informasjon av disken men det å belage seg på å kjøre maskina på denne måten vil ikke fungere da du vil plages med drivere og slikt som kødder seg til så en formatering etter oppgradering av hovedkort er en absolutt nødvendighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå