Gå til innhold

garmin cs60x: spørsmål om bilkart

r2d290

Anbefalte innlegg

Hallo

Har fått meg 2008NT versonen av garmin bilkart til min 60csx, og har med dette to spørsmål:

1: Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal route meg fra Rykkinn til Sandane (bærum til gloppen) over sognefjorden med ferje? Jeg har fått dette til i mapsource, og den velger da enkelt den raskeste veien, og velger da en rute over sognefjorden med ferje. Når jeg kopierer denne ruta til gps-en, velger den sin egen vei langt nord før den snur og begynner å kjøre sørover, og den ber oss hele tiden om å ta en u-sving. (virker som at den vil gjøre alt for å slippe ferje). Jeg prøvde å navigere til tunellen som er rett før ferja, og da valgte den den ruta jeg ville at den skulle, men den ville ikke over ferja :( . Da vi nermet oss ferja, prøvde vi å be den om å kjøre dit vi ville, og først DA ba den oss for å kjøre på ferja.

Har lett i innstillinger, men har ikke funnet noen plass der jeg kan prioritere ferje. Forslag til hva jeg kan gjøre for å få til dette? (grunnen til at jeg har skrevet hvor jeg skal fra og til, er for at dere skal kunne prøve selv å legge inn den ruta til sandane.

2. Var en kamerat som tipset meg om at jeg kunne ha med meg en bærbar maskin i bilen, og kople den til GPS-en. Det skulle da være mulig å se på datamaskinen hvor vi var, istede for å se på den lille skjermen. Hadde da også vært stilig om det hadde vært mulig å få stemme på maskinen som sier høyre, venstre osv. (da denne gps-en ikke har innebygget stemme).

Er dette mulig, og isåfall, hvordan gjør jeg det, og hvilket program skal jeg bruke? går dette an med det medfølgende mapsource?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
2. Var en kamerat som tipset meg om at jeg kunne ha med meg en bærbar maskin i bilen, og kople den til GPS-en. Det skulle da være mulig å se på datamaskinen hvor vi var, istede for å se på den lille skjermen. Hadde da også vært stilig om det hadde vært mulig å få stemme på maskinen som sier høyre, venstre osv. (da denne gps-en ikke har innebygget stemme).

BUMP

Lenke til kommentar

Sorry, glemte å gi tilbakemelding på at jeg hadde funnet ut om nroute (spurte på gps.no)

Dette programmet fungerer veldig fint, men det er litt irriterende at stemmen snakker så UTROLIG tregt... Den gjentar dessuten ting litt ofte

eks:

Jeg kjører til venstre i et kryss, og om 6 kilometer skal jeg inn i en rundkjøring og ta første til høyre

Rett etter svingen: om 6 kilometer, kjør inn i rundkjøring og ta første til høyre

1km unna: om 1 kilometer, kjør inn i rundkjøring, og ta første til høyre

400 meter unna: om 400 meter, kjør inn i rundkjøring, og ta første til høyre

inni rundkjøringen: ta første til høyre (sistnevnte sier den vanligvis ikke før jeg har kommet meg ut igjen fra rundkjøringa :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...