Gå til innhold

Fremtiden til Gran Turismo serien ser lys ut


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Vi vet alle at PD er guruer når det kommer til å gjengi bilene med selv de minste detaljene tilstedet. 6 måneder tar det for å modellere hver enkelt bil, og det sier seg selv at en stor del av ressursene PD har tilgjengelig går med til nettopp denne langsomme prosessen å modellere flest mulig biler til GT5.

 

Poenget mitt er at disse bilene, som ligger rundt om 200 000 polygoner er nesten futureproof. Bilene er også modellert i seksjoner/deler (støtfanger, baklykt, panser osv osv, slik at de samme modellene kan brukes til å lage styling kits, skade osv osv. Ser ikke for meg at det vil være noe behov for å lage nye bilmodeller i framtidige versjoner av spillet for Ps3 eller ps4. Bilene er allerede så detaljerte at man kan telle hver enkelt lysdiode i baklyktene på bilene.

 

 

 

wd2.jpg

 

 

 

Avanserte metoder for lys, shadere, mer AA og lignende effekter vil være evig nok for å øke grafikknivået i neste GT. Utviklerene vil da også kunne bruke mer ressurser på fysikk, væreffekter, banene, omgivelsene, gameplaymoduser, skademodulering. online tjeneste, homedelen osv osv. Gleder meg som en unge til Prologuen, og ennå mer til at GT5 endelig kommer ut i slutten av 2008 eller starten av 2009. Synes uansett de skal benytte seg av så mye tid som spillet trenger.

 

Vil tro at dette er en del av planen til PD. Fremtiden ser uansett lys ut for GT serien, med over 1 million preorders på Prologuen i Europa alene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva gjør vi når grafikken blir bedre på spill enn i virkligheten?

 

Ved flere anledninger har jeg fått slike wow-opplevelser ved å spille prologue. Det er jo rett og slett fantastisk. På den andre siden er det fort gjort å ta ting for gitt.

Grafikken kan vel ikke bli bedre enn virkeligheten. I virkeligheten snakker man ikke om polygoner, men om atomer. Og oppløsningen på virkeligheten er ikke begrenset av virkeligheten men av synet vårt.

 

Men det vil nok komme spill der man kanskje vil foretrekker grafikken i spillet framfor virkeligheten. Rett og slett fordi utviklerene har muligheten å lage verdene i spillet slik de ønsker det.

Lenke til kommentar

Hmm, er dessverre fortsatt en liten Forza Fanboy :p Grafikken i GT5 er herlig, mye bedre enn i Forza. Derimot elsker jeg fysikken i Forza 2! Skade, temperatur osv.. er bare herlig! Skulle hatt et spill med realismen til Forza og grafikken og bane designet til GT. DET hadde vært fantastisk :dribble:

Lenke til kommentar
Hva gjør vi når grafikken blir bedre på spill enn i virkligheten?

 

Da får man forsette å utvikle realismen videre, er ikke bare grafikken som gjør et spill realistisk :cool:

Endret av sv1
Lenke til kommentar

Gleder meg selv til GT5, håper virkelig at de får inn et skadesystem på bilene også. Uansett, 6 måneder på å lage en bil? (er dette for en person eller?) spillet skal komme iløpet av 2008? hvor mange biler er sagt at skal være med, i fullversjonen? 100+? enten må de ha holdt på med GT5 i utrolig lang tid ellers så må de jammen ha et stort team som utvikler spillet for 6 måneder per bil høres litt i meste laget. Ikke at jeg har peiling på utvikling av spill, men regnestykket ser bare ikke ut til å gå opp.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Såpass mange preorders ja. Og det er sikkert mange i tillegg til disse som har planlagt å laste det ned. Som meg, siden jeg da slipper å bytte disk når det skal spilles. Håper bare PSN takler at veeeldig mange skal laste ned samtidig.

Lenke til kommentar

Regner me det er meir enn 10 personer som jobber med GT5, så bilmoddeleringen er nok godt fordelt in grupper tenker eg.

 

Har begynt på nytt igjen på Prologuen, siden saven min var fullstendig klikk, og det er utrolig artig. Heilt nydelig grafikk sammenlignet med Forza ihvertfall.

Lenke til kommentar
Hva gjør vi når grafikken blir bedre på spill enn i virkligheten?

Grafikken kan vel ikke bli bedre enn virkeligheten. I virkeligheten snakker man ikke om polygoner, men om atomer. Og oppløsningen på virkeligheten er ikke begrenset av virkeligheten men av synet vårt.

 

Men det vil nok komme spill der man kanskje vil foretrekker grafikken i spillet framfor virkeligheten. Rett og slett fordi utviklerene har muligheten å lage verdene i spillet slik de ønsker det.

 

Just for the record - Du skjønte at jeg tulla?

Lenke til kommentar
Hva gjør vi når grafikken blir bedre på spill enn i virkligheten?

Grafikken kan vel ikke bli bedre enn virkeligheten. I virkeligheten snakker man ikke om polygoner, men om atomer. Og oppløsningen på virkeligheten er ikke begrenset av virkeligheten men av synet vårt.

 

Men det vil nok komme spill der man kanskje vil foretrekker grafikken i spillet framfor virkeligheten. Rett og slett fordi utviklerene har muligheten å lage verdene i spillet slik de ønsker det.

 

Just for the record - Du skjønte at jeg tulla?

Trodde ikke at du trodde at grafikk kunne bli bedre enn virkeligheten ;)

Lenke til kommentar
Bra :!:

 

Like fullt burde jo målet være å skape spill med grafikk som for oss oppfattes som virkligheten. Da blir det gøy kræsje en 599 i 320 km/t, eventuelt ikke :roll:

 

Klart.. Nå har jo PD kommet så langt at bilene er stort sett fotorealistisk i utseende. I GT6? på Ps4 må de også klare å gjøre omgivelsene fotorealistiske. Da vil det også være rom i HW for å gjøre fysikken i spillene mange ganger så realistisk som det den er i dag. Bedre ratt og pedaler vil også kunne øke følelsen av å faktisk kjøre. Skal man ta enda ett steg videre må det utvikles en racingstol som står på skinner/føtter som kan bevege seg i alle retninger. På denne måten kunne skape en illusjon av G-krefter. Men hvem vil vel ha noe slikt i stua? :p

Lenke til kommentar

Skademodulering er selvfølgelig noe PD jobber med, og det faktum at bilene er futureproof vil bidra til å gi dem nok tid til å få innført dette i GT spillene fremover. Og i god velkjent PD kvalitet. Altså ikke noe dritt slik vi har i dag på veldig mange spill.

 

PS. Eventuelle skrivefeil får alkojolen ta skylda for!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...