Gå til innhold

Fremtiden til Gran Turismo serien ser lys ut


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, intro filmene til GT har alltid sett gale mattias bra ut. Men saken er det at Prologuen ser forbannet bra ut når man spiller også :p Ihvertfall godt nok til at eg ikkje skal klage på grafikken, er jo lyden det skofter på i GT.

 

EDIT: In-game er det jo jaggies, og tom. framedrops til tider(i svinger med plenty biler på rekke og rad), men ingeniting som påvirker spillet i sin helhet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Men jeg tror vi skal roe oss ned litt her. Vi tenkte vel i grunn det samme etter GT:3 kom i 2001, og til og med etter GT i 1998. Gjorde vi ikke?

 

Gjorde du? Ja, grafikken var bra på GT1, GT2, GT3 og GT4, men ikke som syntest at den var i nærheten av fotorealistisk. Jeg prøver bare å se praktisk på dette. Hva synes du mangler når du ser på bilmodellen i GT5? I GT1-4 så man klare mangler.

Lenke til kommentar
Men jeg tror vi skal roe oss ned litt her. Vi tenkte vel i grunn det samme etter GT:3 kom i 2001, og til og med etter GT i 1998. Gjorde vi ikke?

 

Gjorde du? Ja, grafikken var bra på GT1, GT2, GT3 og GT4, men ikke som syntest at den var i nærheten av fotorealistisk. Jeg prøver bare å se praktisk på dette. Hva synes du mangler når du ser på bilmodellen i GT5? I GT1-4 så man klare mangler.

 

Fotorealistisk? Si meg UrgeLOL, ser du ikke forskjell på bilene i GT:5 og bilene du ser i virkligheten?

 

Missforstå meg rett, jeg synes også at grafikken er helt hinsides alt vi har sett til nå, men på den andre siden tror jeg ikke vi er tjent med å sitte og skryte det opp i skyende og utelukke behovet for forbedringer. Det kan alltid bli bedre vet du.

 

Jeg er ingen spåkone. Men jeg lover deg, når GT:8 kommer om 10 år sitter vi der og ler av grafikken i GT:5 som vi syntes var så fantastisk. Den gang da ...

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Man ser selvfølgelig forskjell når man vet man man ser etter. Men i mange av disse bildene, som ofte har mer AA en spillet har, så krever det at man ser nøye etter for å skille spillet og virkelige bilder.

 

Poenget var, om du leser førsteposten, ikke å skryte grafikken hinsides. Men å se det faktum at bilmodellene nå er så detaljerte at det å begynne på nytt å modellere biler til neste spill mest sannsynlig ikke behøves. Bedre grafikk vil det uansett bli da neste generasjons gt spill vil kunne kjøre med mer avansert lyssetting, refleksjoner, mer AA, bedre effekter, shadere osv osv osv.

 

MEN om det faktisk er slik at disse bil modellene er detaljerte nok til neste generasjon, så vil utviklerene kunne spare mye tid, da de slipper å modellere disse bilene fra grunnen av igjen. Og dette ville ha gjort at utviklerene kunne ha brukt mye mer ressurser på gameplay, fysikk, baner, lyd osv osv i stedet for å bruke enorme ressurser på utelukkende å modellere disse bilene.

 

Hva er det som IKKE er 99% fotorealistisk med bilmodellen på dette bildet for eksempel? Ja, det er mer AA her, men bilmodellen er akkurat den samme.

 

 

2340968371_826ab67f93_o.png

 

 

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med deg, men min HDtv som viser i 720p, viser ikke slike bilder. Kanskje den gjør det om jeg trykker på pause og ser på hvert enkelt bilde, men så er det heller ikke bilde for bilde jeg benytter meg av spillet i praksis. Når bilene er i bevegelse er det store områder som bærer preg av manglende AA, spesielt bak på bilen der skiltet sitter.

 

Du kan sammenligne forholdet mellom bilene i GT:5 og i virkligheten med forholdet mellom David Beckham, og dukken av ham som står på Madam "Hva det nå heter". Tar du et bilde av de to vil de fremstå som 99.9 % like, prøver du derimot å lage bevegelser med dukken vil du fort finne ut at det er nettopp en dukke.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke med deg, men min HDtv som viser i 720p, viser ikke slike bilder. Kanskje den gjør det om jeg trykker på pause og ser på hvert enkelt bilde, men så er det heller ikke bilde for bilde jeg benytter meg av spillet i praksis. Når bilene er i bevegelse er det store områder som bærer preg av manglende AA, spesielt bak på bilen der skiltet sitter.

 

Du kan sammenligne forholdet mellom bilene i GT:5 og i virkligheten med forholdet mellom David Beckham, og dukken av ham som står på Madam "Hva det nå heter". Tar du et bilde av de to vil de fremstå som 99.9 % like, prøver du derimot å lage bevegelser med dukken vil du fort finne ut at det er nettopp en dukke.

 

Og hva i all verden har dette med den saken jeg snakker om?

nemlig selve modellen. Ikke den saken at skyggene bake på skiltet blir kantete å rar av å til, eller at jaggies oppstår, eller at bilene ser bedre ut i replay.

 

har du en ingame replay bilde, fra en tv som kjører 1080p.

 

 

 

wd2.jpg

 

wd22.jpg

 

 

 

 

Synes du at de burde lage nye modeller til neste GT spill? Eller vil bedre lyssetting, aa osv osv gjøre disse til nesten tro kopier av deres virkelige motparter?

Lenke til kommentar

Du skjønner ikke UrgeLoL! Ja, når du tar et bilde fra GT:5 og et bilde av samme bil fra virkligheten, da er det vanskelig å skille dem. Men hva når du tar en film? Det er det jeg snakker om. Hvert bilde kan se så bra ut som det bare vil, det hjelper meg lite når det fakrtisk ikke blir det sammme i bevegelse.

 

Skal vi sitte å se på bilder eller skal vi spille? Jeg skønner virkelig ikke ...

Lenke til kommentar

For å hoppe rett inn i denne diskusjonen, så kan jeg si at jeg forstår begge parter her ganske bra. For ja det er vanskelig å se forskjell på bilene i spillet og i virkeligheten og på bilder, men det er og rom for forbedring. Da hovedområdet vil være rundt bilen og refleksjoner og gjengivelse av forskjellige metaller og andre stoff. Selvsagt og AA, men når det er sagt så er modellene i ren 3D veldig bra modelert, så har mangler ikke modellene så mye, men rendringen av dem mangler litt.

 

Spillet er sikkert sykt bra uansett. Er vel bare å kose seg med det :)

Lenke til kommentar
Hva gjør vi når grafikken blir bedre på spill enn i virkligheten?

 

Ved flere anledninger har jeg fått slike wow-opplevelser ved å spille prologue. Det er jo rett og slett fantastisk. På den andre siden er det fort gjort å ta ting for gitt.

Forklar meg, hvordan ser grafikks om er bedre enn virkeligheten ut? :dribble:

Lenke til kommentar
Du skjønner ikke UrgeLoL! Ja, når du tar et bilde fra GT:5 og et bilde av samme bil fra virkligheten, da er det vanskelig å skille dem. Men hva når du tar en film? Det er det jeg snakker om. Hvert bilde kan se så bra ut som det bare vil, det hjelper meg lite når det fakrtisk ikke blir det sammme i bevegelse.

 

Skal vi sitte å se på bilder eller skal vi spille? Jeg skønner virkelig ikke ...

 

Nei, du skjønner ikke :). Jeg snakker om 3d bilmodellene. Ikke fysikken, renderingen, lyden, omgivelsene, gameplayet osv osv osv. Skjønner du? Og når man snakker om selve bilmodellen, så er bilder gode å bruke.

 

Og når du snakker om bilene i bevegelse så er det vel mest omgivelsene som skiller seg ut. Selve bilmodellene ser fremdeles meget bra ut.

 

Lenke til kommentar

Bilmodellene ser bra ut, men de ser ikke helt fotorealistiske ut. En animasjon laget til et bilde ser enda mer virkelig ut enn i bevegelse, men om du f.eks ser på hjulene og fargene kan du se at det er en animasjon. Bilene ser ikke slik ut når du spiller spillet selv om de er veldig bra ut da også, men de kommer ganske nær i replay funksjonen.

 

Mange kommentarer i denne tråden gjør meg bekymret. Folk snakker om ting innen grafikk og sammenligner med virkeligheten med ord som om at oppløsningen i virkeligheten... ehh... Neste blir vel frames per second i virkleigheten.

Lenke til kommentar

Poenget var igjen..

 

Jeg tror ikke at det blir nødvendig å lage bilmodellene omigjen til neste generasjons gt spill. Bilene er detaljerte nok, og nye renderingsmetoder, effekter, lys, mer aa osv osv vil gjøre nok for grafikken.

 

Ergo vil utviklerene kunne bruke mer ressurser på andre områder i spillene. Noe som jeg ser meget postivt på, da bil modelleringen tidligere har tatt enorme ressurser.

Lenke til kommentar
Du skjønner ikke UrgeLoL! Ja, når du tar et bilde fra GT:5 og et bilde av samme bil fra virkligheten, da er det vanskelig å skille dem. Men hva når du tar en film? Det er det jeg snakker om. Hvert bilde kan se så bra ut som det bare vil, det hjelper meg lite når det fakrtisk ikke blir det sammme i bevegelse.

 

Skal vi sitte å se på bilder eller skal vi spille? Jeg skønner virkelig ikke ...

 

Nei, du skjønner ikke :). Jeg snakker om 3d bilmodellene. Ikke fysikken, renderingen, lyden, omgivelsene, gameplayet osv osv osv. Skjønner du? Og når man snakker om selve bilmodellen, så er bilder gode å bruke.

 

Og når du snakker om bilene i bevegelse så er det vel mest omgivelsene som skiller seg ut. Selve bilmodellene ser fremdeles meget bra ut.

 

 

 

 

Du mener at modeleringen er så detaljert og nøyaktig, at det ikke er nødvendig, eller lar seg gjøre å forbedre det i kommende versjoner? Da kan jeg skjønne hva du mener, men det er likevel mye rom for forbedring som vil gi et bedre resultat på modellen. Om dette er AA, skygge, eller hva det er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...