Gå til innhold

mobillader

Anbefalte innlegg

Tenkte å bruke den siste 3,5" bayen min til å mekke mobilladeruttak (+ 2 switcher). Sjekka på nokian min, og på batteriet stod det 3,6 V mens på laderen stod det 3,7 V, men er det bare å bruke en motstand for å få spenningen ned i 3,6-3,7 V og så plugge and playe???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at du må ta litt hensyn til Ampern. Er ikke så inni akkurat det med ladere. Men det jeg ville gjort var å bruke en lader som hører til bilen og modifisert denne slik at du kan koble den til 12V, for det er det i sigarettenneren, Da slipper du å tenke på motstander samt at det er en sikkring der som hindre at du fucker opp mobilen hvis noe galt skal skje. ihvertfall er det slik på min lader.

Lenke til kommentar

For det første så kan det jo hende at han har lyst til å ha orginalladeren ledig hvis han skal noe sted over lengre tid uten å ha med seg dataen. For det andre hvor pent er det når det går masse ledninger inn pci åpningene. For det tredje, når han får en ganske god ide og har lyst til å starte ett lite prosjekt. Hvorfor skal dere da si at han ikke skal gjøre det. Blir ikke forumet her ganske dårlig hvis det ikke er noen som gidder å gjøre noe litt utennom det vanlige. Jeg mener at man skal tilstrebe seg de fineste/kuleste løsningene selv om det tar noen timer ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...