UrgeLoL Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Vi vet alle at PD er guruer når det kommer til å gjengi bilene med selv de minste detaljene tilstedet. 6 måneder tar det for å modellere hver enkelt bil, og det sier seg selv at en stor del av ressursene PD har tilgjengelig går med til nettopp denne langsomme prosessen å modellere flest mulig biler til GT5. Poenget mitt er at disse bilene, som ligger rundt om 200 000 polygoner er nesten futureproof. Bilene er også modellert i seksjoner/deler (støtfanger, baklykt, panser osv osv, slik at de samme modellene kan brukes til å lage styling kits, skade osv osv. Ser ikke for meg at det vil være noe behov for å lage nye bilmodeller i framtidige versjoner av spillet for Ps3 eller ps4. Bilene er allerede så detaljerte at man kan telle hver enkelt lysdiode i baklyktene på bilene. Avanserte metoder for lys, shadere, mer AA og lignende effekter vil være evig nok for å øke grafikknivået i neste GT. Utviklerene vil da også kunne bruke mer ressurser på fysikk, væreffekter, banene, omgivelsene, gameplaymoduser, skademodulering. online tjeneste, homedelen osv osv. Gleder meg som en unge til Prologuen, og ennå mer til at GT5 endelig kommer ut i slutten av 2008 eller starten av 2009. Synes uansett de skal benytte seg av så mye tid som spillet trenger. Vil tro at dette er en del av planen til PD. Fremtiden ser uansett lys ut for GT serien, med over 1 million preorders på Prologuen i Europa alene. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hva gjør vi når grafikken blir bedre på spill enn i virkligheten? Ved flere anledninger har jeg fått slike wow-opplevelser ved å spille prologue. Det er jo rett og slett fantastisk. På den andre siden er det fort gjort å ta ting for gitt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Hva gjør vi når grafikken blir bedre på spill enn i virkligheten? Ved flere anledninger har jeg fått slike wow-opplevelser ved å spille prologue. Det er jo rett og slett fantastisk. På den andre siden er det fort gjort å ta ting for gitt. Grafikken kan vel ikke bli bedre enn virkeligheten. I virkeligheten snakker man ikke om polygoner, men om atomer. Og oppløsningen på virkeligheten er ikke begrenset av virkeligheten men av synet vårt. Men det vil nok komme spill der man kanskje vil foretrekker grafikken i spillet framfor virkeligheten. Rett og slett fordi utviklerene har muligheten å lage verdene i spillet slik de ønsker det. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hmm, er dessverre fortsatt en liten Forza Fanboy Grafikken i GT5 er herlig, mye bedre enn i Forza. Derimot elsker jeg fysikken i Forza 2! Skade, temperatur osv.. er bare herlig! Skulle hatt et spill med realismen til Forza og grafikken og bane designet til GT. DET hadde vært fantastisk Lenke til kommentar
sv1 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Hva gjør vi når grafikken blir bedre på spill enn i virkligheten? Da får man forsette å utvikle realismen videre, er ikke bare grafikken som gjør et spill realistisk Endret 15. mars 2008 av sv1 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Gleder meg selv til GT5, håper virkelig at de får inn et skadesystem på bilene også. Uansett, 6 måneder på å lage en bil? (er dette for en person eller?) spillet skal komme iløpet av 2008? hvor mange biler er sagt at skal være med, i fullversjonen? 100+? enten må de ha holdt på med GT5 i utrolig lang tid ellers så må de jammen ha et stort team som utvikler spillet for 6 måneder per bil høres litt i meste laget. Ikke at jeg har peiling på utvikling av spill, men regnestykket ser bare ikke ut til å gå opp. Endret 15. mars 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Såpass mange preorders ja. Og det er sikkert mange i tillegg til disse som har planlagt å laste det ned. Som meg, siden jeg da slipper å bytte disk når det skal spilles. Håper bare PSN takler at veeeldig mange skal laste ned samtidig. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Regner me det er meir enn 10 personer som jobber med GT5, så bilmoddeleringen er nok godt fordelt in grupper tenker eg. Har begynt på nytt igjen på Prologuen, siden saven min var fullstendig klikk, og det er utrolig artig. Heilt nydelig grafikk sammenlignet med Forza ihvertfall. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hva gjør vi når grafikken blir bedre på spill enn i virkligheten? Grafikken kan vel ikke bli bedre enn virkeligheten. I virkeligheten snakker man ikke om polygoner, men om atomer. Og oppløsningen på virkeligheten er ikke begrenset av virkeligheten men av synet vårt. Men det vil nok komme spill der man kanskje vil foretrekker grafikken i spillet framfor virkeligheten. Rett og slett fordi utviklerene har muligheten å lage verdene i spillet slik de ønsker det. Just for the record - Du skjønte at jeg tulla? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Hva gjør vi når grafikken blir bedre på spill enn i virkligheten? Grafikken kan vel ikke bli bedre enn virkeligheten. I virkeligheten snakker man ikke om polygoner, men om atomer. Og oppløsningen på virkeligheten er ikke begrenset av virkeligheten men av synet vårt. Men det vil nok komme spill der man kanskje vil foretrekker grafikken i spillet framfor virkeligheten. Rett og slett fordi utviklerene har muligheten å lage verdene i spillet slik de ønsker det. Just for the record - Du skjønte at jeg tulla? Trodde ikke at du trodde at grafikk kunne bli bedre enn virkeligheten Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Bra :!: Like fullt burde jo målet være å skape spill med grafikk som for oss oppfattes som virkligheten. Da blir det gøy kræsje en 599 i 320 km/t, eventuelt ikke Endret 15. mars 2008 av Jorchi Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Bra :!: Like fullt burde jo målet være å skape spill med grafikk som for oss oppfattes som virkligheten. Da blir det gøy kræsje en 599 i 320 km/t, eventuelt ikke Klart.. Nå har jo PD kommet så langt at bilene er stort sett fotorealistisk i utseende. I GT6? på Ps4 må de også klare å gjøre omgivelsene fotorealistiske. Da vil det også være rom i HW for å gjøre fysikken i spillene mange ganger så realistisk som det den er i dag. Bedre ratt og pedaler vil også kunne øke følelsen av å faktisk kjøre. Skal man ta enda ett steg videre må det utvikles en racingstol som står på skinner/føtter som kan bevege seg i alle retninger. På denne måten kunne skape en illusjon av G-krefter. Men hvem vil vel ha noe slikt i stua? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Er allerede eier av G25, og har vel forøvrig innsett nederlag i kampen mot å bruke penger på playseat racingsete. Når fullversjonen skal jeg jammen stille forbredt, men lommeboka skriker av smerte. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 GT6 på PS4? Om PS3 skal vare i 10 år burde vel GT6 komme på PS3? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 GT6 på PS4? Om PS3 skal vare i 10 år burde vel GT6 komme på PS3? Var jo ikke for ingenting at jeg skrev gt6? på ps4. Er jo bare spekulering, og de fleste skjønner jo at man snakker om neste GT spillet på neste playstation. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Blir bilene ødelagt på gt5 prolouge? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Blir bilene ødelagt på gt5 prolouge? Vi kom nesten til side to før den diskusjonen skulle bli vekket til live igjen. Kudos! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Skademodulering er selvfølgelig noe PD jobber med, og det faktum at bilene er futureproof vil bidra til å gi dem nok tid til å få innført dette i GT spillene fremover. Og i god velkjent PD kvalitet. Altså ikke noe dritt slik vi har i dag på veldig mange spill. PS. Eventuelle skrivefeil får alkojolen ta skylda for! Lenke til kommentar
calle23 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Noe som har irritert meg på de siste GT-spillene er skrenselyden. Den har vært for lik på alle bilene. Det er heller ingen bil i virkligheten som lager denne lyden. Er denne skrenselyden fortsatt med på GT5 Prologue? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå